بهترین کیف پول های ارز شیبا در سال 2022

1401/06/10


این روزها شاهد پیشرفت چشم گیر ارزهای دیجیتال هستیم. ارزهای زیادی در بازار رمز ارزها وجود دارن، ولی تعداد محدودی از ان ها تونسته در بین سرمایه گذاران محبوبیت داشته باشه و ارزش خودش روز به روز بیشتر کنه. 

میدونیم برای نگهداری ارزهای دیجیتال به کیف پول های دیجیتال نیاز داریم. ما برای ذخیره توکن های خریداری شده مون باید بدونیم کدوم کیف پولی از توکن ما پشتیبانی میکنه و امنیت بیشتری داره.

در این مقاله به موضوع بهترین کیف پول های ارز شیبا می پردازیم. اگه برای سرمایه گذاری میخواین ارز دیجیتال شیبا رو معامله کنید به کیف پول نیاز پیدا خواهین کرد. برای اینکه بدونیم بهترین کیف پول ارزدیجیتال شیبا کدوم کیف پول ها هستن بهتر این مقاله رو مطالعه کنید.

مطمئنا میدونید ارز دیجیتالی شیبا چیه، برای یادآوری توضیحات مختصری بیان کنیم.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟ 

ارز دیجیتال شیبا

ارز شیبا یک توکن غیرمتمرکز که مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست. شیبا اینو چون بلاک چین مخصوص خودش و نداره در دسته کوین ها قرار نمیگیره و یه توکن محسوب میشه. شیبا اینو یک میم کوین محسوب میشه. میم کوین ها بر مبنای جوک و شوخی و خنده پایه گذاری شدن. با وجود این که کوین شیبا عمر زیادی نداره ولی بلافاصله بعد از انتشارش سرمایه گذاران تونستن با خرید و فروش این توکن سود کلانی به جیب بزنن، که علت اون رشد ناگهانی و بسیار سریع این ارز بود.

 بعد از توضیح مختصری که از ارز دیجیتال شیبا شد. میتونیم به موضوع اصلی مقاله اشاره کنید.

همون طور که گفتیم شیبا اینو بر پایه ی پلتفرم اتریوم بنیان گذاری شده. بنابراین تمام کیف های که از توکن اتریوم پشتیبانی میکنن، توانایی نگهداری شیبا رو هم دارن. 

برای اینکه بتونید با اطمینان خاطر کیف پول دیجیتالی انتخاب کنید، باید اشنایی کامل از انواع کیف پول داشته باشین و نحوه ی استفاده از کیف پول مدنظرتون بلد باشین.

کیف پول ارز شیبا چیست؟

کیف پول ارز شیبا

نرم افزارهای ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی با اصطلاح «کیف پول دیجیتالی» شناخته میشه، والت ها (کیف پول دیجیتالی) برنامه های هستن که فضای امنی برای نگهداری توکن های شما می باشن. والت ها دو کلید دراختیار شما میزارن. PUBLIC KRY و PRIVATE KEY ، از پابلیک کی (کلید عمومی) زمانی که فردی میخواهد برای شما رمزارز بفرستد استفاده میشه. وقتی که میخواین دارایی های خودتون و چک کنید یا یک رمزارز برای کسی انتقال بدین، پرایویت کی (کلید خصوصی) مورد استفاده قرار میگیره.

از اونجایی که شبکه رمز  ارز ها به صورت غیرمتمرکز اداره می شه و آدرس ها بدون هویت هستن، اگر فردی به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کنه، میتونه همه سرمایه شما رو سرقت کنه. در این صورت هیچ راهی برای پس گرفتن دارایی تون وجود نداره. پس قبل از انتخاب والت شیبا بیاییم انواع کیف پول های ارز دیجیتالی رو بشناسیم و با توجه به نکات امنیتی اقدام به استفاده از کیف پول مد نظر کنیم.

