ریفای ReFi چیست؟ صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance

1401/06/08


ما سعی می کنیم در مقاله ریفای(ReFi) چیست؟صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Financeاطلاعاتی در مورد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های فناوری ReFi بپردازیم و کاربردهای ریفای رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

 بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار مالی غیرمتمرکز هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های اخیر داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. 

همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار اشنا بشین.

جالب اینجاست که بدونین بازار کریپتوکارنسی ها شامل مفاهیم و اصطلاحات کاربردی زیادی هست که هر کدوم از این مفاهیم کاربردهای خاص خودشون رو دارن که یکی از این مفاهیم نیز ریفای(ReFi) یا امور مالی احیاکننده هست.سیستم های مالی که بر برخی از صرافی ها اجرا میشن، بعضی وقت ها دچار اختلال و مشکل میشن. از این رو سیستم جدیدی به وجود میاد تا این اختلال ها رو کنار بزنه و بهتر کردن سیستم مالی کمک کنه. همچنین ReFi سیستمی هست که برای رفع این مشکل وارد این عرصه شده. این سیستم از افزایش قیمت دارایی های دیجیتال جلوگیری می کنه، چون قیمت برخی از ارزهای دیجیتال در برخی از صرافی ها متفاوت هست.

پروژه فناوری ریفای با هدف برگردوندن سیستم مالی مختل شده راه اندازی شده که در این پروژه دریافت سود و میزان بازده هدف نهایی نیست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ریفای چیست؟ اطلاعاتی در مورد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های فناوری ReFi بپردازیم و کاربردهای ریفای رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: دیفای Defi چیست؟

فناوری ریفای چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم فناوری ریفای رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این فناوری به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که فناوری ریفای چیست؟ 

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پروژه ریفای یا ReFi که به معنی امور مالی احیاکننده هست، با این هدف راه اندازی شده تا سیستم های مالی مختل شده رو درست کنه که در این پروژه دریافت سود و میزان بازده هدف نهایی نیست.

ریفای(ReFi) چیست؟(صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance)

در صورتی که این مورد در سیستم های مالی سنتی و سرمایه گذاری ESG در نظر گرفته نمیشه.

همچنین فناوری ReFi یا امور مالی احیاکننده برای توصیف آینده تامین بودجه در حوزه توسعه پروژه های متن باز مورد استفاده قرار می گیره.

ریفای(ReFi)مخفف عبارت Regenerative Financeهست، به معنی امور مالی احیاکننده و نشون دهنده روشی که در آینده برای تامین مالی پروژه های درحال توسعه و متن باز مورد استفاده قرار میگیره.

به عبارت دیگه، میشه فناوری ریفای رو تاسیس نوعی جامعه عمومی برای پروژه هایی محسوب کرد که انتظار میره بازگشت مالی قابل قبولی برای تامین کننده مالی خودشون داشته باشن.

 روش پیشنهادی ریفای بهره مندی از پول به عنوان ابزاری برای مسئله های سیستماتیک و احیای جوامع و محیط طبیعی هست. همچنین ReFi سعی میکنه تا ارزش مشترکی به وجود بیاره که در اون سودآوری یه هدف نیست، بلکه راهی برای پیشرفت هر چه زودتر محسوب میشه و گردش مالی در فناوری ReFi نیز جای خودش رو به انباشت سرمایه میده.

پروژه ریفای روشی دیگه برای مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه که این روش جدید وابسته به بلاک چین اتریوم و بایننس هست. این پلتفرم جدید در اصل برای کنار زدن مشکلاتی که ما در سیستم دیفای باهاش روبرو شدین، ایجاد و شروع به کار کرده.

پروژه ریفای استفاده از توزیع بازده مزرعه رو برای هر کسی راحت می کنه. به این ترتیب، افراد این امکان رو دارن تا توکن های ReFi بخرن و از اون ها برای دریافت توزیع بازده مزرعه استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: شبکه دیفای چین چیست؟

ویژگی های فناوری ReFi چیست؟

ریفای(ReFi) چیست؟(صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance)

همونطور که گفتیم، با افزایش گسترش بازار ارزهای دیجیتال و امور مالی غیر متمرکز، فناوری ها و پروژه زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اونها ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون رو دارن. 

