افزایش کاربران یوان دیجیتال چین با وجود رکود ناشی از کووید 19

1401/04/07
افزایش کاربران یوان دیجیتال چین با وجود رکود ناشی از کووید 19

استفاده از یوان دیجیتال در 12 ماه گذشته در چین 18 برابر افزایش یافته است. بر اساس گزارش بانک مرکزی چین، حجم تراکنش ‌ها در پایان سال گذشته به 13 میلیارد دلار رسید و در مجموع 261 میلیون کیف پول دیجیتال جدید در حال حاضر در مناطق آزمایشی دردسترس کاربران قرار گرفته است.

براساس گزارش رسانهJRJ ، کاربران کیف پول دیجیتال CNY برای پرداخت حدود 60 میلیون دلار کالا و خدمات در جشنواره 618 اخیر از یوان دیجیتال استفاده کرده اند. جشنواره 618 در چین در 18 ژوئن هر سال برگزار می شود که شبیه بلک فرایدی یا سایبر ماندی ایالات متحده است که در یک دوره دو یا سه هفته‌ ای، پلتفرم ‌های تجارت الکترونیک محصولات خود را با تخفیف ارائه می ‌کنند.

طبق گزارش رویترز، مجموع فروش یوان دیجیتال 10.3 درصد نسبت به جشنواره 618 سال جاری افزایش یافته است که بسیار کمتر از پیش بینی کارشناسان بوده است. به گفته کارشناسان دلیل این امر در دومین اقتصاد بزرگ جهان، قرنطینه‌ های اخیر اومیکرون در چین و کاهش رشد اقتصادی بوده است.

گسترش استفاده از یوان دیجیتال

استفاده از یوان دیجیتال گسترش یافته است که شامل خدمات حمل و نقل عمومی و شهری از جمله مترو، اتوبوس، قطار، دروازه‌های عوارض بزرگراه، مالیات و بیمه اجتماعی می باشد.
پلتفرم سهامی دیجیتالJD نیز از دسامبر 2019 امکان پرداخت در یوان دیجیتال را برای کاربران خود قراهم کرده است. این شرکت در راستای گسترش استفاده از یوان دیجیتال از آن زمان تاکنون میلیون‌ ها دلار e-CNY به مشتریان خود اهدا کرده است، همچنین پیش از رویداد 618 امسال، این پلتفرم و بانک های شریک آن حدود 1.5 میلیون دلار توکن e-CNY را به شهروندان در مناطق آزمایشی یوان دیجیتال اهدا کرده اند.

در همین حال، توکن یوان دیجیتال در حال توسعه زمینه های جدیدی در بخش مالی است. برای نمونه براساس گزارش سینا، مرکز شرکت های فن آوری چین این توکن برای پرداخت سپرده های مسکن در استان گوانگدونگ چین استفاده شده است. همچنین طبق گزارش ها سازمان وام دهی دولتیHuangzhou.com ویژگی های آزمایشی جدیدی در اپلیکیشن تلفن همراه خود اضافه کرده است که به کاربران اجازه می دهد تا از یوان دیجیتال برای پرداخت محصولات استفاده نمایند.

به گزارش رسانه چاینانیوز، یک مرد چینی برای اولین بار از یوان دیجیتال برای پرداخت بیمه خودرو استفاده کرده است. همچنین یکی از شعبه های بانک کشاورزی چین نیز در این ماه وامی در یوان دیجیتال به ارزش 224000 دلار به یک شرکت تولید بتن ارائه کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش کاربران یوان دیجیتال چین با وجود رکود ناشی از کووید 19
سوال امنیتی :1+33 = ?