والت ابزاری برای تعامل با بلاک چین است. واسه درک بهتر این جمله میتونیم بگیم همه چیز مربوط به رمزارز ها در پایگاه داده رخ میده که با اصطلاح بلاک چین خوانده میشه. در بلاک چین مشخص میشه که هر فرد چقدر موجودی داره. وقتی شما اقدام به ارسال مقداری ارز شیبا از کیف پول خود به فرد دیگر میکنین، در پایگاه داده از موجودی دارایی شما کم میشه و به دارایی طرف مقابل افزوده میشه. شما با کلید خصوصی که دارین ثابت میکنین که مالک میزان دارایی هستین و حق ارسال یا خرج کردنش و دارین.  

امن ترین والت ها برای نگهداری ارز شیبا 

امن ترین والت ها برای نگهداری ارز شیبا

برای نگهداری ارز شیبا اولین نکته ی بهش توجه میکنیم امنیت، سهولت دسترسی، کاربری آسان کیف پول هستش. به طور کلی کیف پول ها به دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم شدن. کیف های سخت افزای به دو نوع سرد و کاغذی دسته بندی شدن که با امنیت بالایی که دارن برای نگهداری طولانی مدت ارزها مناسب هستن. کیف پول نرم افزاری یا گرم کار کردن باهاش راحت تر، و کاربر در هر زمان و مکان  میتونه ازش استفاده کنه.

نحوه کارکرد کیف پول های سخت افزاری این گونه است، کلید خصوصی شما در حافظه افلاین نگهداری میشه .کیف پول های سخت افزار یک دستگاه مانند فلش مموری یا پاور بانک که اطلاعاتتون داخلش ذخیره میشه و باید همیشه کنارتون باشه. به همین دلیل برای نگهداری طولانی مدت ارز شیبا مناسب هست ولی این روش به تریدرها توصیه نمیشه. چون دسترسی به دارایی سخت میشه، و برای پرداخت های روزمره به مشکل برمیخورین.

کیف پول های گرم از حافظه گوشی هوشمند یا کامپیوتر برای ذخیره سازی کلید خصوصی شما استفاده میکنه. در اغلب مواقع هم که این دستگاه ها انلاین هستن، ریسک هک شدن بیشتری دارن. کیف پول نرم افزاری رو به راحتی میتونین نصب کنین، و در هر زمان و مکان میتونید به خرید و فروش دارایی بپردازین.  

کیف پول کاغذی (سرد) چیست؟

در پیپر والت کلید خصوصی و عمومی روی کاغذ پرینت می شود. کد QR برای سهولت کار نیز داده میشه. این کیف پول امنیت خیلی بالایی داره. چون کسی نمیتونه کاغذ شما رو هک کنه و به داده هاتون دسترسی پیدا کنه. این کیف پول برای کسانی که تازه کار نیستن و اشنایی کامل رو نسبت به این سیستم دارن پیشنهاد میشه. چون میتونه باعث سردرگمی فرد تازه کار بشه که نهایتا به از دست دادن ارز شیبا بیانجامه.

کیف پول سخت افزاری(سرد) چیست؟

کیف پول سخت افزاری(سرد) چیست؟

کیف پول سخت افزاری ماهیت فیزیکی داره و رایگان نیستن ولی با قیمت های معقول میتونین تهیه کنید. اولین کیف پول های سخت افزاری به وسیله کابل به کامپیوتر وصل میشدن، ولی این روزها محصولات جدید قادر به اتصال با بلوتوث بر  گوشی هستن. که کار و نسبتا راحت تر کرده. ولی بازم به سهولت کار با کیف پول های نرم افزاری نیستن. همون طور که گفته شد برای پرداخت های روزمره و خرید و فروش تریدرها مناسب نیس. برای نگهداری حجم زیادی از ارز شیبا این روش توصیه میشه. ناگفته نماند این محصول برای نگهداری کلیدهای عمومی و خصوصی ایزوله شده است و حتی از بدافزارها هم درامان می باشد.

