معرفی پلتفرم سوپرفارم ؛ بستری برای ایجاد توکن NFT

1401/06/09


معرفی پلتفرم سوپرفارم ؛ بستری برای ایجاد توکن NFT؛پیدا کردن یک پلتفرم خوب برای ساختن و توسعه دادن توکن های غیر قابل معاوضه NFT به یک چالش اساسی برای فعالان این حوزه تبدیل شده. وب سایت ها و پلتفرم های مختلفی که دارن با سرعت بالایی شکل میگیرن، به جای کمک به مخاطبان باعث سردرگمی اون ها شدن و انتخاب یک پلتفرم خوب رو که بشه در بستر اون فعالیت کرد رو سخت کردن. 

مشکل بزرگی که پلتفرم های تخصصی برای ساختن و توسعه دادن ان اف تی ها دارن اینه که توی اکثر اون ها باید از کد نویسی برای توسعه دادن یک ان اف تی استفاده بشه که کار رو برای افراد تازه کاری که علاقمند هستن تا در این زمینه فعالیت بکنن کمی سخت میکنه. 

معرفی پلتفرم  سوپرفارم

همچنین پلتفرم های حرفه ای که مزیت رقابتی خوبی نسبت به موارد مشابه خودشون دارن و از امکانات عالی و محیط کاربری خوبی برخوردار هستن، اغلب خدماتی که انجام میدن رایگان نیست و کاربران برای استفاده از اون ها باید مبلغی رو به عنوان حق عضویت پرداخت بکنن که این مسئله هم واقعا میتونه که یک مشکل چالش برانگیز باشه. 

برای همین تصمیم گرفتیم تا یکی از پلتفرم های خوبی رو که در این زمینه وجود داره و یک محیط کاربری عالی به وجود آورده رو براتون معرفی بکنیم. برای کسایی که علاقمند به حوزه توکن های غیر مثلی NFT هستن این پلتفرم کمک میکنه تا بتونن توکن اختصاصی خودشون رو بسازن و از طریق فروش اون درامد کسب بکنن. 

اگه علاقمند هستید که با پلتفرم سوپرفارم و توکن اختصاصی اون اشنا بشید تا بتونید ان اف تی های ارزشمندی بسازید و با فروش اون ها برای خوتون درامد کسب کنید، مطالعه این مقاله میتونه که به شما توی محقق کردن این هدف کمک بکنه، پس لطفا ما رو تا آخر این مقاله همراهی کنید. 

پلتفرم سوپر فارم چیست؟ 

پلتفرم سوپرفارم (SuperFarm) توسط الیوت واینمن تاسیس شد که یک کارافرین در حوزه ارزهای دیجیتال و توکن های NFT محسوب میشه. این شخص توی کارنامه خودش تجربه تاسیس کسب و کارهای دیگه ای مثل الیوت تریدز و دپ ایولوشن گیمز رو هم داشته و یک فرد با تجربه در این زمینه محسوب میشه. 

سوپرفارم با این هدف تاسیس شد تا به توسعه دهنده های بازی هایی که در بستر توکن های غیر قابل معاوضه NFT ساخته میشن کمک بکنه تا بتونن برای توسعه راحت تر و سریع تر از خدمات این پلتفرم استفاده بکنن.

 چشم انداز و بیانیه ماموریتی که پلتفرم سوپرفارم برای خودش مشخص کرده این هست که بتونه محیطی رو ایجاد بکنه تا 2.5 میلیارد گیمر توی سرار جهان این توانایی رو پیدا بکنن تا وارد بازی های ان اف تی بشن و در کنار بازی کردن و لذت بردن برای خودشون درامد هم کسب بکنن. 

معرفی پلتفرم  سوپرفارم

اکوسیستمی که سوپرفارم به وجود آورده به توسعه دهنده بازی های انلاین که در بستر NFT فعالیت میکنن کمک میکنه تا از این طریق شبکه منسجم و قوی تری رو برای خودشون ایجاد بکنن، به دلیل این که شرکت های توسعه دهنده با وصل شدن به این پلتفرم میتونن که به فرایند توسعه خودشون سرعت ببخشن باعث شده تا به تعدادشون برای پیوستن به این پلتفرم هر روز به میزان بیشتری اضافه بشه. 