فناوری ریفای نیز ویژگی های زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله فناوری ریفای چیست؟ به بررسی ویژگی های فناوری ReFi بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• همتا به همتا

یکی از ویژگی های فناوری ReFi که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه و مورد استقبال کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره این هست که ریفای بر اساس بسیاری از اصول دیفای به وجود اومده و این به معنی شبکه همتا به همتایی هست که از قراردادهای هوشمند بلاک چین استفاده می کنه. به این ترتیب، فناوری ریفای شباهت زیادی به امور مالی غیر متمرکز داره.

• تراکنش های ساده

یکی دیگه از ویژگی های فناوری ReFi این هست که امکان تراکنش های ساده رو برای کاربران امور مالی غیرمتمرکز فراهم می کنه. بهتره بدونین پروژه ریفای گام خودش رو فراتر از انجام تراکنش های ساده گذاشته و همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و موندگار بشه.

• ارائه راهکارهای سیستماتیک

یکی دیگه از ویژگی های فناوری ReFi این هست که راهکارهای سیستماتیک رو برای استیکرها یا اعتبارسنج ها فراهم می کنه. این راهکارها به ما نشون میده که نه تنها باید چیزی که تامین بودجه میشه رو در نظر بگیریم، بلکه باید به چیزی که کسی اون سرمایه رو دریافت می کنه و چجوری تامین مالی انجام میشه نیز توجه داشته باشیم.

نحوه کار امور مالی احیاکننده چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله فناوری ریفای چیست؟ نحوه کار امور مالی احیاکننده رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین مصرف کننده ها معمولا در پاسخ به تغییر شرایط اقتصادی به دنبال بازپرداخت برخی تعهدات بدهی هستن تا شرایط استقراض بهتری به دست بیارن.

ریفای(ReFi) چیست؟(صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance)

همچنین اهداف مشترک از تامین مالی محدد، کاهش نرخ بهره ثابت برای کاهش پرداخت ها در مددت زمان وام، تغییر مدت زمان وام یا تغییر از وام گرویی با نرخ ثابت به وثیقه با نرخ قابل تنظیم یا برعکس هست.

نکته قابل توجه این هست که وام گیرنده ممکنه به دلیل بهبود مشخصات اعتباری اون ها به دلیل تغییرات ایجاد شده در برنامه های مالی بلندمدت خود یا پرداخت بدهی های موجود خود با تلفیق اون ها در یه وام با قیمت پایین، دوباره سرمایه گذاری کنند.

جالب اینجاست که بدونین رایج ترین انگیزه برای تامین مالی مجدد، نرخ بهره هست. از اونجایی که نرخ های بهره چرخه ای و متغیر هستن، بسیاری از مصرف کننده ها زمانی که نرخ ها کاهش پیدا می کنه، سرمایه گذاری مجدد رو انتخاب می کنند.

سیاست پول ملی، چرخه اقتصادی و رقابت در بازار می تونن از فاکتورها و نکات کلیدی افزایش یا کاهش نرخ بهره برای مصرف کننده ها و کسب و کارها محسوب بشن. این نکات می تونن بر نرخ بهره در همه انواع محصولات اعتباری، از جمله وام های غیرگردان و کارت های اعتباری گردان تاثیر بذارن.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، میشه فهمید که هدف فناوری ریفای، تامین مالی مجدد برای سیستم های مالی مختل شده هست. تامین مالی مجدد شامل ارزیابی مجدد شرایط اعتبار و وضعیت مالی یه فرد یا یه کسب و کار میشه. وام های مصرفی که معمولا برای تامین مالی مجدد در نظر گرفته میشن، شامل وام های رهنی، وام خودرو و وام های دانشجویی هست.

مزایای پروژه ریفای چیست؟

جالب اینجاست که بدونین پروژه فناوری امور مالی احیاکننده مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و مورد استقبال اعتبارسنج ها و تامین کننده های نقدینگی و سیستم های مالی مختل شده قرار بگیره.

