توسعه فناوری دیفای مبتنی بر NFTدر صرافی یونی سواپ

1401/06/05
توسعه فناوری دیفای مبتنی بر NFTدر صرافی یونی سواپ

براساس بیانیه صرافی یونی سواپ، این صرافی هم اکنون در حال بررسی و گفتگو با 7 پروتکل وام‌ دهی NFT می باشد و قصد دارد فضای NFT خود را با کمک این پروتکل ‌ها تبدیل به یک پلتفرم مالی نماید.

اسکات لوییس، رییس بخش NFT صرافی یونی‌ سواپ در این خصوص اظهار داشته است که صرافی علاقمند به رفع مشکلات نقدینگی پروتکل از طریق توسعه بخشNFT است.

کاربران توییتر واکنش ‌های متفاوتی نسبت به اظهارات رئیس بخش NFT صرافی یونی‌ سواپ نشان دادند. برخی از کاربران این تصمیم را گامی در راستای تقویت آینده دیفای دانسته و برخی انگیزه‌ صرافی برای مالی ‌سازی توکن های NFT را نقد کرده اند.

صرافی یونی سواپ در چند ماه گذشته در راستای توسعه NFTخود اقدامات موثر بزرگی انجام داده است. برای مثال؛ یونی سواپ در ماه ژوئن، اولین تجمیع ‌کننده بازارNFT،Genie را خریداری نمود. این پلتفرم تجمیع بازار NFT در راستای تسهیل معاملات دیجیتال طراحی شده و امکان جستجوی دارایی های دیجیتال مختلف در پلتفرم های مختلف را برای کاربران فراهم می کند.

طبق بیانیه صرافی یونی سواپ، این اقدام اولین تلاش صرافی برای توسعه NFT نبوده بلکه پیش از این نیز در بهار 2019 صرافی یونی سواپ Unisocks، اولین نمونه استخرهای نقدینگی NFT و ان اف تی هایی با پشتیبانی دارایی های دنیای واقعی راه اندازی کرده است.

همچنین به گفته اسکات لوییس، این صرافی قصد دارد با پشتیبانی کامل سودوسواپ پلتفرم مبادلات NFT خود‌ را ارائه نماید. سودوسواپ امکان معاملات ناشناس ان اف تی و ایجاد استخرهای نقدینگی NFT را فراهم می نماید.

دو تن از مدیران سابق یونی سواپ نیز یک طرح 74 میلیون دلاری برای بنیاد جدید یونی سواپ پیشنهاد کردند که با بیش از 99 درصد رای موافق به تصویب رسید. هدف از این اقدام ساده ‌سازی برنامه کمک ‌های مالی یونی سواپ و کاهش تنش های مالی در سیستم حاکمیت پروتکل بوده است.

تلاقی دیفای و NFT

علیرغم احتمال وجود بازار نزولی ارزهای دیجیتال، صنعت سال گذشته شاهد بیش از 23 میلیارد دلار سود در معاملات NFT بوده است. اقدام اخیر یونی سواپ در راستای توسعه NFT نیز احتمالا صنعت گیمینگ را تغییر داده و سود مالی کلانی را برای توکن های NFT به ارمغان خواهد آورد.

از سوی دیگر یونی سواپ بزرگترین شرکت دیفای با TVL بیش از 4.77 میلیارد دلار و یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین برندها در حوزه ارزهای دیجیتال، تلاقی NFT با دیفای را به طور رسمی با خرید Genie آغاز کرده است که به گفته کارشناسان این اقدام مسیر توسعه مشترک دیفای و NFT را فراهم خواهد نمود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد توسعه فناوری دیفای مبتنی بر NFTدر صرافی یونی سواپ
سوال امنیتی :5+44 = ?