آیا تتر در ایران قانونی است؟

1401/07/13

ما سعی می کنیم در مقاله ایا تتر در ایران قانونی است؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی سرمایه گذاری روی تتر بپردازیم و قانونی بودن تتر در ایران رو برای شما مورد بحث و بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای خرید تتر و سرمایه گذاری روی اون بگیرین. بهتره بدونین امنیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال همیشه با شک و شبهه هایی همراه بوده و همونطور که می دونین تتر به عنوان محبوب ترین استیبل کوین موجود در بازار شناخته میشه که قیمت ثابتی داره و معادل دلار آمریکا هست. بنابراین، سرمایه گذاری بر روی تتر همانند سرمایه گذاری روی دلار هست.

استیبل کوین تتر سومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار و اولین و بزرگ ترین استیبل کوین موجود در بازار هست. از اونجایی که استیبل کوین هایی مثل تتر توسط یه دارایی واقعی پشتیبانی میشن، نقش بسیار مهمی در تسهیل مبادلات معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال ایفا می کنند. به هر حال، سوالی که ممکنه برای بسیاری از معامله گران پیش بیاد این هست که آیا تتر در ایران قانونی است؟ به همین منظور ما سعی می کنیم در این مقاله، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی سرمایه گذاری روی تتر بپردازیم و قانونی بودن تتر در ایران رو برای شما مورد بحث و بررسی قرار بدیم.

آشنایی با استیبل کوین تتر:

آشنایی با استیبل کوین تتر

ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 67.96 میلیون دلار و سهم 6.92 درصدی از کل بازار در رتبه 3 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین استیبل کوین تتر یکی از ده ها ارز دیجیتال باثبات در بازار کریپتوکارنسی هاست. تتر نوعی رمز ارز مبتنی بر شبکه بلاک چین هست که ارزش سکه های در گردش اون همیشه ثابت و برابر با مقدار ارزهای فیات رایج مثل دلار و یورو هست. 

پشتوانه ارز دیجیتال تتر نیز مقداری پول فیات هست که توسط شرکت تتر در موسسه ها نگهداری و ذخیره شده. بنابراین، به ازای هر تتر ایجاد شده در شبکه، ارزش دلاری اون در موسسه ذخیره میشه. البته اخیرا به جای ذخیره دلاری، شرکت از اوراق و سرمایه گذاری های خودش نیز به عنوان پشتوانه استفاده می کنه. همین موضوع نیز باعث ایجاد شک و تردیدهایی نسبت به استفاده از تتر شده. همچنین ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه. البته توجه داشته باشین که فقط عرضه کوین های تتر متمرکز بوده و کسی به تراکنش های تتر دسترسی نداره.

مقاله پیشنهادی: جایگاه معاملات تتر در ایران کجاست؟

عدم نیاز به سیستم بانکی توسط تتر:

یکی از مزایای استفاده از ارز دیجیتال تتر، عدم نیاز به سیستم بانکی توسط تتر هست. بهتره بدونین در صورتی که معاملات در بازار ارزهای دیجیتال با پول فیات انجام بگیره، نیازه تراکنش ها از طریق سیستم بانکی ثبت بشه. ممکنه برای ثبت یه معامله و دریافت پول از این سیستم چند روز زمان لازم باشه. با وجود ارز دیجیتال تتر این مشکل برطرف شده و شما در عرض چند ثانیه می تونین معامله های خودتون رو ببندین و در عرض چند دقیقه به کیف پول خودتون انتقال بدین. این سرعت عمل باعث میشه تا امکان بیشتری برای شرکت در معامله ها و کسب سود داشته باشین.

آیا تتر در ایرانی قانونی است؟

آیا تتر در ایرانی قانونی است؟

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر، این سوال برای شما پیش بیاد که آیا تتر در ایران قانونی است؟ بهتره بدونین خرید و فروش یا نگهداری ارز دیجیتال تتر در ایران نه قانونی است و نه غیر قانونی، چون در حال حاضر قانون گذاری در این زمینه در ایران انجام نشده و برای اون جرم نگاری صورت نگرفته. ولی این موضوع دلیل بر قانونی بودن طرح های سرمایه گذاری مرتبط با ارز دیجیتال تتر که اکثرا پانزی و هرمی هستن، نیست. طرح های پانزی مشخصه ای که دارن این هست که در اون ها سودهای نامتعارف و تضمینی ارائه میشه که از نمونه اون ها میشه پروژه ترون که سرمایه زیادی توسط اون به سرقت رفت اشاره کرد. بنابراین، شما فقط می تونین اقدام به خرید و فروش تتر کنید و در پروژه های سرمایه گذاری شرکت نکنین.

استیبل کوین تتر در ایران به صورت رسمی هنوز قانونی نیست، ولی استفاده از بیت کوین در کشور جرم محسوب نمیشه و شما می تونین با استفاده از تتر معامله های خودتون رو انجام بدین. قوه قضاییه هم به عنوان عالی ترین نهاد قانونی کشور، پیگیری و نظارت بر اجرای قانون رو بر عهده داره. بنابر فرایند تایید قاونین و مصوبات در مجلس، قوه قضاییه معمولا بعد از اجرای یه قانون بر اجرای اون نظارت می کنه. طبق ماده 2 قانون مجازات عمومی، هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشه، جرم بوده و هیچ کاری رو نمیشه جرم دونست، مگه اینکه به موجب قانون برا اون مجازات یا اقدامات تایمین یا تربیتی تعیین شده باشه جرم محسوب میشه.

مقاله پیشنهادی: مدیریت سرمایه با تتر چگونه است؟

تا به امروز در قوانین رسمی کشور هیچ قانونی در مورد مجاز یا غیرمجاز بودن استفاده از ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این بازار وجود نداشته که عمل خلاف اون قانون جرم و مستلزم برخورد با مجرمان باشه. در واقع هیچ اقدامی در رابطه با قانون گذاری ارزهای دیجیتال در ایران صورت نگرفته. بنابراین، با توجه به عدم وجود مجازات برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا نگهداری اون نمیشه این کار رو طبق قانون مصوب کشور جرم دونست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ایا تتر در ایران قانونی است؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی سرمایه گذاری روی تتر بپردازیم و قانونی بودن تتر در ایران رو برای شما مورد بحث و بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای خرید و سرمایه گذاری روی تتر بگیرین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین موجود در بازار هست که قیمت ثابتی داره و معادل یک دلار آمریکا هست. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از تتر سرمایه خودتون رو از نوسانات شدید بازار حفظ کنین. همچنین هیچ قانونی در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن تتر یا سایر ارزهای دیجیتال در ایران وجود نداره.


نظرات کاربران در مورد آیا تتر در ایران قانونی است؟
سوال امنیتی :2+94 = ?