مرج اتریوم(Ethereum Merge) چیست؟

1401/06/16

ما سعی می کنیم در مقاله آپدیت مرج اتریوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد مرج اتریوم برای شما ارائه کنیم و به بررسی شایعات بعد از ادغام اتریوم بپردازیم و تاثیر Merge بر قیمت اتریوم رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین عملکرد رو در زمان ادغام اتریوم از خودتون نشون بدین.

بهتره بدونین در بین سوژه های داغ بازار ارزهای دیجیتال یا بازار کریپتوکارنسی ها ادغام مرج اتریوم در صدر جدول قرار داره و خیلی از معامله گران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال در انتظار فرا رسیدن تاریخ ادغام اتریوم که طبق گفته های تیم توسعه دهنده اتریوم در سپتامبر 2022 قراره اتفاق بیفته، هستن. با آپدیت مرج اتریوم، شبکه اصلی اتریوم قراره با الگوریتم اجماع اثبات سهام زنجیره بیکن ادغام بشه.

در واقع شبکه اتریوم به عنوان محبوب ترین شبکه بلاک چین در بین کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه، ولی نمی تونه تراکنش های مربوط به همه کاربران خودش رو به درستی مدیریت و کنترل کنه و در انجام تراکنش ها با محدودیت های زیاد مقیاس پذیری همراه هست که همین موضوع باعث میشه تا کاربران رضایت کافی رو از شبکه بلاک چین اتریوم نداشته باشن.

مرج اتریوم(Ethereum Merge) چیست؟

همچنین موجب شده تا رقیبان بزرگ و جدی برای شبکه بلاک چین اتریوم به وجود بیان، ولی اتریوم به دلیل محبوبیتی که داره همچنان در راس درخواست های کاربران قرار داره و سعی میکنه تا مشکلات و معایب خودش رو برطرف کنه و مورد توجه همه افراد قرار بگیره.

شبکه بلاک چین اتریوم برای حفظ محبوبیت خود، ایده اتریوم 2 و تغییرات عمده رو پیشنهاد داده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آپدیت مرج اتریوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد مرج اتریوم برای شما ارائه کنیم و به بررسی شایعات بعد از ادغام اتریوم بپردازیم و تاثیر Merge بر قیمت اتریوم رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین عملکرد رو در زمان ادغام اتریوم از خود نشون بدین.

مقاله پیشنهادی: لایه دوم اتریوم چیست؟

آپدیت مرج اتریوم چیست؟

اگه برای مدتی در فضای کریپتوکارنسی ها یا ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، حتما از آپدیت آینده شبکه اتریوم به اسم آپدیت مرج اتریوم باخبر شدین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که آپدیت مرج اتریوم چیست؟ بهتره بدونین این بروزرسانی تا حدی در حال انجام هست و پیامدهای زیادی بر اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال به دنبال داره. انتظار میره راه اندازی نهایی شبکه جدید اتریوم در سه ماهه دوم سال 2022 انجام بشه.

به همین دلیل اخیرا تبلیغات و توجه زیادی به شبکه اتریوم جلب شده. همچنین سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال نیز به دلیل آگاهی از امکان افزایش قابل توجه ارزش اتریوم بعد از آپدیت مرج اتریوم، به سمت این توکن هجوم آوردن و اقدام به سرمایه گذاری و خرید اتریوم کرده تا سود به دست بیارن.

مرج اتریوم(Ethereum Merge) چیست؟

جالب اینجاست که بدونین آپدیت مرج اتریوم یا Ethereum Merge به مرحله ای گفته میشه که در اون الگوریتم اجماع اثبات کار یا POW در شبکه بلاک چین اتریوم به الگوریتم اثبات سهام یا POS تغییر پیدا کنه. ولی معمولا این انتقال با مراحل مختلف و سختی روبرو هست و نمیتونه یهویی انجام بشه، بلکه به صورت مرحله به مرحله و طبق برنامه مشخص انجام میشه.

بهتره بدونین تاکنون نیز قسمتی از فرایند بروزرسانی شبکه اتریوم انجام شده و مراحل دیگه اون نیز در دست اجرا و پیاده سازی قرار داره. نکته قابل توجه این هست که طبق گفته تیم توسعه دهنده بلاک چین اتریوم، آپدیت Merge اتریوم قراره در 3 ماهه دوم 2022 اجرا و تکمیل بشه.

آپدیت Merge اتریوم باعث میشه تا راه برای بلاک چین هایی که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت خودشون رو شروع کردن، هموار تر و بهینه تر بشن چون تراکم داده ها و هزینه های تراکنش کمتر میشه. همچنین در این بروزرسانی هرگونه تغییر عمده در پروتکل اصلی نیازمند اجماع جامعه نودها یا اعتبارسنج هاست و این آپدیت میتونه تاثیرات زیادی در قیمت اتریوم و سایر رمز ارزها داشته باشه.