کیف پول موبایل (گرم) چیست؟

کار با این کیف پول ها بسیار راحت و کاربردی هستش. خیلی راحت میتونین مثل یک اپلیکشین کیف پول مد نظر خودتون رو، رو گوشی نصب و راه اندازی کنین. با رعایت کردن مسائل امنیتی مثل نصب نکردن برنامه های مشکوک اطلاعاتتون در امان است. کیف پول موبایلی کلیدهای خصوصی و عمومی رو در حافظه خودش ذخیره میکنه. 

کیف پول دسکتاپ (گرم) چیست؟

کیف پول دسکتاپ از نوع نرم افزاری است که بر روی ویندوز یا مک اواس نصب میشه. این نوع کیف پول برای افراد حرفه ای که برای تحلیل پلن های نموداری زیاد پای کامپیوتر یا لپ تاب میشینن مناسب هست. در اینجا هم کلید های عمومی و خصوصی در حافظه دستگاهتون ذخیره میشه. برای امنیت والت ها بر روی سیستم از عدم نصب بدافزارها و ویروسی نشدن کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید، و پیشگیر های لازم رو انجام بدین.

کیف پول تحت وب و صرافی (گرم )چیست؟

در این حالت کلید عمومی و خصوصی در اختیار شما نیست. صرافی حضانت این کلیدها رو به عهده گرفته، که این روش زیاد پیشنهاد نمیشه. ریسک سرقت سرمایه و یا هک شدن سیستم صرافی، باعث میشه نگرانی های برای از دست دادن ارز شیبا به وجود بیاره.

تا اینجا یاد گرفتیم که چند نوع کیف پول داریم، و هر کدوم چه مزایا و معایبی دارن. حالا با توجه به اینکه هدف ما از خرید ارز شیبا چیه میتونیم بهترین کیف پول رو انتخاب کنیم. که به لطف اتریوم گزینه های متعددی در انتخاب کیف پول ارز شیبا وجود داره. 

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری شیبا

بهترین کیف پول های سخت افزاری شیبا

1. کیف پول لجر (LEDGER)

لجر معروف ترین و پر فروش ترین کیف پول سخت افزاری هست. این کیف پول شبیه فلش مموری است. سیستم عامل لجر یکی از قوی ترین و امن ترین ذخیره سازهای ارزهای دیجیتال است. این کیف پول از 1500 کوین که شیبا هم جز آن ها  هست پشتیبانی میکند.

شرکت لجر دو محصول تجاری تولید میکنه. لجر نانو اس و لجر نانو ایکس، که مدل S جز بهترین کیف پول های شیبا محسوب میشه. تنها تفاوتی که این دو محصول رو از هم متمایز میکنه توانایی اتصال لجر نانو ایکس با بلوتوث هستش که لجر نانو اس این قابلیت و نداره و باید با کابل متصل بشه. 

نانو ایکس قابلیت ذخیره 100 (تقریبا کل کتاب خانه اپلیکیشن های LEDGER) برنامه رو در خودش داره ولی نانو ای فقط توانایی ذخیره 6 برنامه رو داره. هر دو میتونن به نرم افزار لجر لایو دسترسی پیدا کنن. 

کیف پول لجر

لجر نانو اس فضای محدودی برای ساخت کیف پول مربوط به هر ارز رو داره. به این صورت که با پر شدن فضای این لجر دیگه نمیتونین کیف پول دیگه ی درست کنین و رمزارز بهش انتقال بدین. باید یکی از کیف پول های موجود تو لجر رو حذف کنید تا بتونید فضا داشته باشین. ولی این رو دارایی شما تاثیر نمیزاره. درسته در دستگاه لجر نمایش داده نمیشه ولی میتونین تو لجر لایو کیف پول حذف شده خودتون و مشاهده کنید. برای این که کیف پول حذف شده رو برگردونید اگه فضای خالی نبود باید کیف پول دیگه ی حذف بشه تا فضای کافی واسه برگردونن کیف پول حذف شده قبلی به وجود بیاد.