همچنین به دلیل ایر دراپ و امکانات فارمینگی که توی سوپرفارم وجود داره، باعث شده که این پلتفرم برای افراد عادی هم جذابت خاصی داشته باشه. مارکت پلیس (Market Place) سوپرفارم یکی از بهترین مارکت پلیس هایی هست که ان اف تی های با ارزش زیادی توی اون عرضه و فروخته میشن. 

این پلتفرم طوری طراحی شده که هم برای انجام سرمایه گذاری و خرید و فروش و هم برای انجام دادن بازی های انلاین و ساختن ان اف تی های اختصاصی جدید امکانات کاملی رو برا کاربرهاش فراهم میکنه.

 اگه شما هم علاقمند به فعالیت در زمینه توکن های غیر قابل معاوضه هستید، پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده این پلتفرم رو امتحان بکنیدو از امکانات خیلی خوبی که داره استفاده کنید. 

پلتفرم سوپرفارم روی شبک اتریوم در قالب قرارداد های غیر متمرکز دیفای فعالیت میکنه و تونسته توی مدت زمان کوتاهی سرمایه گذار های بزرگی مثل اسپارک کپیتال، سولیدیتی ونتورز و GVB کپیتال رو جذب بکنه. سوپرفارم هر ساله دوره های متعددی رو برای جذب سرمایه و توسعه دادن پلتفرمش اختصاص میده. 

توی اولین دوره جذب سرمایه برای این پروژه حدود 1.5 میلیون دلار برای پروژه های مختلفی که این پلتفرم داره روی اون ها کار میکنه جذب شد و از اون زمان تا حالا سوپرفارم تونسته که با موفقیت جلو بره و به اهداف مشخص شده خودش برسه. 

یکی دیگه از موارد مهمی که درباره معرفی پلتفرم سوپرفارم وجود داره این هست که این پلتفرم دارای ارز دیجیتالی اختصاصی خودش به اسم Super هست که شما میتونید برای سرمایه گذاری و انجام خرید و فروش روی این ارز دیجیتال هم در کنار ساختن و توسعه دادن ان اف تی شخصی خودتون برای کسب درامدهای بیشتر حساب کنید.

در ادامه بعد از این که کاربردهای این پلتفرم بی نظیر و براتون معرفی کردیم، در مورد ارز دیجیتال سوپر هم براتون توضیحات لازم رو ارائه خواهیم داد. 

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت NFT

کاربردهای سوپرفارم 

در این قسمت از مقاله معرفی پلتفرم سوپرفارم ؛ بستری برای ایجاد توکن NFT قصد داریم تا در مورد کاربرد های این پلتفرم برای شما مطالبی رو ارائه بکنیم. دونستن در مورد کاربردهای اصلی این پلتفرم باعث میشه که قبل از ورود و عضویت در اون بتونید تشخیص بدید که سوپرفارم برای تحقق اهداف شما مناسب هست یا نه. 

معرفی پلتفرم  سوپرفارم

اگه به دنیال ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشید قطعا پلتفرم های بهتری در این مورد وجود داره که میتونید از اون ها استفاده کنید، ولی اگه دوست دارید تا در صنعت NFT و مخصوصا بازی های آنلاین فعالیت بکنید سوپرفارم میتونه که یکی از بهترین گزینه های انتخابی شما باشه. 

در مورد کاربرهای این پلتفرم میتونیم به موارد زیر اشاره بکنیم که هم برای گیمرها و هم برای بازی سازها و هم برای سرمایه گذارانی که علاقمند هستن تا در این حوزه فعالیت بکنن یک محیط جذاب رو فراهم میکنه؛

  • فارمینگ 

در واقع میتونیم بگیم که هدف اصلی از معرفی پلتفرم سوپرفارم اینه که مخاطبان با عضو شدن در این پلاتفرم از ویژگی فرامینگ اون استفاده بکنن. فارمینگ یک ابزار نوآورانه و جذاب رو در اختیار افراد قرار میده تا از این طریق بتونن به صورت رایگان ان اف تی های مختلفی رو به دست بیارن و سود کسب کنن. 