شایعات بعد از ادغام اتریوم کدامند؟

همونطور که گفتیم، امروزه بروزرسانی مرج اتریوم به یکی از موضوعات داغ بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده که شایعات زیادی نیز در این مورد به وجود اومده و شاید تا الان شما نیز این شایعات و ابهامات رو شنیده باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آپدیت مرج اتریوم چیست؟ به بررسی شایعات بعد از ادغام اتریوم بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این شایعه ها آشنا بشین.

مرج اتریوم(Ethereum Merge) چیست؟

• یکی از شایعات بعد از ادغام اتریوم، کاهش هزینه های گس به دنبال ادغام اتریوم هست. هرچند که کاهش هزینه های گس یکی از خواسته های اصلی سرمایه گذاران محسوب میشه،ادغام اتریوم برای تغییر الگوریتم اثبات کار به الگوریتم اثبات سهام هست. با اینکه ادعاهایی در این مورد شده، ولی هیچ کدوم به درستی کاهش هزینه های گس رو اعلام نمی کنند.

• تسریع روند تراکنش ها بعد از مرج اتریوم یکی دیگه از شایعات بعد از ادغام اتریوم هست. باید گفت این شایعه اونقدر هم بی پایه و اساس نیست. چون Beacon Chain به اعتبارسنجی ها این امکان رو میده تا هر 12 ثانیه یه بلوک به وجود بیارن. در حالی که توسعه دهنده های اتریوم اعتقاد دارن که انتقال به اثبات سهام باعث افزایش 10 درصدی در تولید بلوک میشه.

• یکی دیگه از شایعات بعد از ادغام اتریوم، از کار افتادگی بلاک چین اتریوم بعد از بروزرسانی ادغام اتریوم هست. با این وجود، توسعه دهنده ها در مورد عملی نبودن خرابی در بلاک چین هیچ وقت نظر یا پیش بینی قطعی ارائه ندادن.

• یکی دیگه از شایعات بعد از ادغام اتریوم این هست که امکان برداشت stETH بعد از مرج اتریوم فراهم میشه. stETH نوعی رمز ارز پایه با پشتیبانی یک به یک توسط اتریوم هست و در حال حاضر در Beacon Chain قفل شده.

مقاله پیشنهادی: تفاوت بین اتریوم و اتریوم کلاسیک چیست؟ 

چرا آپدیت Merge اتریوم اهمیت دارد؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله آپدیت Merge اتریوم چیست؟ دلیل اهمیت آپدیت Merge اتریوم رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین برخلاف شبکه بلاک چین اتریوم که همچنان بر روی الگوریتم اثبات کار یا POW اجرا میشه، شبکه Beacon Chain توسط الگوریتم اثبات سهام محافظت میشه.

به عبارت دیگه، این زنجیره قلب تپنده اتریوم محسوب میشه. شبکه Beacon Chain به عنوان شبکه آزمایشی برای اتریوم 2 کار کرده و بعد از اون با مطرح شدن ایده ادغام اتریوم در شرف تغییر و تحول قرار گرفته. در اصل بیکن چین یکی از اجزای حیاتی ادغام اتریوم محسوب میشه.

مرج اتریوم(Ethereum Merge) چیست؟

جالب اینجاست که بدونین برزورسانی شبکه اتریوم علاوه بر سازگاری با محیط زیست و کاهش مصرف انرژی برای افزایش امنیت، مقیاس پذیری و پایداری شبکه اتریوم طراحی شده. همچنین بلاک چین اتریوم قصد داره تا سرعت انجام تراکنش ها رو در شبکه افزایش بده و هزینه گس رو کاهش بده. اینکه تا چه حد این ادعاها ممکنه صحت داشته باشه و به حقیقت منجر بشه، هنوز مشخص نیست.

فقط باید منتظر باشیم تا ببینیم تا بروزرسانی شبکه اتریوم یا مرج شبکه اتریوم تا چه اندازه باعث رضایتی کاربران اون میشه. نکته قابل توجه این هست که سرمایه گذاران و معامله گران زیادی منتظر ادغام اتریوم هستن تا سود زیادی به دست بیارن.

دقیقا برعکس الگوریتم اثبات کار که در اون محاسبات با عملکرد محاسبانی دستگاه های ماینر انجام میشه، با انتقال شبکه اتریوم به الگوریتم اثبات سهام کاربرد مجبور میشه تا با توجه به میزان اتریومی که استیک کرده، تراکنش هایی رو تایید کنه. برخلاف الگوریتم اثبات کار، بلاک ها ایجاد یا تولید میشن و دیگه خبری از استخراج و دستگاه های ماینر پر مصرف انرژی نیست. به همین دلیل مرج شبکه اتریوم از اهمیت زیادی برخوردار هست.

بعد از انجام Merge ETH چه اتفاقی می افتد؟

با انجام بروزرسانی ادغام، اتریوم 2.0 بالاخره در راه هست. سپس اتریوم از الگوریتم اثبات سهام یا POS استفاده می کنه که نشون میده این شبکه بسیار کارآمدتر و صرفه جویی در انرژی عمل و فعالیت میکنه. با تغییر شبکه به اثبات سهام، هزینه های گس میتونه به شدت کاهش پیدا کنه و سرعت پردازش تراکنش ها افزایش پیدا کنه.