ناگفته نمونه لجر به صورت پیش فرض یک کیف پول ارز دیجیتالی شیبا نیس، ولی با نرم افزار مای اتر والت میتونید توکن های SHIB خودتون داخل لجر ایکس ذخیره کنید و امکان برداشت داشته باشین.

2. کیف پول بیت باکس (BITBOX 02)

کیف پول بیت باکس

یکی دیگر از کیف پول های سرد سخت افزاریکه از ارز شیبا پشتیبانی میکنه بیت باکس هستش. این کیف پول ماهیت فیزیکی افلاین داره. که میشه گفت با ساختار BECH32، کارمزدها رو برای کاربران به صرفه کرده. این کیف پول شیبا یکی از محبوب ترین کیف پول های فیزیکی برای سرمایه گذاری هستش. که از سیستم عامل های ویندوز، لینکوس، مک، اندروید و آی اواس پشتیبانی میکنه. برای استفاده از این کیف پول روی سیستم خود باید از برنامه BITBOX BRIDGE استفاده کنین.

3. کیف پول ترزور (TREZOR)

کیف پول ترزور

ترزور اولین کیف پول سخت افزاری رمز ارز در جهان است. یکی از بهترین های کیف پول سخت افزاری به شمار میاد. که دارایی خودتون و میتونید به صورت افلاین و طور کاملا امن ذخیره سازی کنید. این کیف پول از رمزارزهای زیادی پشتیبانی میکند که شیبا هم جزو ان دسته است. این ولت در دو مدل تی و وان عرضه می شود.

• ترزور مدل تی (TREZOR MODEL T)

با استفاده از این کیف پول میتونید دسترسی مستقیم به صرافی های از قبیل چینج لی و کوین سویچ داشته باشین. با این که یک قابلیت بسیار کاربردی به نظر می رسد ولی نمیتواند برچسب قیمت گران تر 118 دلاری آن را توجیه کند.

ترزور مدل تی دارای صفحه نمایش لمسی هست. همچنین دارای یک اسلات کارت میکرو اس دی است که برای محافظت از پین دستگاه میتونین روی اون ذخیره کنین. این مدل ترزور از تعداد زیادی بالغ بر 1600 رمز ارز پشتیبانی میکنه. ترزور مدل تی با کابل TYPE-C قابلیت اتصال به تلفن یا کامپیوتر داره. شرکت برای ایجاد  امنیت بیشتر به صورت مداوم آپدیت های جدیدی رو کیف پول فعال میکنه که به صورت دستی صورت میگیره.

رابط کاربری میتنی بر وب با مبادله های داخلی و نرم افزار منبع باز با مزیت پشتیبانی از مشتری از مزایای استفاده از این کیف پول سخت افزاری هستش.

• ترزور وان (TREZOR ONE)

کیف پول سخت افزاری ترزور وان اولین محصولی بود که در اون از قابلیت عبارت بازیابی و عبارت عبور برای محافظت از دارایی استفاده میشد.  به دلیل داشتن قیمت مناسب و استفاده اسان در دنیای رمزارزها و امنیت بالای که داره بسیار محبوب است. این کیف پول از بیش از 1000 کوین و توکن پشتیبانی میکنه.

ترزور وان با قابلیت های که داره تونسته کار رو برای نو پاهای این کار راحت کنه. استفاده از این کیف پول بسیار راحت هست. به راحتی میتونن راه اندازیش کنن و مستقیم از طریق برنامه ترزور والت توکن های مد نظر خودشون و خریداری کنن. استفاده کنندگان از این کیف پول میتونن بدون ثبت نام در صرافی اولین ارز دیجیتالی خودشون و خریداری کنن. توکن های خودشون و مبادله کنن. که معمولا کیف پول های سخت افزاری این قابلیت و ندارن.