فارمینگ نوعی روش سرمایه گذاری هست که کاربران پلتفرم سوپرفارم میتونن که با متصل کردن کیف پول دیجیتالشون به این پلتفرم این فرایند رو شروع بکنن. با مراجعه به قسمت فارمینگ از کاربر خواسته میشه تا نوع ارز دیجیتالی رو که میخواد برای فارم کردن اختصاص داده بشه مشخص کنه، بعد از این که مقدار و نوع رمزارز برای این کار مشخص شد، اون کوین ها به صورت خودکار استیک میشن و فرایند فارم ان اف تی شروع میشه. 

بعد از این که فارم تموم شد و موفق شدید NFT مورد نظرتون رو به دست بیارید، میتونید که ارزهای دیجیتالتون رو به همراه ان اف تی که فارم کردید به یک حساب دیگه منتقل کنید و با فروش توکن غیر قابل معاوضه خودتون از این طریق درامد کسب کنید. 

برای این که بدونید توکن غیر مثلی که قرار هست اون رو فارم بکنید چه قدر میتونه برای درامد داشته باشه، قبل شروع و انجام فارم بهتره که لیست توضیحاتی که توی پلتفرم سوپرفارم برای فارم کردن NFT های مختلف قرار داده شده رو مطالعه کنید و با آگاهی و به صورت حساب شده از این ویژگی عالی برای به دست آوردن ان اف تی های مختلف استفاده کنید. 

به دلیل این که این پلتفرم به صورت مستقیم در قالب دیفای توی شبکه اتریوم فعالیت میکنه، با فارم شدن هر ان اف تی حق مالکیت اون به صورت کامل به شما تعلق میگیره و هر کاری که دوست داشتید میتونید با اون انجام بدید.

در مواقعی که احتمال میدید قیمت nft شما در آینده رشد کنه، میتونید اون رو نگه دارید یا این امکان رو میدید که با فروش اون و تبدیلش به ارز دیجیتال، مجددا فارم جدیدی رو با مبالغ بالاتر شروع کنید و بیشتر درآمد کنید. 

  •  فروشگاه NFT سوپرفارم 

یکی دیگه از کاربردهای پلتفرم سوپرفارم فروشگاه اختصاصی اون هست که NFT های مختلف و ارزشمندی توی این فروشگاه برای فروش عرضه میشن. اکثر توکن های غیر قابل معاوضه ای که توی فروشگاه سوپرفارم عرضه میشن به دلیل این که مرتبط با بازی های NFT محور هستن و تقاضای زیادی برای اون ها وجود داره، توکن های ارزشمندی محسوب میشن که میتونن ارزش خرید کردن و سرمایه گذاری رو داشته باشن. 

معرفی پلتفرم  سوپرفارم

محیط این فروشگاه برای اون دسته از معامله گرها و سرمایه گذارایی مناسب هست که به دنبال شکار توکن های غیر مثلی با ارزش هستن تا از طریق خرید و نگهداری اون ها بتونن که در آینده سودها بیشتری رو برای خودشون به دست بیارن. برای انجام خرید و فروش توی این فروشگاه لازم هست که با عضو شدن توی پلتفرم سوپرفارم کیف پول خودتون رو به شبکه اصلی این پلتفرم متصل کنید و خرید و فروش های خودتون رو انجام بدید. 

همچنین اگه ان اف تی خاصی دارید که علاقمند به فروش اون هستید، میتونید که با عرضه کردن اون توی فروشگاه سوپرفارم مشتری های متعددی براش پیدا کنید. یکی از امکانات خوبی که توی فروشگاه سوپرفارم برای فروش NFT ها در اختیار فروشنده ها قرار میگیره این هست که به اون ها این امکان داده میشه تا از برگزاری حراج های ویژه بتونن که تعداد بیشتری مشتری برای خودشون جذب بکنن و توکن های غیر قابل معاوضه خودشون رو به قیمت بالاتری بفروشن. 

  •  پلتفرم معاملاتی 

علاوه بر فروشگاه اختصاصی سوپرفارم، یک پلتفرم اختصاصی هم برای استفاده کاربرها توی وب سایت سوپرفارم ساخته شده که کاربرها از این طریق میتونن NFTهای خودشون رو مثل سایر ارزهای دیجیتال ترید کنن و در لحظه بین خودشون معامله کنن.

