ادامه روند تنظیم مقررات دیجیتال سنگاپور با ارزیابی دقیق شرکت های دیجیتال

1401/06/05
ادامه روند تنظیم مقررات دیجیتال سنگاپور با ارزیابی دقیق شرکت های دیجیتال

مقامات مالی سنگاپور در حال افزایش نظارت بر فضای دیجیتال کشور می باشند. بدین منظور بانک مرکزی از شرکت ‌های دیجیتال خواسته تا اطلاعات بیشتری درباره فعالیت ‌ها و دارایی ‌های خود ارائه دهند. به گفته منابع آگاه؛ پیش از گسترش احتمالی قوانین قابل اجرا، مقام مالی کشور در تلاش است تا اطلاعات دقیق تری در خصوص وضعیت مالی شرکت های دیجیتال بدست آورد.

بلومبرگ به نقل کارشناسان مالی سنگاپور اعلام کرد که اداره پولی سنگاپور (MAS) به دنبال کسب اطلاعات دقیق شرکت‌ های ارزهای دیجیتال که تحت مجوز رگولاتور فعالیت می‌ کنند، بوده است. بانک مرکزی ماه گذشته با ارسال یک پرسشنامه از شرکت های دیجیتال خواسته تا اطلاعات دقیقی از فعالیت خود ارائه نمایند.
بر اساس این گزارش، رگولاتور از شرکت‌ ها خواسته است تا داده ‌های مربوط به دارایی ‌های دیجیتال، طرف ‌های وام ‌دهنده و قرض‌ گیرنده، مبلغ وام و توکن ‌های برتر از طریق پروتکل‌ های دیفای را ارائه دهند.

در اوایل ماه جولای، اداره پولی سنگاپور اعلام کرد که اعمال محدودیت ‌های اضافی در معاملات ارز دیجیتال یکی از اقدامات در حال بررسی است و دامنه مقررات برای پوشش فعالیت های بیشتر گسترش خواهد یافت. همچنین از میان 200 متقاضی، تاکنون تنها حدود 12 شرکت ارز دیجیتال، مجوز ارائه خدمات پرداخت دیجیتال در سنگاپور را دریافت کرده اند.

بنابراین علارغم قوانین سخت گیرانه کشور، اداره پولی سنگاپور مشمول الزامات تامین سرمایه یا نقدینگی نبوده یا موظف به محافظت از دارایی های دیجیتال کاربران در برابر خطرات ورشکستگی شرکت ها نمی باشد. به گفته سخنگوی MAS، احتمالا این روند در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد.

وضعیت ارزهای دیجیتال در سنگاپور

در سال 2021، استارت آپ های دیجیتال سنگاپور 1.5 میلیارد دلار جذب کرده که 109 میلیون دلار بیش از سرمایه جمع آوری شده سال گذشته بوده است. سنگاپور پس از جذب سرمایه دیجیتال در سال 2021 به رهبر آشکار بلاک چین در آسیا تبدیل شد و نیمی از سرمایه گذاری های ارز دیجیتال در آسیا را به خود اختصاص داد.

با این حال، رئیس اداره پولی سنگاپور برای اولین بار در اواخر می اعلام کرد که بانک مرکزی سنگاپور در حال بررسی دقیق قوانینی برای محدود کردن سرمایه‌ گذاری خرده‌ فروشی و استفاده از اهرم‌ های مالی در سرمایه ‌گذاری ارز دیجیتال در سنگاپور می باشد.

در اوایل ماه ژوئن نیز مدیر ارشد MAS، در سخنرانی کنفرانس Point Zero Forum، کنفرانس فین‌تک سوئیس،  اظهار داشت که مقررات سخت گیرانه ای علیه شرکت های دیجیتال اعمال خواهد نمود. با این وجود، کارشناسان سنگاپوری معتقدند که علارغم مقررات سخت گیرانه دولت، ارزش ارزهای دیجیتال در پنج سال آینده در بین مردم بشدت افزایش خواهد یافت.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ادامه روند تنظیم مقررات دیجیتال سنگاپور با ارزیابی دقیق شرکت های دیجیتال
سوال امنیتی :4+40 = ?