ترزور همه قابلیت های که داره خرید، مبادله دارایی و راه اندازی کیف پول رو به صورت کامل اموزش میده.

خصوصیتی که باعث شده این کیف پول امنیت فوق العاده ای داشته باشه به این شکل است که، کلیدهای خصوصی کاربر که در داخل دستگاه ذخیره است. برای دسترسی به این کلید ها باید پین کد دستگاه رو داشته باشیم. تراکنش های انجام شده با دکمه های فیزیکی کیف پول قابل تایید هستند.

ویژگی امنیتی دیگه که این کیف پول رو متمایز میکنه اینه که، کاربر میتونه یه حساب جدا درست کنه که رمز عبور جداگاه ای داره، و همه ی دارای های خودش تو اون ذخیره کنه. تو این حالت اگر پین کدش در دست کسی بیافته یا کیف پولش دزدیده بشه دسترسی به دارایی ها و محتویات حساب تقریبا غیر ممکن میشه.

4. کیف پول کیپ کی (KEEPKEY)

کیف پول کیپ کی

کیف پول سخت افزاری دیگه ی که میتونیم ازش برای ذخیره SHIB استفاده کنیم کیپ کی هستش، کیپ کی به عنوان ارزان ترین کیف پول سخت افزاری در بازار شناخته شده است. کیف پول کیپ کی به جز شیبا قابلیت ذخیره تمام توکن های  ERC20 اتریوم رو داره. علاوه بر این به واسطه رابط کاربری SHAPESHIFT میتونه بدون نیاز به حضور یک صرافی شخص ثالث و در بستر کیف پول تبادل ارز کنه.

امکان ذخیره و مدیریت بسیاری از ارزهای دیگه از کیپ کی امکان پذیر هست. با ویژگی های که کیف پول کیپ کی داره تونسته توجه سرمایه گذاران در دنیای ارزهای دیجیتال رو به خودش جلب کنه.

تا این قسمت از مقاله کیف پول های سخت افزاری که از توکن شیبا پشتیبانی میکنن رو بررسی کردیم. با ویژگی ها و نحوه ی اتفاده از اونا تا قسمتی اشنا شدیم. حالا بریم کیف پول های گرم معرفی کنیم.

معرفی بهترین کیف پول های گرم شیبا

بهترین کیف پول های گرم شیبا

1. کیف پول تراست والت (TRUST WALLET)

یکی از بهترین کیف پول های ارز شیبا تراست ولت هستش. تراست ولت یک کیف پول غیر متمرکز نرم افزاری است. تراست ولت نه تنها از اکثریت توکن های اتریوم بلکه تعداد خیلی بیشتری بلاک چین دیگر پشتیبانی میکند. میتونیم بگیم تراست ولت بهترین کیف پول موبایل است. که با انتخاب این کیف پول شما میتونین علاوه بر SHIB کوین و توکن های زیادی رو خریداری کنین. شما رو از استفاده چندین کیف پول بی نیاز میکنه.

تراست ولت جز معدود کیف پول های هست که توکن شیبا رو در هر دو شبکه BEP20 و ERC20 پشتیبانی میکنه. تراست ولت رو میتونین با دو پلتفرم گوشی های اندروید و آی او اس دانلود کنید و مورد استفاده قرار بدین.

بایننس با خریداری امتیاز این کیف پول این قابلیت و به وجود اورد که تراست ولت مستقیم به صرافی باینس متصل هستش. به کاربران این امکان میده تا بدون خروج از کیف پول تراکنش های خودشون و انجام بدن و این تراکنش ها در صرافی باینس به ثبت میرسه.

2. کیف پول مای اتر ولت (MY ETHER WALLET)

این کیف پول نرم افزاری مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست، و تمامی توکن های اتریوم رو پشتیبانی میکنه. قابلیت ذخیره سازی شیبا و هر توکن دیگه از بلاک چین اتریوم رو داره. این کیف پول به شما امکان متصل شدن به شبکه اتریوم رو مستقیما میده. 