ریفای(ReFi) چیست؟(صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance) به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله فناوری ReFi چیست؟ به بررسی مزایای پروژه ریفای بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• یکی از مزایای پروژه ریفای که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که پروژه ریفای یا امور مالی احیاکننده نوعی دموکراتیک هست نه تکنوکراتیک. این فناوری نوعی اکوسیستم هست که از پول همتا به همتا برای تامین مالی چیزی که نیاز داره استفاده می کنه. همچنین بیش از 5000 کاربر کریپتوکارننسی در آخرین دوره کمک هزینه های گیت کوین مشارکت داشتن.

• یکی دیگه از مزایای پروژه ریفای این هست که امور مالی احیاکننده یا Refi بر روی کارهایی که کیف پول رمزنگاری شما رو ایمن می کنه و دارایی ها شما رو SAFE نگه می داره، سرمایه گذاری می کنه ولی سرمایه واقعی در فرهنگ Regen Finance هست.

• یکی دیگه از مزایای پروژه ریفای این هست که امور مالی غیر برنامه ریزی شده، در مورد استفاده از سیستم مالی باز با اولویت زمانی بالا برای سود شخصی کوتاه مدت هست.

• یکی دیگه از مزایای پروژه ریفای این هست که امور مالی احیاکننده یا Refi در مورد استفاده از سیستم مالی باز با اولویت زمانی کم برای منافع همه محسوب میشه. به این ترتیب، اگه شما نیز از امور مالی احیاکننده در سیستم های مالی باز استفاده کنین، منفعت می برین.

امور مالی احیاکننده در کریپتوکارنسی ها:

پیدایش مفهوم غیرمتمرکزسازی با فناوری ریفای در دنیای Web3 به وجود میاد؛ یعنی محیطی که همکاری های انجام شده در اون کلیدی برای عضو شدن به نیروی محرک به سوی دستیابی به اهداف پیچیده محسوب میشه.

ریفای(ReFi) چیست؟(صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance)

با این حال که هنوز در ابتدای مسیر این اهداف ایستادیم، در نظر گرفتن پتانسیل تعریف دوباره ساختارهای اقتصادی و مالی برای سیستم های فراگیر و احیاکننده غیرممکن میشه.

از پروژه های احیاکننده بستر Web3؛حذف کربن، شهرهای پایدار، حفاظت از اکوسیستم و از بین بردن پسماندهای کربن هستش. 

جالب اینجاست که بدونین عدم وجود شفافیت و محاسبات درست، ناکارآمد بودن بازار کربن رو اثبات می کنه. از جمله از پیامدهای این اتفق میشه به احتمال بروز کلاهبرداری یا شمارش بیش از اندازه اعتبارهای کربن اشاره کرد.

همچنین فناوری احیا کننده یا ReFi شکل جدیدی از شفافیت رو در بستر بلاک چین برای کاربران حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی ها فراهم می کنه که احتمال شمارش دوباره اعتبار رو از بین میبره. اعتبارهای درون زنجیره ای یا آنچین کربن در این بستر قابل شمارش بوده و هیچ دو نفری این قابلیت رو ندارن تا ادعای مالکیت اعتبار یکسان رو داشته باشن. سوزوندن اعتبارهای آن چین، عدم استفاده دوباره از اون ها رو تضمین می کنه.

چرا پروژه ReFi منحصر به فرد است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که چرا پروژه ReFi منحصر به فرد است؟ بهتره بدونین ریفای به معنی امور مالی احیا کننده هست که همه چیز در مورد تمرکززدایی بودجه از طریق وب هست.

همونطور که اینترنت راه های جدیدی رو برای مرور اطلاعات به ما ارائه کرد، ریفای نیز مکانیسم جدیدی رو برای تامین مالی پروژه ها فراهم می کنه. در واقع ریفای برای تغییر اقتصاد با انتقال کنترل سرمایه به جامعه ای هست که بیشتر تحت تاثیر بی عدالتی های اقتصادی و زیست محیطی هستن تاسیس شد.

انواع گزینه های تامین مالی مجدد کدامند؟

ریفای و سیستم احیاکننده سیستم های مالی مختل شده، انواع مختلفی دارن.

