معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

1401/06/12


ما سعی می کنیم درمقاله معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کار با وبسایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این سایت ها اطلاعات و داده های زیادی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال به دست بیارین و تحلیل تکنیکال خودتون رو انجام داده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین.

 بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و تریدرهای زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی، نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات باعث شده تا فرصت های کسب سود زیادی برای معامله گران و تریدرها فراهم بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال استفاده کرده و سودهای زیادی از این نوسانات به دست بیارین.

 البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه تحلیل کرده و قیمت اون ها رو پیش بینی کنین. بنابراین، شما به سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال نیاز پیدا می کنین.

با افزایش محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال، پلتفرم ها و سایت های تحلیل تکنیکال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن.

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟

به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کار با وبسایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

تحلیل تکنیکال چیست؟

معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

اگه در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم تحلیل تکنیکال رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این عبارت به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال یکی از روش های تحلیل قیمت در بازارهای مالی و کریپتوکارنسی هاست.

تریدرها از تحلیل تکنیکال کمک می گیرن تا قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و با معامله در این نقاط سود به دست بیارن. برخلاف تحلیل فاندامنتال که بر پایه اخبار، رسانه ها و افراد تاثیرگذار انجام میشه، در تحلیل تکنیکال قیمت با استفاده از شاخص های ریاضی و تفسیر نمودارها صورت می گیره.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال مخصوصا در خرید و فروش بیت کوین نقش مهمی داره و تریدرها این امکان رو دارن تا با استفاده از تحلیل تکنیکال معامله های سودآوری انجام بدن.

همچنین تحلیل تکنیکال یکی از روش های پرکاربرد هست که تریدرها یا معامله گران بازار ارزهای دیجیتال از اون برای تحلیل رفتار قیمت بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. در این روش با استفاده تاریخچه قیمت، تجزیه و تحلیل بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال انجام میشه و روی داده ها و نمودار بازار تمرکز داره تا بتونه الگوها و روندها رو شناسایی کنه و آینده و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال روند بازار رو شناسایی کرده و در جهت روند بازار معامله انجام بدین.

در تحلیل تکنیکال به کمک نمودارها و اطلاعات مربوط به تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال مثل نمودار قیمتی، حجم بازار، روش ها و ابزارهای مختلف و وضعیت کلی بازار مورد بررسی تحلیل گران و معامله گران بازار قرار می گیره.تحلیل تکنیکال اکثرا برای معاملات کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیره و برای معاملات بلند مدت از تحلیل فاندامنتال استفاده میشه.

چگونه از تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟

معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، شما نیز دوست داشته باشین تا با استفاده از این روش وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و با معامله در این نقاط سود زیادی به دست بیارین.

برای استفاده از تحلیل تکنیکال ابتدا باید ابزارهای لازم رو در اختیار داشته باشین. از جمله از این ابزارها می تونیم به نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال، اندیکاتورها و سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال اشاره کنیم.

همچنین اصل مهم در تحلیل تکنیکال این هست که قیمت بازار همه اطلاعات در دسترس بازار رو تحت تاثیر قرار میدن رو برای شما نشون میده. بنابراین، نیازی به بررسی اقتصاد، موارد بنیادی و توسعه های انجام شده نیست، چون همه اون ها از قبل در قیمت ارز دیجیتال لحاظ شده.

به طور کلی تحلیل گران و معامله گران بازارهای مالی باور دارن که قیمت ها در روندهایی مشخص حرکت می کنند و تاریخ نیز تمایل به تکرار داره، مخصوصا زمانی که به بحث روان شناسی کل بازار می رسیم.

دو نوع اصل از تحلیل تکنیکال شامل بررسی الگوهای نموداری و استفاده از اندیکاتورهای تکنیکالی هست. بنابراین، شما برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال باید از این اصل ها برخوردار باشین و بتونین با استفاده از اون ها وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر مهارت تحلیل تکنیکال در ترید ارزهای دیجیتال

ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال چیست؟

در این قسمت از مقاله معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال نوبت میرسه به شناسایی ابزارهای لازم برای تحلیل. برای اینکه بتونین از روش تحلیل تکنیکال قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین، باید ابزارهای لازم رو در اختیار داشته باشین.

از جمله از ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال می تونیم به چارت قیمتی ارزهای دیجیتال، اندیکاتورهای تکنیکالی، سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال و... اشاره کنیم. بنابراین، شما با تهیه ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال می تونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین.

انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال کدامند؟

معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، شما برای اینکه بتونین از روش تحلیل تکنیکال برای تجزیه و تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال استفاده کنین و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. ابتدا باید ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال رو در اختیار داشته باشین که یکی از این ابزارها نیز وبسایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به معرفی انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بپردازیم.

• سایت تریدینگ ویو(TradingView)

یکی از انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال که شما می تونین با استفاده از اون تحلیل های خودتون رو انجام داده و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین، سایت تریدینگ ویو هست. بهتره بدونین سایت TradingView هر قابلیتی رو که برای تحلیل تکنیکال نیاز هست رو در خودش داره و اونها رو برای کاربران خودش ارائه می کنه.

