آیا اتریوم در ایران قانونی است؟

1401/07/08

 ما سعی می کنیم در مقاله آیا اتریوم در ایران قانونی است؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال اتریوم برای شما ارائه کنیم و به بررسی قانونی بودن اتریوم بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین تا بهترین تصمیم رو برای خرید و سرمایه گذاری بگیرین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای سرمایه هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل شده. همچنین بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از این رمز ارزها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. ارز دیجیتال اتریوم نیز یکی از همین رمز ارزهاست که می تونین روی این رمز ارز سرمایه گذاری کنین.

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال اتریوم رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. بهتره بدونین ارز دیجیتال اتریوم با نماد اختصاری ETH نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 164.16 میلیارد دلار و سهم 16.75 درصدی از کل بازار در رتبه 2 کریپتوکارنسی ها قرار داره. 

همچنین ارز دیجیتال اتریوم نوعی سیستم ازاد و عمومی مبتنی بر فناوری بلاک چین هست که دارای مرورگر، زبان برنامه نویسی و سیستم پرداخت مخصوص به خود هست. این ارز دیجیتال هیچ کنترل کننده واحد و مرکزی نداره و هزاران سیستم کامپیوتری به صورت داوطلبانه در گوشه و کنار اون رو کنترل می کنند. این کاربران نود یا گره نام دارن و امنیت شبکه نیز بر عهده اون هاست. نمکته قابل توجه این هست که در این ارز دیجیال هیچ خبری از ثبت داده ها بر روی یه سرور مرکزی و به صورت محرمانه نیست و تمامی اطلاعات موجود در شبکه به صورت کامل بین نودها توزیع شده و هر گره یه کپی از تمامی داده های بلاک چین در اختیار داره.

آیا اتریوم در ایران قانونی است؟

آیا اتریوم در ایران قانونی است؟

شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که آیا اتریوم در ایران قانونی است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اگه مشتاقانه منتظر خرید و فروش ارز دیجیتال اتریوم هستین، مطمئن باشین اقدامی که باید قبل از هر کاری انجام بدین این هست که بررسی کنین که ایا اتریوم در واقع در کشور شما قانونی هست یا نه. در برخی از کشورها مانند چین، حتی نگه داشتن ارزهای دیجیتال می تونه برای شما دردسر ایجاد کنه و قوانین سخت گیرانه ای در این زمینه اعمال شده. کشورهای مختلف مواضع و قوانین متفاوتی در مورد ارزهای دیجیتال و مقررات اون ها دارن. در حالی که قوانین برخی از کشورها بیت کوین رو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بیشتر قبول دارن. به ندرت میشه کشوری رو پیدا کرد که مجموعه قوانین متفاوتی رو در مورد شبکه اتریوم اتر ایجاد کرده باشه.

اگرچه ارز دیجیتال اتریوم در بسیاری از نقاط جهان مورد استقبال قرار گرفته و خرید و فروش اون هیچ مانعی نداره، ولی بسیاری از کشورها تجارت و یا استفاده از ارز دیجیتال اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال رو به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بودن اون یه تهدید برای سیستم های پولی فعلی، نوسانات یا استفاده برای تسهیل فعالیت های غیرقانونی و پولشویی ممنوع کردن. همچنین ارز دیجیتال اتریوم در ایران قانونی هست و شما می تونین با مراجعه به صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی اقدام به خرید و فروش اتریوم کنین.

مقاله پیشنهادی: لایه دوم اتریوم چیست و چه کاربردی دارد؟ 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله آیا اتریوم در ایران قانونی است؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال اتریوم برای شما ارائه کنیم و به بررسی قانونی بودن اتریوم بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین تا بهترین تصمیم رو برای خرید و سرمایه گذاری بگیرین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال اتریوم یکی از رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی هاست که در رتبه 2 بازار قرار داره و به دلیل ویژگی ها و کاربردهای زیادی که داره مورد استقبال افراد و کشورهای زیادی قرار گرفته و شما می تونین در ایران نیز اقدام به خرید و فروش اتریوم کنین.

 


نظرات کاربران در مورد آیا اتریوم در ایران قانونی است؟
سوال امنیتی :8+68 = ?