کاهش قیمت سولانا همزمان با هک هزاران کیف پول دیجیتال شبکه سولانا

1401/05/12
کاهش قیمت سولانا همزمان با هک هزاران کیف پول دیجیتال شبکه سولانا

کاهش ارزش ارز دیجیتال سولانا پس از گزارش ‌های مبتنی بر تخلیه هزاران کیف پول در حملات سایبری همچنان ادامه دارد، طبق داده های حسابرس بلاک چین OtterSec، بیش از 8000 کیف پول آنلاین تاکنون در معرض خطر قرار گرفته اند، اطلاعات دقیقی از منبع حملات ارائه نشده است.

به نظر می ‌رسد اکوسیستم سولانا قربانی آخرین سوء استفاده ارزهای دیجیتال شده است و به گفته کاربران وجوه آنها بدون اطلاع از کیف ‌پول ‌های اصلی و آنلاین در حال خارج شدن می باشند، همچنین براساس اظهارات این شرکت، این اقدام بر چندین کیف پول دیجیتال از جمله فانتوم، اسلوپ، سولفلر، تراست ولت و همچنین طیف گسترده ای از پلتفرم ها تاثیر خواهد گذاشت.

این شرکت به کاربران توصیه کرده است که دارایی های خود را به کیف پول سخت افزاری یا یک صرافی متمرکز منتقل کنند. همچنین به گفته سخنگوی این شرکت؛ شواهدی مبنی بر تاثیر حملات اخیر بر کاربران اتریوم نیز وجود دارد.

در اوخر روز گذشته قیمت سولانا 38.06 دلار بوده که در اوایل امروز با کمی بهبود به 38.69 دلار رسیده است. با این حال قیمت در یک روز 4 درصد کاهش یافته است.

به گفته تیم پشتیبان سولانا؛ مهندسان اکوسیستم های متعدد با کمک چندین شرکت امنیتی در حال بررسی کیف پول های تخلیه شده در سولانا می باشند و تاکنون هیچ مدرکی برای تحت تاثیر قرار گرفتن کیف پول های سخت افزاری  وجود نداشته است.

دلایل حملات گسترده به شبکه سولانا

علت دقیق حمله تاکنون نامشخص بوده، اگرچه به نظر می ‌رسد عمدتاً بر کاربران کیف پول تلفن همراه تأثیر گذاشته است. هکر به نحوی به توانایی امضا یعنی شروع و تأیید تراکنش ‌ها را از طرف کاربران دست یافته که نشان می‌ دهد احتمالا یک سرویس شخص ثالث قابل اعتماد در یک حمله در معرض خطر قرار گرفته است.

براساس اظهارات آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران سولانا لبز، تنها یک هیئت خاص توکن،token-specific delegation یا تاییدیه خودکار یا یک کلید خصوصی لو رفته می تواند دارایی ها را از کیف پول کاربران منتقل نماید. علت و منبع حملات صورت گرفته در حال بررسی است و در صورت ارائه جزئیات بیشتر به روزرسانی خواهند شد.

این حملات به ناچار بحث طولانی امنیت کیف پول ‌های گرم یا آنلاین متصل به اینترنت را بار دیگر باز خواهد کرد. در عوض کیف پول های سرد یا آفلاین همیشه به عنوان جایگزین ایمن تری برای تراکنش معرفی شده اند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش قیمت سولانا همزمان با هک هزاران کیف پول دیجیتال شبکه سولانا
سوال امنیتی :4+52 = ?