کاهش محدودیت خرید دلار و یورو در راستای گسترش تجارت دیجیتال در روسیه

1401/06/06
کاهش محدودیت خرید دلار و یورو در راستای گسترش تجارت دیجیتال در روسیه

بانک مرکزی روسیه برخی محدودیت‌ های خرید دلار و یورو را کاهش داده است. بدین ترتیب، از آنجایی که محدودیت های ارزی عامل افزایش تقاضا برای تجارت دیجیتال بوده، افزایش عرضه پول نقد خارجی بر بازار ارزهای دیجیتال کشور تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، بانک مرکزی روسیه، CBR یکی از محدودیت‌ های فروش دلار و یورو به صورت نقدی به افراد را که در بحبوحه تحریم‌ های غرب همزمان با جنگ اوکراین اعمال شده بود، لغو کرد.

پیش از این روس ‌ها تنها می ‌توانستند میزان محدودی از دلار و یورو  را از طریق بانک ها دریافت نمایند. پس از رفع محدودیت اخیر توسط بانک مرکزی وام دهندگان روسی اجازه خواهند داشت که ارزهای فیات قابل تبدیل را حتی در صورت تهیه از منابع دیگر نیز بفروشند.

براساس توضیحات رگولاتور؛ احتمالا منابع دریافت غیر مجاز پیشین شامل تراکنش با بانک های غیر مقیم و همچنین پول نقد خارجی سپرده شده توسط اشخاص حقوقی روسیه بوده که با لغو محدودیت، امکان خرید و فروش را دوباره برای افراد فراهم خواهد نمود.

در ابتدای ماه آگوست، بانک مرکزی روسیه محدودیت ‌های برداشت دلار و یورو را برای شش ماه دیگر تمدید کرد. با این حال، به نظر می رسد با ادامه روند تحریم و در راستای توسعه اقتصادی  مجبور به لغو محدودیت شده است.

لغو محدودیت ارز خارجی دلیل اصلی افزایش تجارت دیجیتال

محدودیت های ارزی اعمال شده توسط بانک مرکزی روسیه منجر به افزایش تقاضا برای تجارت ارزهای دیجیتال شده است. بسیاری از روس‌ ها با خرید بیت ‌کوین، استیبل کوین ‌و سایر ارزهای دیجیتال‌ برای انتقال پول به خارج از کشور استفاده می کنند.

به گفته کارشناسان احتمالا با تغییر روند بانک مرکزی روسیه توسعه تجارت ارزهای دیجیتال همچنان در روسیه پر رونق خواهد بود. طبق نظرسنجی اخیر بانک دیجیتال جهانی؛ نزدیک به یک سوم مردم روسیه آماده خرید بیت کوین و سایر آلت کوین ها در شش ماه آینده می باشند.

تنظیم مقررات صنعت ارزهای دیجتال در روسیه به عنوان سومین قطب بزرگ استخراج بیت کوین در جهان، در حال حاضر یک موضوع بحث برانگیز کشوری است و دارای مخالفان و موافقان بسیاری است. بانک مرکزی روسیه که در ژانویه سال جاری خواستار ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال بوده هم اکنون موضع خود را تغییر داده و در راستای گسترش تعامل با کشورهای جهان پرداخت ارزهای دیجیتال را پذیرفته است.

دولت روسیه در حال حاضر با وجود انکار، برای فرار از تحریم های اقتصادی در پی حمله روسیه به اوکراین از ارزهای دیجیتال استفاده می کند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش محدودیت خرید دلار و یورو در راستای گسترش تجارت دیجیتال در روسیه
سوال امنیتی :5+93 = ?