همچنین چارت های دقیق و لحظه ای با تعداد بسیار زیادی اندیکاتور حرفه ای که قابلیت شخصی سازی دارن، باعث شده تا کار با سایت تریدینگ ویو بسیار جذاب بشه. علاوه بر این، این وبسایت تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال نه تنها دارای رایج ترین و پرکاربردترین شاخص های مورد استفاده از تحلیل تکنیکال هست، بلکه به کاربران این امکان رو میده تا شاخص هاشون رو بسازن و با بقیه افراد به اشتراک بذارن.

• سایت کوین مارکت کپ(CoinMarketCap)

یکی دیگه از انواع سایت های تحلیل تکنیکال، سایت کوین مارکت کپ هست. در این وبسایت میشه نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال و قیمت زنده بیت کوین و صدها ارز دیجیتال دیگه رو مشاهده کرد.

می تونین در این سایت اطلاعات و داده های زیادی در مورد تعداد ارزهای دیجیتال موجود در بازار، ارزش کل بازار، حجم کل بازار، خبرهای مهم از سایت های معتبر در مورد ارزهای دیجیتال رو به دست آورد و با استفاده ازاونها اطلاعات وضعیت ارزهای دیجیتال بررسی کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین.

• سایت گلس نود(Glassnode)

معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال که می تونین از اون برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال استفاده کنین، سایت گلس نود هست. سایت Glassnode یه ابزار تحلیلی درون زنجیره ای و بسیار محسوب هست که معمولا سایت های خبری مثل کوین دسک از آمار ارائه شده توسط این وبسایت تحلیل استفاده می کنند.

سایت گلس نود رو شاید بشه معتبرترین سایت تحلیل ارزهای دیجیتال از دیدگاه آماری دونست. این پلتفرم ابزارهای تحلیل درون زنجیره ای مختلفی رو در اختیار کاربران خودش قرار میده و فقط به درد افرادی می خوره که با تحلیل داده های درون زنجیره ای یا آن چین آشنایی دارن. میتونین با استفاده از سایت گلس نود اطلاعات و داده های درون زنجیره ای زیادی به دست بیارین و از اونها در تحلیل های خودتون استفاده کرده و بهترین پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال رو انجام داده و معامله سودآوری انجام بدین.

• سایت کریپتو کوانت(CryptoQuant)

یکی دیگه از انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، سایت کریپتو کوانت هست که نمودارهای بصری بسیار مفیدی رو برای کاربران ارائه می کنه. این نمودارها شامل اطلاعات متنوع و ارزشمندی در رابطه با ارزهای دیجیتال هستن. از جمله از شاخص های مهمی که سایت کریپتو کوانت برای کاربران ارائه می کنه می تونیم به به شاخص جریان خالص همه صرافی ها و جریان ورود خروج ماینرها به صرافی ها اشاره کنیم.

به این ترتیب، شما با دونستن میزان ورود و خروج به صرافی ها، قیمت ارزهای دیجیتال و روند بازار رو پیش بینی کنین. البته توصیه می کنیم که هیچ کدوم از این آمار و ارقام رو به تنهایی مبانی تصمیم گیری خودتون قرار ندین و با در نظر گرفتن مجموعه ای از شاخص ها در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین.

• سایت کوین 360(Coin360)

معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، سایت کوین 360 هست. بهتره بدونین سایت Coin360 یکی از وب سایت های مهم و کاربردی در حوزه ارزهای دیجیتال هست و اطلاعاتی مثل اخبار، نمودارهای جهانی، فهرست مشاهدات در اختیار کاربران خودش قرار میده.

سایت Coin360 به منظور تعیین قیمت ارزهای دیجیتال و حجم اون داده های این رمز ارزها رو جمع آوری می کنه و از صرافی های معتبر تایید اون ها رو دریافت می کنه. میشه گفت که وب سایت کوین 360 نوعی پلتفرمی کاربردی هست که نوسانات در قیمت و روند بازار رو برای تحلیل گران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال نشون میده که این مورد بسیار اهمیت داره و برای فعالان و تریدرهای بازار کریپتوکارنسی ها کاربرد زیادی داره.

• سایت کوین گکو(CoinGecko)

یکی دیگه از انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال که شما می تونین ازش استفاده کنین، سایت کوین گکو هست. جالب اینجاست که بدونین سایت کوین گکو یا CoinGecko اطلاعات دقیق و معتبری رو در زمینه ارزهای دیجیتال مثل رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس حجم بازار، نمایش قیمت لحظه ای رمز ارزها، ثبت گزارش روزانه قیمت، آدرس کانترکت و شبکه اختصاصی ارزهای دیجیتال و... رو نشون میده.

 همچنین میشه دامیننس بیت کوین بر الت کوین ها و میزان ترافیک شبکه اتریوم رو که تاثیر زیادی بر روی کارمزد معاملات و زمان اون ها انجام داد رو در وب سایت کوین گکو مشاهده کرد.شما میتونین با استفاده از وب سایت کوین گکو اطلاعات و داده های زیادی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال به دست بیارین و اون ها رو در تحلیل های خودتون مورد استفاده قرار بدین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر مهارت تحلیل تکنیکال در ترید ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع سایت های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کار با وبسایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم. 

همونطور که گفتیم، شما برای اینکه بتونین با استفاده از روش تحلیل تکنیکال، وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه تحلیل کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین، ابتدا باید ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال رو در اختیار داشته باشین که سایت های تحلیل تکنیکالی نیز یکی از این ابزارها محسوب میشن. از جمله از وبسایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می تونیم به سایت تریدینگ ویو، کوین گکو، کوین 360 و سایت گلس نود اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :4+69 = ?