استیبل کوین USDC در بلاکچین اتریوم از رقیب خود تتر پیشی گرفت.

1400/12/21
استیبل کوین USDC در بلاکچین اتریوم از رقیب خود تتر پیشی گرفت.

عرضه کل استیبل کوین USDC در بلاک چین اتریوم برای اولین بار از عرضه رقیب خود یعنی Tether (USDT) پیشی گرفته است. البته، کل عرضه USDT در بلاک چین هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند، بیشتر از USDC است. طبق گزارش Etherscan، کل عرضه فعلی USDC در بلاکچین اتریوم 39.92 میلیارد دلار بوده، در حالی که کل عرضه USDT در این بلاک چین به 39.82 میلیارد می رسد.
عرضه USDC نسبت به USDT در خرید اتریوم بسیار مهم است؛ زیرا بلاک چین اتریوم همچنان یکی از عوامل اصلی رشد مارکت کپ برای هر دو استیبل کوین است. USDC و USDT در چند بلاک چین دیگه از جمله Solana و Algorand هم در دسترس هستند.

دلایل اصلی رشد اخیر USDC

یکی از دلایل اصلی رشد اخیر USDC افزایش استفاده از آن در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. استیبل کوین ها برای داد و ستد در صرافی های غیرمتمرکز و همچنین برای اهداف مختلف در پروژه های DeFi استفاده می شوند. به گفته یکی از سخنگویان Circle: تحرکات مهم اخیر بازار باعث رشد USDC شده است.«از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی یا نزولی دارد، هر دو سناریو تمایل به افزایش تقاضا برای USDC دارند - به ویژه در طول حرکت های مهم بازار. بطور مثال هنگامی که بازارها به سمت بالا حرکت می کنند، افزایش علاقه سرمایه گذاران برای ورود به این بازار باعث افزایش تقاضا برای USDC به عنوان راهی برای آوردن ارز فیات به پلتفرم های معاملات کریپتو می شود. برعکس، هنگامی که بازارها نزول می کنند، معامله گران بیشتری دارایی های خود را به استیبل کوین هایی مانند USDC بخاطر ثبات قیمت این رمز ارز تبدیل می کنند.

مشکلات Tether برای کاربران.

Tether اخیراً شروع به مسدود کردن سرمایه بعضی از کاربران کرده است. اوایل این هفته، صادرکننده استیبل کوین، سه آدرس اتریوم را که دارای بیش از 160 میلیون دلار USDT بودند، مسدود کرد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد استیبل کوین USDC در بلاکچین اتریوم از رقیب خود تتر پیشی گرفت.
سوال امنیتی :7+56 = ?