فدرال رزرو Federal Reserve چیست؟

1401/07/17

امروزه نهاد های امنیتی بزرگی برای جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران تشکیل شده که اجازه نمیدن این افراد به مقصد نهاییشون برسن که یکی از این نهاد ها که در ایالات متحده در سال 1913 ایجاد شد، فدرال رزرو Federal Reserve میباشد. ما امروز در این مقاله آموزشی صرافی ارز دیجیتال اینانس برای شما موضوع فدرال رزرو چیست؟ رو بیان میکنیم و شما رو بیشتر با این نهاد امنیتی اشنا میکنیم.

فدرال رزرو Federal Reserve چیست؟

فدرال رزرو Federal Reserve چیست؟

سیستم فدرال رزرو (FRS) بانک مرکزی ایالات متحده هست.این بانک قدرتمندترین موسسه مالی در جهان هست. این سازمان برای ارائه یک سیستم پولی و مالی ایمن، انعطاف پذیر و با ثبات برای کشور تاسیس شد. فدرال رزرو Federal Reserve هیئت مدیره ای متشکل از هفت عضو داره. همچنین 12 بانک فدرال رزرو با رئیس جمهور خود وجود داره که یک منطقه جداگانه رو نمایندگی میکنن. بانک مرکزی یک نهاد مالی هست که کنترل ممتازی بر تولید و توزیع پول و اعتبار برای یک ملت یا گروهی از کشورها داره. در اقتصادهای مدرن، بانک مرکزی معمولاً مسئول تدوین سیاست های پولی و تنظیم بانک های عضو هست. فدرال رزرو توسط قانون فدرال رزرو تأسیس شد که توسط رئیس جمهور وودرو ویلسون در 23 دسامبر 1913 در پاسخ به بحران مالی 1907 امضا شد. پیش از اون، ایالات متحده تنها قدرت مالی بزرگ بدون بانک مرکزی بود. ایجاد اون توسط هراس های مالی مکرر که اقتصاد ایالات متحده رو در طول قرن گذشته تحت تاثیر قرار داد و منجر به اختلالات شدید اقتصادی به دلیل ورشکستگی بانک ها و ورشکستگی تجاری شد. در نتیجه یک بحران در سال 1907 منجر به فراخوانی برای ایجاد نهادی شد که از وحشت و اختلال جلوگیری کنه که فدرال رزرو پا به عرصه میدان گذاشت و بسیاری از این مشکلات رو حل کرد.

مقاله پیشنهادی: تحلیل فاندامنتال چیست؟

فدرال رزرو Federal Reserve  قدرت گسترده ای برای اقدام برای تضمین ثبات مالی داره و تنظیم کننده اصلی بانک هایی هست که اعضای سیستم فدرال رزرو هستن. فدرال رزرو به عنوان اخرین وام دهنده به مؤسسات که مکان دیگه ای برای وام گرفتن ندارن، عمل میکنه که از ثبات مالی در سیستم اطمینان حاصل کنه. همچنین رگولاتور اصلی موسسات مالی کشور هست. 12 بانک فدرال منطقه ای این سیستم در بوستون، نیویورک، فیلادلفیا، کلیولند، ریچموند، آتلانتا، شیکاگو، سنت لوئیس، مینیاپولیس، کانزاس سیتی، دالاس و سانفرانسیسکو مستقر هستن.

منبع درآمد اصلی فدرال رزرو، هزینه های بهره بر روی طیف وسیعی از اوراق بهادار دولتی ایالات متحده هست که از طریق عملیات بازار ازاد خود (OMO) به دست اورده. سایر منابع درآمدی عبارتند از سود سرمایه گذاری های ارز خارجی، سود وام به موسسات سپرده گذاری و کارمزد خدمات مانند تسویه چک و انتقال وجوه ارائه شده به این موسسات. پس از پرداخت هزینه ها، فدرال رزرو بقیه درآمد خود رو به خزانه داری ایالات متحده منتقل میکنه. سیستم پرداخت فدرال رزرو که معمولاً به عنوان Fedwire شناخته میشه، روزانه تریلیون ها دلار بین بانک ها در سراسر ایالات متحده پول جابه جا میشه.