انواع گزینه های تامین مالی مجدد کدامند؟

به همین منظور ما سعی می کنیم در در این قسمت از مقاله فناوری ReFi چیست؟ شما رو با انواع گزینه های تامین مالی مجدد و ریفای اشنا کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. نوعی وامی که یه وام گیرنده تصمیم به گرفتن اون می گیره، به نیازهای وام گیرنده بستگی داره. برخی از این گزینه های تامین مالی مجدد عبارت هستن از:

• تامین مالی مجدد با نرخ و مدت

یکی از انواع گزینه های تامین مالی مجدد، تامین مالی مجدد با نرخ و مدت هست. این گزینه رایج ترین نوع تامین مالی مجدد محسوب میشه و زمانی اتفاق میفته که وام اصلی پرداخت شده و با یه قرارداد وام جدید که مستلزم پرداخت بهره کمتر هست، جایگزین میشه.

• بازپرداخت مجدد

یکی دیگه از انواع گزینه های تامین مالی مجدد، بازپرداخت مجدد هست. زمانی که دارایی پایه ای که وثیقه وام رو دریافت می کنه، ارزش اون افزایش پیدا کنه، وجه نقد رایج میشه. همچنین این گزینه مبلغ وام رو افزایش میده، ولی به وام گیرنده امکان دسترسی سریع به پول نقد رو میده در حالی که همچنان مالکیت دارایی رو حفظ می کنه.

• تامین مالی مجدد تلفیقی

یکی دیگه از انواع گزینه های تامین مالی مجدد، تامین مالی تلفیقی هست. بهتره بدونین در برخی مواقع ممکنه وام تلفیقی راه موثری برای تامین مالی مجدد یا ریفای محسوب بشه. این گزینه مستلزم اون هست که مصرف کننده یا کسب و کار برای وام جدید با نرخ پایین تر درخواست بده و سپس بدهی های موجود رو با وام جدید پرداخت کنه.

معایب ریفای چیست؟

همونطور که گفتیم، تامین مالی مجدد یا فناوری ریفای مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. البته توجه داشته باشین که در کنار این مزایا، معایب بسیاری نیز داره که باعث میشه تا برخی از سیستم های مالی غیرمتمرکز ازش استفاده نکنند.

به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله فناوری ReFi چیست؟ به بررسی معایب ریفای بپردازیم.

ریفای(ReFi) چیست؟(صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance)

• یکی از معایب ریفای که باعث میشه تا سیستم های مالی غیر متمرکز از اون برای تامین مالی مجدد برای احیای خود استفاده نکنند این هست که اگه مدت وام شما به طول اولیه خودش بازنشانی بشه، کل سود پرداختی شما در طول عمر وام ممکن هست بیشتر از میزان پس انداز شما با نرخ پایین تر باشه.

• یکی دیگه از معایب ریفای که باعث میشه تا توسعه پیدا نکنه این هست که اگه نرخ بهره کاهش پیدا کنه، سودی با توجه به نرخ ثابت خود دریافت نمی کنین و هر بار سودهایی با نرخ بهره متغیر به دست میارین. مگه اینکه دوباره سرمایه گذاری کرده و وثیقه خودتون رو افزایش بدین.

• یکی دیگه از معایب ریفای این هست که باعث میشه تا وام گیرنده ها و وام دهنده ها ازش استفاده نکنند این هست که ممکنه ارزش سرمایه خودتون رو که در اختیار دارین، کاهش پیدا کنه. به عبارت دیگه، ممکنه میزان وثیقه ای که برای دریافت وام تعیین کردین، افت کنه و شما ضرر کنین.

• یکی دیگه از معایب ریفای یا تامین مالی مجدد این هست که پرداخت ماهانه شما با مدت کم تر وام افزایش پیدا می کنه و باید هزینه های پایانی رو در بازپرداخت بپردازین. به عبارت دیگه، هرچقدر مدت زمان وام شما کمتر باشه، شما باید بیشتر از مبلغ ذکر شده، پول برگردونین.