معرفی پلتفرم  سوپرفارم

تفاوتی که این پلتفرم معاملاتی با فروشگاه اختصاصی سوپرفارم داره این هست که سرعت معاملات به میزان خیلی زیادی توی اون بالاست و همچنین کاربرهای میتونن با استفاده از ابزار معاملاتی ارائه شده مثل نمودار های تکنیکال، به صورت کارا تر و بهتری ترید های خودشون رو انجام بدن. 

ممکنه که با گذاشتن توکن های غیر قابل معاوضه خودتون توی فروشگاه، مدت زمان زیادی رو در انتظار این باشید تا مشتری برای ان اف تی شما پیدا بشه؛ ولی توی پلتفرم معاملاتی به دلیل این که هر ان اف تی بعد ازعرضه شدن توسط همه کاربرها مشاهده میشه ممکنه که در همون لحظه فروش بره. اما در مقابل، انجام دادن فروش از طریق فروشگاه اختصاصی هم ممکنه باعث بشه تا بتونید با قیمت ها بهتری ان اف تی خودتون رو بفروشید. 

  • NFT جنریشن 

ان اف تی جنریشن (NFT Generation) یک ابزار پرکاربرد دیگه توی پلتفرم سوپرفارم هست که با استفاده از اون میتونید توکن غیر مثلی شخصی و اختصاصی خودتون رو درست بکنید. برعکس بقیه ابزارهای ساخت ان اف تی که کد های پیچیده ای دارن و کاربرها باید مراحل دشواری رو برای ساخته شدن یک ان اف تی طی بکنن، از طریق این ابزار به راحتی میشه ان اف تی های متعدد و مختلفی رو به وجود آورد.

اگه که توسعه دهنده بازی های آنلاین هستید، میتونید که ان اف تی اختصاصی بازی خودتون رو از طریق این ابزار خلق بکنید. همچنین برای کسانی که علاقمند به ساختن NFT ها هنری هستن هم استفاده کردن از ابزار این پلتفرم میتونه که کارشون رو توی ساخت یک ان اف تی ارزشمند راحت بکنه. 

  •  استفاده از لانچ پد 

ان اف تی لانچ پد (NFT Launchpad) یه ابزار کاربردی دیگه توی پلتفرم سوپرفارم هست که به کاربرها اجازه میده تا از طریق استفاده از اون بتونن ان اف تی های خودشون رو به انواع توسعه دهنده های بازی های انلاین در قالب دیفای معرفی بکنن. در سوپرفارم یک پلتفرم جانبی به اسم دراپز وجود داره که به صورت مستقیم توی بلاک چین اتریوم فعالیت میکنه که ان اف تی های کاربردی توی اون معرفی و به اشتراک گذاشته میشن. 

همچنین از این طریق ایر دراپ هایی که انجام میشه ان اف تی هایی در اختیار کاربران برتر قرار میگیره، با استفاده از این ایر دراپ ها میشه که بعضی از NFT ها رو بدون پرداخت هزینه مالکیتش رو به یک کاربر دیگه منتقل کرد که نوعی سیستم پاداش دهی هست و به عنوان یک فرایند تشویقی و تبلیغی برای افزایش تعداد مخاطبان این پلتفرم عمل میکنه. 

معرفی توکن اختصاصی سوپرفارم 

حالا که معرفی پلتفرم سوپرفارم رو انجام دادیم و کاربرد های اصلی اون رو هم براتون گفتیم، نوبت این هست که ارز دیجیتال مخصوص این پلفرم رو معرفی بکنیم. ارز دیجیتال Super به عنوان رمزارز اختصاصی این پلتفرم در رتبه بندی ارزهای دیجیتال توی جایگاه 357 ام بازار قرار داره و ارزش فعلی کل کوین های منتشر شده اش 58.22 میلیون دلار براورد میشه. 

معرفی پلتفرم  سوپرفارم

در حال حاضر ارز دیجیتال سوپر یکی از ارزون ترین ارزهای دیجیتال موجود توی بازار هست که قیمت هر واحد اون در محدوده 5 هزار تومان در حال نوسان هست. به دلیل این که توی 6 ماه اخیر بیت کوین یک روند کاهشی رو تجربه کرد باعث شد که قیمت ارزهای دیجیتال ضعیف تری مثل سوپر هم کاهش پیدا بکنه و شرایط فعلی میتونه که بهترین زمان برای خرید و نگهداری این ارز دیجیتال باشه. 