ولی بعد از ادغام، روند هنوز به صورت تمام و کمال تموم نشده. زنجیره های شاردچین در ماه بعد از ادغام اتریوم اجرا و پیاده سازی میشن. بنابراین، مقیاس پذیری اتریوم در ماه های آینده به طور مداوم رشد میکنه و ما نباید انتظار این رو داشته باشیم که بعد از بروزرسانی شبکه اتریوم و انتقال شبکه اتریوم از الگوریتم اثبات کار به الگوریتم اثبات سهام، مقیاس پذیری اتریوم سریعا رشد کنه و تراکنش ها سریع تر انجام بشه، بلکه باید به شبکه فرصت بدیم. 

مرج اتریوم(Ethereum Merge) چیست؟

بهتره بدونین بعد از بروزرسانی مرج شبکه اتریوم، قیمت ارز دیجیتال اتریوم یا توکن ETH قطعا رشد زیادی می کنه و دارنده ها و سرمایه گذاران ارز دیجیتال اتریوم سود زیادی کسب می کنند. نکته قابل توجه این هست که این انفجار قیمتی در حال حاضر امکان پذیر نیست، ولی در ماه های آینده بعد از Merge ETH قیمت اتریوم باید به شدت رشد کنه.

به همین دلیل، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم میتونه در مراحل اولیه گزینه مناسبی برای کسب سود زیاد محسوب بشه. همچنین Merge ETH باعث میشه تا شبکه به دارندگان اتریوم اجازه بده تا دارایی های خودشون رو به اشتراک بذارن و با اعتبارسنجی تراکنش ها پاداش به دست بیارن.

در روش اثبات سهام گفته میشه که بلاک ها ایجاد یا تولید میشن، نه استخراج. از کاربرانی که در این روش تراکنش ایجاد می کنند و بلاک های جدید ایجاد می کنند به عنوان فورجر اسم برده میشه. در بیشتر موارد اثبات سهام، بخش های ارزهای دیجیتال در زمان راه اندازی این ارز ایجاد میشن و میزان اونها مشخص میشه. بنابراین، افرادی که دارایی های خودشون رو استیک می کنند، کارمزد تراکنش ها رو به عنوان پاداش به دست میارن.

تاثیر Merge بر قیمت اتریوم چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که تاثیر Merge بر قیمت اتریوم چیست؟ بهتره بدونین پاسخ به این سوال رو هیچ کسی نمیتونه به صورت قطعی بده. ارز دیجیتال اتریوم از 60 روز قبل تاکنون 31 درصد افزایش یافته و خیلی از افراد و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال امید دارن که آپدیت Merge اتریوم قیمت اتر رو مجدد احیا میکنه.

این موضوع در ماه های اخیر به شدت در بین افراد تحلیلگر و... مورد توجه قرار گرفته و همونطور که گفتیم، هیچ کسی نمیتونه به صورت قطعی بگه که قیمت اتریوم بعد از ادغام چجوری میشه. ولی احتمال این وجود داره که ادغام اتریوم باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال اتریوم بشه.

مرج اتریوم(Ethereum Merge) چیست؟

بسیاری از افراد پیش بینی می کنند که اگه بروزرسانی یا Merge ETH با موفقیت در سال جاری انجام بشه، انتظار دارن که قیمت اتریوم با افزایش چشمگیری روبرو بشه.

همچنین در صورت افزایش تقاضا ممکن هست قیمت سقف قبلی شکسته بشه و قیمت محدوده های بالاتر رو هم تاچ کنه، ولی در صورتی که این اتفاق رخ نده و آپدیت Merge ETH در تاریخ اعلام شده منتشر نشه، به دلیل بی اعتمادی سرمایه گذاران باید منتظر ریزش ارز دیجیتال اتریوم باشیم.

البته بهتره بدونین که موارد گفته شده مبنی بر ارائه سیگنال خرید و فروش نیست، بلکه ما فقط گفته های تحلیلگران مشهور رو بررسی کردیم. بنابراین، در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال اتریوم رو دارین، میتونین وضعیت ارز دیجیتال اتریوم رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین تصمیم رو برای خرید اتریوم بگیرین.

جمع بندی و نتیجه: 

ما سعی کردیم در مقاله آپدیت مرج اتریوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد مرج اتریوم برای شما ارائه کنیم و به بررسی شایعات بعد از ادغام اتریوم بپردازیم و تاثیر Merge بر قیمت اتریوم رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بدونین آپدیت مرج اتریوم یا Ethereum Merge به مرحله ای گفته میشه که در اون الگوریتم اجماع اثبات کار یا POW در شبکه بلاک چین اتریوم به الگوریتم اثبات سهام یا POS تغییر پیدا کنه.

آپدیت Merge ETH مزایای زیادی به همراه داره که از جمله از اون ها میتونیم به افزایش مقیاس پذیری شبکه اتریوم اشاره کنیم. همچنین آپدیت Merge اتریوم باعث افزایش قیمت اتریوم نیز خواهد شد.


نظرات کاربران در مورد مرج اتریوم(Ethereum Merge) چیست؟
سوال امنیتی :8+89 = ?