شاخص ترس و طمع چیست؟

1401/07/15

ما سعی می کنیم در مقاله شاخص ترس و طمع چیست؟، اطلاعاتی در مورد شاخص ترس و طمع برای شما ارائه کنیم تا بتونین با این ابزار آشنا بشین و در هنگاه خرید ارز دیجیتال به این شاخص هم توجه داشته باشین. بازار های مالی دو احساس ترس و طمع رو هدایت می کنن. این احساسات سبب نوسانات در بازار می شن و همه اون ها هدف سرمایه گذاران هستش. در حالی که سرمایه گذاران به این باور می کنن که «بترسین زمانی که دیگران طمع می کنند و طمع کار باشین زمانی که دیگران می ترسن»، اما تجربه ثابت کرده که این شیوه، عملکرد مناسبی نیست. چون باعث می شه که سرمایه گذاران کمتری در بازارها انجام بدن. اگه شما جزو سرمایه گذارانی هستین که به دلیل نگرونی از نوسانات، استرس زیادی دارن، پیشنهاد می کنیم از شاخص ترس و طمع برای مدیریت سبد سهام خود استفاده کنین. با استفاده از احساسات بازار برای افزایش سرمایه، زمانی که بازار روند نزولی داره، می تونین از سبد سهام خود محافظت کنین و ریسک کار رو کاهش بدین.

شاخص ترس و طمع چیست؟

شاخص ترس و طمع چیست؟

شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو روشی برای سنجش هست که سرمایه گذاران ارز دیجیتال در بازارهای بیش از حد صعودی یا نزولی چقدر احساس ترس و طمه دارن. ترس یا fear، به ترس از دست دادن سرمایه در بازار نزولی اشاره داره و منظور از طمع یا greed، حس طمع برای سود بیشتر در بازار های صعودی هستش. 

در کل، شاخص و طمع می تونه این احساست رو در قالب یک عدد در بازه بین 0 تا 100 نمایش بده. عدد صفر یعنی ترس شدید بازار و عدد 100 یعنی طمع شدید در اون هستش. این شاخص، زمانی که یک بازار در ترس شدید باشه، بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستش. چون سرمایه گذاران نگران از دست دادن سرمایه خودشون در اثر کاهش قیمت هستن.

مقاله پیشنهادی: ارز دیجیتال چیست؟

این شاخص توسطcnnmoney به وجود اومد تا دو احساس اصلی که بازار رو هدایت می کنه و در معامله ارز دیجیتال تاثیر داره رو بررسی کنه. شاخص ترس و طمع رمزارزها بر این منطق پایدار هستش که ترس شدید سرمایه گذاران، موجب کاهش شدید قیمت یک رمزارز می شه و حرص و طمع اون ها به افزایش ارزش رمزارز منجر می شه. 

نتیجه

احساسات نقش مهمی در کشف قیمت های بازار دارن و در این میان، ترس و طمع احساست قدرتمندی هستن که می تونن در جهت گیری های بازه ها تاثیر بزارن. فرق نمی کنه در بازار های سهام یا ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کی باشه، تنها چیزی که سرمایه گذاری شما رو امن تر می کنه و ریسک ها رو کاهش می ده، استفاده از این شاخص هستش. این شاخص تلاش می کنه زمانی که ترس یا طمع بیش از حد در بازار وجود داره که سرمایه گذاران رو آگاه کنه. با اینکه این شخص ابزار مفید و مهم برای سنجش احساسات بازار هستش، به تنهایی کافی نیست و بای کنار شاخص های دیگه استفاده بشه. 

امیدواریم از این مقاله شاخص ترس و طمع چیست؟ به خوبی استفاده کنین و نهایت بهره از اون برده باشین. در اخر خوشحال می شیم نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارین.

 


نظرات کاربران در مورد شاخص ترس و طمع چیست؟
سوال امنیتی :8+83 = ?