اگه علاقمند به سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال هستید و دوست دارید بدونید که روند قیمتی این ارز دیجیتال در آینده به چه شکلی خواهد بود، باید بگیم که در حال حاضر نمیشه به صورت قطعی در این مورد نظر داد و همه چیز بستگی به این داره که توسعه دهنده های این ارز دیجیتال در آینده به چه شکلی عمل بکنن. 

اگر پلتفرم سوپرفارم بتونه که به اندازه کافی توسعه پیدا بکنه و تعداد کاربرهاش افزایش پیدا بکنن، بطبع ارزش این ارز دیجیتال هم در آینده رشد خواهد کرد؛ ولی اگه به دلیل وقوع اتفاقات غیر قابل پیش بینی توسعه دهنده ها برای محقق کردن اهداف تعیین شده شون ناکام بمونن، ممکنه که قیمت این ارز دیجیتال باز هم روند کاهشی خودش رو طی بکنه و ارزشش کم تر بشه. 

با توجه به این که اخبار فعلی در مورد شرایط کنونی این پلتفرم مثبت گزارش میشه، با حفظ کردن این روند طی چند سال آینده ارز دیجیتال سوپر احتمال داره که یک روند صعودی و پایدار رو تجربه بکنه. این احتمال به دلیل این که در حال حاضر اکثر ارزهای دیجیتال در محدوده کف قیمتی خودشون قرار دارن بیش از پیش قوی به نظر میرسه. 

اما با این حال توصیه ما به شما این هست که با توجه به رتبه و جایگاه این ارز دیجیتال بهتره که زیاد روی این رمزارز ریسک نکنید و سعی کنید که روی پلتفرم اصلی سوپرفارم متمرکز بشید. 

معرفی پلتفرم  سوپرفارمکاربرد اصلی ارز دیجیتال سوپر این هست که کاربران سوپرفارم میتونن که با استفاده از این ارز دیجیتال توی اکوسیستیم گیمینگ این پلتفرم ابزارها و ایتم هایی رو که برای بازی های مختلف عرضه میشه رو خریداری و ذخیره بکنن. همچنین سرمایه گذار ها میتونن از این ارز دیجیتال برای استیکینگ استفاده بکنن و با قفل کردنش توی حساب کاربری خودشون توی زمان مشخص شده ای با ذخیره سازی این ارز دیجیتال سود به دست میارن. 

در کل از توکن Super برای دسترسی پیدا کردن به امکانات ویژه پلتفرم سوپرفارم استفاده میشه که به جای خرید و نگهداری بلند مدت، توصیه ما این هست که سعی کنید از این ارز دیجیتال برای به کارگیری امکانات موجود توی این پلتفرم استفاده کنید تا بتونید ان اف تی های با ارزش تری رو فارم کنید و میزان درامد بیشتری رو به دست بیارید. 

آینده سوپرفارم و ارز دیجیتال سوپر 

اگه به دنبال ورود به صنعت گیمینگ از طریق NFT ها هستید پلتفرم سوپرفارم و ارز دیجیتال سوپر میتونن به عنوان گزینه هایی مطرح بشن که میشه توی پروژه اون ها با هر مقدار سرمایه ای ورود کرد و برعکس ابر پروژه هایی مثل متا به سرمایه های خیلی کلان برای انجام سرمایه گذاری توی این پلتفرم نیازی نیست. 

با این که نمیشه در حال حاضر در مورد آینده این پلتفرم به طور قطعی نظر داد ولی اگه توسعه دهنده های اون موفق بشن در مقابل چالش هایی که پیش روی اون هاست با موفقیت به جلو برن، علاوه بر این که تیم توسعه دهنده پروژه سوپرفارم موفق میشه که میزان سرمایه بیشتری رو جذب بکنه، این احتمال وجود داره که ارز دیجیتالش هم یک رشد نجومی و جهشی رو تجربه بکنه. 