 پس از بحران مالی 2008، فدرال رزرو توجه بیشتری به ریسک ایجاد شده از فاصله زمانی بین پرداخت‌ها در اوایل روز و زمان تسویه و تسویه اونا پرداخت. موسسات مالی بزرگ توسط فدرال رزرو تحت فشار قرار میگیرن تا نظارت بر زمان واقعی پرداخت ها و ریسک اعتباری رو بهبود بخشن که فقط در پایان روز در دسترس میباشد.

اهداف فدرال رزرو Federal Reserve

اهداف فدرال رزرو Federal Reserve

اهداف سیاست پولی فدرال رزرو دو دسته هست: ایجاد شرایط اقتصادی که به قیمت‌های پایدار و حداکثر اشتغال پایدار دست می‌یابد. وظایف فدرال رزرو رو میتونیم بیشتر به چهار حوزه کلی طبقه بندی کنیم:

• اجرای سیاست پولی ملی از طریق تأثیرگذاری بر شرایط پولی و اعتباری در اقتصاد ایالات متحده برای اطمینان از حداکثر اشتغال، ثبات قیمت‌ها و نرخ بهره بلندمدت متوسط.

• نظارت و تنظیم موسسات بانکی برای اطمینان از ایمنی سیستم بانکی و مالی ایالات متحده و حمایت از حقوق اعتباری مصرف کنندگان.

• حفظ ثبات سیستم مالی و مهار ریسک سیستمی.

• ارائه خدمات مالی از جمله نقش محوری در اجرای سیستم پرداخت ملی، موسسات سپرده گذاری، دولت ایالات متحده و موسسات رسمی خارجی.

مقاله پیشنهادی: نرخ بهره چیست و چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال می گذارد؟

سوالات متداول

• این که فدرال رزرو یک بانک مرکزی است به چه معناست؟

بانک مرکزی یک نهاد مالی هست که وظیفه نظارت بر نظام پولی و سیاست یک کشور رو بر عهده داره. بانک های مرکزی سیاست های پولی رو وضع میکنن. بانک‌های مرکزی با کاهش یا تشدید عرضه پول و در دسترس بودن اعتبار، به دنبال حفظ یکنواختی اقتصاد یک کشور هستن.

• چه کسی مالک فدرال رزرو است؟

سیستم فدرال رزرو متعلق به کسی نیست. این بانک در سال 1913 توسط قانون فدرال رزرو برای خدمت به عنوان بانک مرکزی کشور ایجاد شد. شورای حکام آژانسی از دولت فدرال هست و به کنگره گزارش میده و مستقیماً به کنگره پاسخگو هست.

• آیا فدرال رزرو پول ایالات متحده را چاپ می کند؟

اگرچه وزارت خزانه داری ایالات متحده سکه صادر میکنه، فدرال رزرو Federal Reserve پول کاغذی چاپ و مدیریت میکنه که از نظر فنی به اسکناس فدرال رزرو معروفه. فدرال رزرو در حال حاضر اسکناس های 1، 5، 10، 20، 50 و 100 دلاری منتشر میکنه. بزرگترین اسکناس فدرال رزرو که تا کنون برای گردش عمومی منتشر شده اسکناس 10000 دلاری بوده.

جمع بندی

همون طور که گفتیم فدرال رزرو بزرگترین نهاد امنیتی برای جلوگیری از پولشویی و رگلاتوری سفت و سخت برای این کارها میباشد که اجازه کلاهبرداری و همچنین دور زدن قوانین و مقررات رو به افراد نمیده که تا به الان به خوبی تونسته این وظیفه رو انجام بده. موضوع مقاله امروز ما فدرال رزرو چیست؟ بود. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشین و به بار علمیتون درباره فدرال رزرو اضافه کرده باشین.


نظرات کاربران در مورد فدرال رزرو Federal Reserve چیست؟
  • سلام .لطفا در مورد وظایف خزانه داری امریکا و وظایف فدرال رزو توضیح بدید

سوال امنیتی :3+32 = ?