انواع پروژه های مالی احیاکننده کدامند؟

ریفای(ReFi) چیست؟(صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance)

پروژه تامین مالی مجدد یا ریفای با هدف تغییر و تحول در سیستم هایی به وجود اومدن که دچار اختلال شدن. همچنین در بازار کریپتوکارنسی ها و امور مالی غیر متمرکز پروژه های رمزنگاری شده مالی احیاکننده زیادی وجود دارن که شما سعی می کنیم در این بخش از مقاله فناوری ReFi چیست؟

 

برخی از انواع پروژه های مالی احیاکننده رو برای شما معرفی کنیم تا با این پروژه ها آشنا بشین.

• امور مالی گیت کوین

یکی از انواع پروژه های مالی احیاکننده، امور مالی گیت کوین هست. بهتره بدونین کاربران گیت کوین از فناوری Web3 برای تامین مالی یا نقدینگی و ساخت پروژه کالاهای عمومی دیجیتالی استفاده می کنند که به همه خدمات میده و مشکلات زیادی رو برطرف می کنه.

این یه سرمایه گذاری گروهی برای استعدادهایی هست که برای پروژه های خود نیاز به تامین مالی دارن. همچنین گیت کوین مرکز فناوری نسل سوم اینترنت یا Web3 محسوب میشه که منبع باز بوده و به کاربران این امکان رو میده تا همتایانی به دست بیارن که مهارت های شما رو تشویق کنند و برای گرفتن پاداش ها و دستمزدها تیمی به وجود بیارن.گیت کوین اولین ورود اتریوم و بازار کریپتوکارنسی ها به فناوری ریفای هست.

• پانولا(Panvala)

یکی دیگه از انواع پروژه های مالی احیاکننده، پانولا هست که بهش Panvala نیز گفته میشه. این پروژه توسط پروتکل کونسنسیس راه اندازی شده که یه بنیاد غیرمتمرکز هست که فعالیت هایی رو که بلاک چین اتریوم بهش وابسته هست تامین مالی می کنه. این برنامه توسط دارنده های توکن PAN برای تعیین اینکه کدوم برنامه های کمک مالی باید با استفاده از فرایندی به اسم حاکمیت تامین بشن، مورد استفاده قرار می گیره.

• WhalerDAO

ریفای(ReFi) چیست؟(صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance)پروژه WhalerDAOجامعه ای متشکل از سازنده ها، محققان، کارشناسان حقوقی و تاثیرگذاران جامعه هست که با استفاده از قدرت بلاک چین و امورمالی غیر متمرکز برای کمک به برطرف کردن بخش زیادی از مشکلاتی که جهان باهاش روبرو شده، اختصاص داده شده. این پروژه خودشو نهنگ معرفی میکنه و میخواد کنترل پروتکل های دیفای رو از نهنگ های ثروتمند بگیره و به دست مردم بسپاره که برای جلوگیری از تبدیل دیفای به ابزار دیگه ضروری هستش.

• TREE

یکی دیگه از انواع پروژه های مالی احیاکننده، پروژه TREE هست. این پروژه اولین ابتکار مکانیسم WhalerDAO محسوب میشه که نوعی پروتکل دیفای هست که به نفع اهداف خیریه ایجاد شده. ارزش ایجاد شده توسط این پروژه به چندین استخر اختصاص داده میشه که یکی از این استخرها استخر خیریه هست. همچنین پروژه TREE به عنوان نشان حاکمیتی استخر خیریه فعالیت می کنه، یعنی دارندگان توکن TREE در مورد نحوه تخصیص صندوق خیریه به هر موسسه خیریه رای دریافت می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله فناوری ReFI چیست؟ اطلاعاتی در مورد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های فناوری ReFi بپردازیم و کاربردهای ریفای رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. 

پروژه ریفای یا ReFi که به معنی امور مالی احیاکننده هست، با این هدف راه اندازی شده تا سیستم های مالی مختل شده رو درست کنه که در این پروژه دریافت سود و میزان بازده هدف نهایی نیست. همچنین در این مقاله برخی از انواع پروژه های مالی احیاکننده یا ریفای رو برای شما معرفی کردیم تا با این پروژه ها آشنا بشین.


نظرات کاربران در مورد ریفای ReFi چیست؟ صفر تا صد امور مالی احیاکننده یا Regenerative Finance
سوال امنیتی :4+83 = ?