قابلیت دیگه ای که این کیف پول داره میشه به کیف پول سخت افزاری نظیر LEDGER NANO S متصل شد. این کیف پول برای استفاده افراد مبتدی توصیه نمیشه چون کار باهاش اسون نیس. بیشتر افراد حرفه ای تو حوزه ی ارزهای دیجیتالی از این کیف پول بهره میبرن.

کیف پول مای اتر ولت تونسته با امنیتی که برای انجام تراکنش ها و تبدیل توکن ها فراهم بسازه، اعتماد جامعه رمزارزها رو جلب کنه و به شهرت برسه.

3. کیف پول اتمیک والت (ATOMIC WALLET)

کیف پول اتمیک والت

از بهترین کیف پول های ارز شیبا میتونیم به اتمیک ولت اشاره کنیم. کیف پول اتمیک والت نسبت به هم نوع های خودش از قبیل تراست والت، پشتیبانی کمتری از رمزارزها دارد. به عبارتی گستردگی پشتیبانی از کوین ها و توکن های مختلف در اتمیک والت به اندازه تراست والت نیس. از شیبا که موضوع بحث ماست، بر روی ERC20 پشتیبانی میکند. ولی در بستر بایننس اسمارت چین BEP20 کا کارمز کمتری واسه انتقال هم داره پشتیبانی نمیکنه. 

برای استفاده از کیف پول اتمیک والت میتونید اون رو در بر روی گوش های سیستم عامل اندروید و IOS یا کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز، مک، لینوکس راه اندازه کنید. اتمیک ترکیبی از کارایی و سادگی هست. طوری طراحی شده که هر کاربر با هر سطح از آشنایی از دنیای ارزهای دیجیتال بتونه ازش استفاده کنه.

استفاده از این کیف پول رایگان هست. اما واسه این که از بعضی امکاناتش بخواییم استفاده کنیم باید کارمزد پرداخت کنیم. به عنوان مثال از این کیف پول میتونیم مستقیما با کردیت کاردارز دیجیتالی بخرییم. که باید 7درصد هزینه کمیسیون و 10 دلار کارمزد پرداخت کنیم. درسته کارمون و راحت میکنه ولی هزینه هاشم باید در نظر گرفت که روش های کم هزینه تری وجود داره.

اتمیک با وجود همه معیارها جز کیف پول های محبوب و پر استفاده از طرف کاربران است. فقط برای نصب این کیف پول از لینک های معتبر استفاده کنید تا با نسخه جعلی باعث از دست رفتن سرمایه خود نباشین.

4. کیف پول گواردا والت (GUARDA WALLET)

 کیف پول گواردا والت

کیف پول گواردا والت برای همه پلتفرم ها نسخه ای عرضه کرده که میتونین با هر سیستمی که میخوایین ازش استفاده کنین. تا به امروز در مورد هک شدن این کیف پول خبری منتشر نشده است.  پس میتونیم این کیف پول و از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال شیبا بدونیم.

کیف پول گواردا والت از پنجاه کوین که بلاک چین اختصاصی دارن و همچنین تمام توکن های مبتنی بر استاندارد ERC20  و BEP20 پشتیبانی میکنه. اینجا میتونیم بگیم این کیف پول نسبت به اتمیک والت وضعیت بهتری در پشتیبانی انواع رمزارزها دارد. 

از این کیف پول هم مثل کیف پول های نرم افزاری گرم دیگر میتونین رایگان نصب کنین و از خدماتش استفاده کنین. استفاده از این کیف پول ساده است.

5. کیف پول متامسک (METAMASK)

یکی از انواع کیف پول های گرم که ارز توکن شیبا پشتیبانی میکنه متامسک هستش. با نسخه های اندروید و IOS یا از مرورگر کروم و فایرفاکس میتونیم به راحتی ازش استفاده کنیم.

