حمایت مدیرعامل صرافی FTX از سولانا یک روز پس از هک بزرگ

1401/05/13
حمایت مدیرعامل صرافی FTX از سولانا یک روز پس از هک بزرگ

یک روز پس از هک شبکه سولانا، سام بنکمن فراید، مدیرعامل FTX، از ارز دیجیتال سولانا حمایت کرده است. وی در مصاحبه اخیر خود با نشریه فورچون اظهار داشته است که قیمت سولانا بسیار بیشتر از آن چیزی هست که تا بحال رتبه بندی شده است. همچنین علیرغم این ارزش گذاری بد، سولانا دو سوم مسائل توسعه فنی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و مطمئنا یک سوم دیگر را پشت سر خواهد گذاشت.

به گفته سام بنکمن فراید، مدیرعامل FTX، هر بلاک چینی به غیر از سولانا اگر در مسیر پر فراز و نشیب توسعه این ارز قرار می گرفت احتمالا تاکنون از بین می رفت. سولانا با آزمایش و تجربه به این حد از توسعه رسیده و مسیر را برای سایر بلاک چین ها هموار کرده است.

مقایسه هک اخیر کیف پول در Nomad و Solana

مدیرعامل FTX، با مقایسه اخیر بین هک های کیف پول در Nomad و Solana اظهار داشت که این مقایسه مثال خوبی از نحوه ارزش گذاری سولانا است. Nomad، پل دیجیتالی است که امکان ارسال و دریافت توکن‌ ها را بین بلاک ‌چین ‌های آوالانچ، اتریوم و برخی دیگر از آلت کوین ها را فراهم می کند. Nomad در روز دوشنبه 1 آگوست مورد حمله قرار گرفت و هکرها تقریباً تمام وجوه آن را تخلیه کردند.

Nomad تاکنون توضیحاتی در خصوص روند هک ارائه نداده است. اما به گفته کارشناسان، به ‌روزرسانی اخیر یکی از قراردادهای هوشمند Nomad، جعل معاملات را برای کاربران آسان کرده است و این بدان معناست که وقتی کاربر وجوهی را از یک بلاکچین به بلاک چین دیگر منتقل می‌کند نیازی به تایید دوباره نخواهد داشت.

کیف پول Nomad ظاهرا هرگز این ویژگی را بررسی نکرده و امکان برداشت از حساب های مختلف را برای کاربران فراهم نموده است.

در آخرین اکسپلویت سولانا در اواخر روز سه شنبه نیز بیش از 8000 کیف پول در معرض خطر قرار گرفت و بیش از 7 میلیون دلار در توکن های سولانا تخلیه شد. سولانا در آخرین به روز رسانی خود در توییتر اظهار داشت که پس از بررسی تیم توسعه‌، به نظر می ‌رسد آدرس ‌های مورد حمله تنها در اپلیکیشن های کیف پول موبایلی Slope استفاده شده ‌اند.

همچنین این اکسپلویت تنها مربوط به Slope ،کیف پول شبکه سولانا بوده و سایر کیف پول ‌های سخت ‌افزاری مورد استفاده امن باقی مانده اند. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن پروتکل سولانا و رمزنگاری آن وجود ندارد. رویداد اخیر نمونه دیگری از آسیب پذیری اپراتورهای کیف پول و اهمیت ذخیره سازی در کیف پول های آفلاین را نشان می دهد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد حمایت مدیرعامل صرافی FTX از سولانا یک روز پس از هک بزرگ
سوال امنیتی :2+80 = ?