استخراج ابری یا cloud mining چگونه است؟

1401/07/22

ما در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینانس موضوع استخراج ابری چگونه است؟  را توضیح میدیم و سعی می کنیم اطلاعاتی در این مورد برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. کلود ماینینگ یا استخراج ابری یکی از مباحث بازار ارز دیجیتال هستش که شیوه ای برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده مثل بیت کوین با استفاده از قدرت رایانش ابری اجاره ای انجام می شه. به عبارت دیگه، برای ماین به تهیه سخت افزاز یا نرم افزار نیاز ندارین، بلکه فقط با اجاره قدرت محاسباتی می تونین ارز دیجیتال به دست بیارین. برای شروع کافیه که در یکی از شرکت های استخراج ابری حساب باز کنید و از راه دور در فرایند ماین ارز دیجیتال شرکت کنید. 

روند کسب درآمد ماینینگ این گونه هستش که متناسب با قدرت محساباتی که فرد دراین فرآیند سرمایه گذاری می کنه، سود به دست بیاره. 

استخراج ابری چیست؟ 

 کلود ماینینگ(cloud mining) از محاسبات ابری برای ماین ارزها دیجیتال بر پایه بلاکچین استفاده می کنه. در این فرایند از دو سرویس رایانش ابری و ماینینگ استفاده می کنه که در زیر به اون ها اشاره کردیم:

• ماینینگ

فرایندی هستش که بیت کوین و چند ارز دیجیتال دیگه برای عرضه کوین جدید و تایید تراکنش های جدید شبکه استفاده می کنند. در این فرایند شبکه گسترده و غیر متمرکزی از رایانه ها در سراسر جهان وظیفه حفظ امنیت بلاکچین و تایید تراکنش ها رو به عهده دارن. ماینینگ از مهم ترین اصول وایت پیپیر در برخی رمزارزها محسوب میشه. 

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

• رایانش ابری

رایانش ابری سرویس محاسبات هستش که می تونین با استفاده از اون قدرت محاسباتی، ظرفیت سرور، نرم افزار و ذخیره سازی فایل رو از طریق سیستم ابری اجاره کنید. شرکت هایی که خدمات ابری رو ارائه میدن، بر اساس میزان مصرف شما از این خدمات، هزینه دریافت می کنند.

استخراج ابری با ترکیب رایانش ابری و ماینینگ امکان ماین رمزارز برای هر فردی در هر جایی از کره زمین رو فراهم کرده. به عبارت دیگه، استخراج ابری با برون سپاری کار محاسباتی، فرایند استخراج رو انجام میده. یعنی به جای خرید رایانه های گران قیمت و تجهیزات پیچیده برای ماینینگ کوین مانند بیت کوین، از قدرت محاسابتی یک ماینر تخصصی در نقطه ای از دنیا برای حل مسئله استفاده می کند. 

روش کار استخراج ابری چگونه است؟

استخراج ابری چیست؟

از اونجایی که استخراج ارزهایی مثل بیت کوین در خونه، کاری بسیار پر هزینه و سخت هستش، کاربران به دنبال راهکارهایی هستن که در اون نیازی به هزینه سنگین نباشه. در استخراج ابری با ارائه راهکارهای ارزون تر، تجهیزات سنگین تر رو از رده خارج کرده. در استخراج ابری، یک سخت افزار قدرتمند با قدرت هش بالا رو اجاره می کنید که در یک محیط مناسب نگهداری می شن. شرکتی از تجهیزات استخراج نگهداری می کنه و سودی از ان استخراج به دست اومده با شما تقسیم می کنه. این نکته رو در نظر داشته باشین که که وب سایت های بی شماری وجود دارن که کاربران رو تشویق به استفاده از استخراج ابری می کنن. 

مقاله پیشنهادی: فناوری ماینینگ چیست؟

 چند نکته در مورد روش استخراج ابری باید در نظر گرفت؟ 

قبل از اینکه اقدام به استخراج به روش ابری کنید، باید مواردی رو در نظر بیرین که درموارد زیر به اون ها اشاره کردیم:

• در مورد شرکت تحقیق و بررسی کنید

قبل از اینکه شرکتی رو بررسی کنید که از طریق اون اقدام به استخراج ابری کنید، از طریق اینترنت تحقیقات کامل رو انجام بدین. برای تحقیق می تونین از انجمن های مختلفی مثل reddit  یا tail bitcoin تحقیقات خودتون رو انجام بدین.

• به اندازه تحمل ضرر و زیان، سرمایه گذاری کنید

اگه می خواین با استخراج ابری درآمد کسب کنید، سعی کنید که به صورت پله به پله سرمایه گذاری کنید و بیش از چیزی که توان ضرر کردنش رو دارین، سرمایه گذاری نکنید. اگه شرکتی قصد کلاهبرداری داشته باشه، این تکنیک سرمایه گذاری می تونه از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کنه. 

کلام آخر 

ما سعی کردیم در مقاله استخراج ابری چیست؟ و استخراج به شیوه ابری چگونه است؟ برای شما ارائه بدیم و به بررسی چند نکات در مورد استخراج ابری بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، استخراج ابری یکی از روش های کسب و درآمد از ارزهای دیجیتال هستش و با مزایایی که داره، به دلیل کلاهبرداری، قابل اعتماد نیستش. با استفاده از استخراج ابری نیازی پرداخت هزینه خرید تجهیزات سخت افزاری و تعمیر و نگهداری اون ها نیست. ولی مسئله اصلی اینه که آیا ارائه دهنده خدمات استخراج ابری، بعد مدتی، سود حاصل از استخراج رو پرداخت می کنه یا نه؟! 


نظرات کاربران در مورد استخراج ابری یا cloud mining چگونه است؟
سوال امنیتی :8+74 = ?