شرط بانک مرکزی روسیه برای قانونی کردن ماینینگ ارزهای دیجیتال

1401/04/14
شرط بانک مرکزی روسیه برای قانونی کردن ماینینگ ارزهای دیجیتال

بر اساس بیانیه اخیر کریل پرونین، رئیس بخش فن آوری های مالی بانک مرکزی روسیه؛ پس از تغییر موضع رگولاتور روسیه درخصوص استفاده احتمالی از ارزهای دیجیتال برای پرداخت تنها در سطح بین المللی، موضع آن در خصوص استخراج ارزهای دیجیتال نیز تغییر کرده است. بانک مرکزی روسیه با قانونی شدن استخراج ارزهای دیجیتال موافقت خواهد کرد، مشروط بر اینکه درآمد حاصل از فعالیت در خارج از روسیه به فیات تبدیل شود.

بانک مرکزی، پیش از این موضع مخالفی درخصوص ارزهای دیجیتال در روسیه داشته است و در اوایل سال جاری ممنوعیت کامل فعالیت های مرتبط از جمله استخراج ارزدیجیتال را پیشنهاد کرده است. با این حال، با مخالفت سایر نهادهای دولتی و مقابله با محدودیت های مالی تحمیل شده در جنگ با اوکراین، موضع بانک مرکزی تغییر کرده است.
الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی ماه گذشته اعلام کرد که پرداخت ‌های دیجیتال در صورتی که به سیستم مالی روسیه نفوذ نکنند، مجاز به استفاده خواهند بود. وی همچنین اظهار داشت که ارزهای دیجیتال مجاز به معامله در پلتفرم‌ های روسی نخواهند بود.

مفاد پیش نویس قانونی استخراج ارزهای دیجیتال

کریل پرونین، رئیس بخش فن آوری های مالی بانک روسیه طی سخنرانی در مجمع حقوق بین ‌المللی سن پترزبورگ در این هفته اظهار داشت که اگرچه استخراج تحت مسئولیت بانک مرکزی روسیه،CBR قرار نخواهد گرفت، اما درآمد حاصل از آن زیر نظر بانک مرکزی خواهد بود.

ایوان چبسکوف، مدیر بخش سیاست مالی وزارت دارایی، نیز اعلام کرد که برخی از شرکت‌ های بزرگ استخراج ارز دیجیتال مستقر در روسیه هنگام برداشت وجوه با محدودیت‌ های خارجی ناشی از تحریم های همه جانبه ایالات متحده و اروپا روبرو بوده اند. او اظهار داشت که در صورت قانونی شدن ماینینگ ارزهای دیجیتال، روسیه احتمالا مجبور به تغییر زیرساخت های مبادلاتی خود برای تامین نقدینگی صنعت خواهد بود.

کریل پرونین، رئیس بخش فن آوری های مالی بانک روسیه بار دیگر تکرار کرد که طبق مقررات بانک مرکزی روسیه CBR، ارزهای دیجیتال استخراج شده در روسیه باید در خارج از کشور فروخته شود و اجازه انباشت در داخل کشور را نخواهد داشت، این اقدام در راستای جلوگیری از استفاده ارزهای دیجیتال در پرداخت های داخلی خواهد بود.

علاوه بر لایحه جدید در مورد ارزهای دیجیتال که به طور جامع فضای دیجیتال روسیه را تنظیم خواهد کرد، پیش نویس قانون اختصاصی درخصوص استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه نیز در ماه آوریل به دومای دولتی ارائه شده است. براساس پیشنهاد اعضای مجلس سفلی پارلمان روسیه، استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان یک فعالیت تجاری به رسمیت شناخته خواهد شد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد شرط بانک مرکزی روسیه برای قانونی کردن ماینینگ ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :7+78 = ?