بهترین رویکردی که میتونید برای انجام سرمایه گذاری درباره این پلتفرم اتخاذ بکنید این هست که به میزان پنج تا ده درصد از سرمایه تون رو توی این پلتفرم سرمایه گذاری بکنید، به طوری که حتی اگه روزی این پروژه شکست بخوره هم این توانایی رو دشته باشید تا به راحتی این مبلغ رو جبران کنید. 

معرفی پلتفرم  سوپرفارم

در این صورت اگه سوپرفارم همچنان با موفقیت مسیر خودش رو طی کرد پولی که برای اون اختصاص دادید به میزان چندین برابر رشد میکنه و در صورتی هم که شکست بخوره چیزی رو از دست نمیدید و میتونید که میزان ضرر خودتون رو با کمی کار کردن بیشتر جبران کنید. به نظر نمیرسه که جبران کردن 5 درصد از ارزش یک سرمایه کار خیلی سختی باشه. 

از اونجایی که سوپرفارم از استارتاپ های نسل جدیدی هست که نحوه فعالیتش ترکیبی از صنعت توکن های غیر قابل معاوضه و صنعت گیمینگ هست، تلفیق شدن این دو صنعت در بستر فناوری بلاک چین میتونه که باعث ایجاد نوآوری هایی بشه که ممکنه درآینده بسیار سود آور باشه. ولی از طرف دیگه ای هم امارهایی که در مورد این نوع از استارتاپ ها وجود داره نشون میده که توی سال اول، 80 درصد از این پروژه ها ورشکست میشن و در بازه زمانی پنج ساله نود درصد از بیست درصد باقی مونده هم دوباره نمیتونن در بازار دووم بیارن و مجبور به خروج از بازار میشن. 

این پلتفرم به خاطر این که در بستر دیفای فعال هست به نظر نمیرسه گزینه جالبی برای سرمایه گذاری های کلان باشه و انجام هرنوع سرمایه گذاری توی اون مخصوصا از ایران با خطر از دست رفتن پول و سرمایه تون همراه خواهد بود. 

برای همین لازمه ریسک هایی که در این مورد وجود داره رو هم جدی بگیرید و خیلی خوش بینانه در این باره رفتار نکنید. در حال حاضر بهترین استفاده ای که میشه از سوپرفارم کرد و درامد خوبی رو به دست آورد، استفاده کردن از قابلیت فارمینگ NFT ها هست که انجام دادنش به نوعی سرمایه گذاری هم محسوب میشه. هدف ما هم از معرفی پلتفرم سوپرفارم آشنا کردن شما با این ویژگی عالی این پلتفرم بود که با استفاده کردن از این ابزار میتونید ان اف تی ها ارزشمندی رو به دست بیارید و نگهداری کنید. 

پس بهتره که به جای متمرکز شدن روی ارزش آینده پلتفرم سوپرفارم، تمرکز خودتون رو به بازه های زمانی کوتاه مدت تر اختصاص بدید و با توجه به امکانات فعلی که در بستر این پلتفرم فراهم هست، با ساختن و فارم کردن ان اف تی ها برای خودتون درامد کسب کنید و زیاد روی آینده این پلتفرم حساب نکنید.

مقاله پیشنهادی: معرفی 6 پلتفرم برتر ساخت NFT

سخن پایانی 

در مقاله معرفی پلتفرم سوپرفارم ؛ بستری برای ایجاد توکن NFT به معرفی ابزارهای مهم و کابردهای اصلی این پلتفرم پرداختیم که از طریق اون ها میتونید در قالب قرارداد های غیر متمرکز دیفای، در بستر شبکه اتریوم ان اف تی های مختلفی رو خرید و فروش کنید و همچنین از ارز دیجیتال اختصاصی این پلتفرم برای انجام معاملات خودتون استفاده کنید. 

امیدواریم بعد از خوندن این مقاله بتونید همه نقاط قوت و ضعف پلتفرم سوپرفارم رو تشخیص بدید و فرصت های کسب درامدی رو که در بستر این پلتفرم وجود داره شناسایی کنید، تا قادر باشید که توی بازار ارزهای دیجیتال با روش های نوآورانه تر و خلاقانه تری به کسب سود و درامد بپردازید. 


نظرات کاربران در مورد معرفی پلتفرم سوپرفارم ؛ بستری برای ایجاد توکن NFT
سوال امنیتی :5+42 = ?