این والت مثل پلی در بین مرورگرها و بلاک چین اتریوم عمل میکنه. میونیم بگیم برای کار کردن با بلاک چین اتریوم کیف پول متامسک بهترین گزینه هستش.

از متامسک فقط برای ذخیره ارز دیجیتالی شیبا یا هر رمزارزی که پشتیبانی میکنه نیست. متامسک به دو صرافی بزرگ کوین بیس و شیپ شیفت متصل هست، که امکان خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتالی رو بهمون میده.

6. کیف پول فری والت (FREE WALLET)

کیف پول فری والت بیش از 500 رمزارز را با چندین کیف پول مستقل هر ارز دیجیتالی پشتیبانی میکنه. با نسخه های اندروید و IOS و برنامه های تحت وب انلاین میتونین ازش استفاده کنید.

فهرست کیف پول های مستقل ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر، دش، دوج کوین و... برای نسخه اندروید و IOS را طراحی کرده است.

کیف پول مولتی کارنسی که یکی از کیف های پول ها مستقل فری والت هست برای نگهداری توکن شیبا گزینه خوبی به شمار میاد. این کیف پول تنها شیبا رو پشتیبانی نمیکنه و امکان ذخیره سازی 30 ارز دیجیتالی دیگه رو فراهم کرده.

7. کیف پول اکسودوس (EXOFUS)

اکسودوس یک کیف پولی که از ارزهای دیجیتالی مختلفی از جمله شیبا پشتیبانی میکنه. کا برای همه ی پلتفرم های اندروید، IOS ، ویندوز، مک و لینوکس ارائه شده. این کیف هم برای کسانی که تازه کار هستن مناسب و هم برای افراد حرفه ای تا از امکاناتش استفاده کنن.

از ویژگی های این کیف پول، امکان اتصال با کیف پول سخت افزاری ترزور رو داره. معمولا صرافی های ارزهای دیجیتالی برای تازه کارها محیط پیچیده ای است ولی با اکسودوس با طراحی کارپسندی که داره کار رو واسه همه ی افراد تازه کار یا حرفه ای ساده کرده. تا بتونن بدون مراجعه به صرافی های دیگر خرید و فروش و تبدیل ارز خودشون  وبه راحتی انجام بدن.

در حال حاظر کیف پول اکسودوس نسخه موبایل از 59 و نسخه دسکتاپ از 109 کوین پشتیبانی میکنه. ناگفته نماند کاربران میتونن به صورت دستی برخی از توکن ها رو بهش اضافه کنن. ولی خوب تیم اکسودوس در حال گسترده کردن لیست هستش تا تمام کوین و توکن های موجود و پشتیبانی کنه.

مقاله پیشنهادی: صرافی ارزدیجیتال شیبا سواپ چیست؟

نتیجه گیری

در این مقاله بهترین کیف پول های ارز شیبا مرورکردیم. حالا این تصمیم شماست که با توجه به ویژگی ها و کاربرد های مختلفی که هر کیف پول داره انتخاب کنید.

بهتر شما در قدم اول هدف خودتون و از خرید توکن شیبا مشخص کنید بعد اقدام به خرید والت سخت افزاری یا نصب نوع نرم افزاری کنید. اینجوری سردرگم نمیشین و برای استفاده ازش تمرکز پیدا میکنید.

همون طور هر نوع کیف پول گرم و یا سرد انواع مختلفی داره اگر تازه کار هستین و تجربه کار با کیف پول دیجیتالی رو ندارین بهتر از کیف پول های که کار باهاشون ساده تر هست رو انتخاب کنین تا به مشکل بر نخورین

همچنین برای نصب کیف پول های نرم افزاری دقت بالای داشته باشین و از نصب نسخه اصلی اطمینان حاصل کنین تا در دام کلاه برداران نیافتین.


نظرات کاربران در مورد بهترین کیف پول های ارز شیبا در سال 2022
سوال امنیتی :3+41 = ?