کدام ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری باید داشته باشیم؟

1401/06/19


کدام ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری باید داشته باشیم؟ وقتی وارد دنیای بازار ارز دیجیتال می شین یکی از مهم ترین سوالاتی که براتون پیش میاد اینه که: کدام ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری باید داشته باشیم؟ دنیای ارز دیجیتال پر از ارزهای مختلفی هستش. اما هر کدوم از این ارز ها مزیت ها و معایب خاص خودشون رو دارن. علاوه بر این، به صورت های متفاوتی خریداری میشن. اشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال می تونه به شما در افزایش سود و درامد زایی عالی کمک کنه. اما اگه بدون تحقیق و داشتن دانش کافی به سمت ارز هایی برین که بازدهی خوبی ندارن، نه تنها ضرر می کنین بلکه هیچ سودی هم عایدتون نمیشه.

مقاله پیشنهادی: انواع ارز های دیجیتال کدامند؟

تو این مقاله می خوایم در مورد بهترین ارز های دیجیتالی برای سرمایه گذاری، نحوه خرید اونا، نکات مهم مورد نیاز برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال سود اور و نکات مهم دیگه صحبت کنیم. پس در ادامه مقاله همراه ما باشین تا بتونین اطلاعات خوبی در این مورد به دست اورده و به جواب تمام سوال های ذهنتون برسین.  

نکات مهم قبل از انتخاب ارز دیجیتال مناسب 

قبل از اینکه در مورد بهترین ارز های دیجیتال صحبت کنیم، بهتره که یه نگاهی به مهم ترین نکاتی بندازیم که باید قبل از انتخاب ارز بهش توجه داشته باشین. میدونین که اگه ارز نامناسبی رو انتخاب کنین، متحمل ضرر خیلی زیادی میشین.

اما انتخاب یه ارز خوب می تونه سود خیلی خوبی داشته باشه و شما رو به یه درامد عالی برسونه. کسب اطلاعات کافی در مورد ماهیت ارز ها و نحوه خرید و فروش اون می تونه کمک زیادی در انتخاب بهترین رمز ارز دیجیتالی داشته باشه.  

ارز دیجیتال چی بخریم؟

جالبه بدونین دنیای ارز دیجیتال بیشتر از 20 هزار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری داره که تشخیص بهترین نوع ارز حتی برای افراد ماهر و با تجربه هم سخته. برای اینکه بتونین مناسب بودن و سود اور بودن یه ارز رو مورد بررسی قرار بدین، باید از سه روش تحلیل فنی یا تکنیکال، تحلیل بنیادی یا فاندامنتال و تحلیل درون زنجیره ای یا به اصطلاح دیگه تحلیل آن چین استفاده کنین. 

خب حالا بریم ببینیم هر کدوم از این تحلیل ها چی هستن و از اونا برای چی استفاده می شه. چه تفاوت هایی بین این سه روش تحلیل وجود داره. از بین این سه روش، تحلیل فاندامنتال یکی از بهترین تحلیل هایی هستش که می تونین از این طریق به انتخاب درستی از ارز های دیجیتال برسین. 

با استفاده از این نوع تحلیل می تونین اطلاعات کافی از ارزهای دیجیتال به دست بیارین و عملکرد اونو در اینده مورد سنجش و بررسی قرار بدین. عوامل زیادی هستن که در تحلیل فاندامنتال ارز های دیجیتال تاثیر میذارن. اقتصاد توکن، سرمایه گذار ها و شریک ها، تیم بنیان گذار و توسعه دهنده، اهداف پروژه از جمله این موارد هستن. 

بعضی از رمز ارز ها مثل بیت کوین، اتریوم، سولانا، دوج کوین، شیبا اینو، کاردانو، بایننس کوین و ریپل در سال های اخیر رشد فوق العاده ای داشتن و تونستن درامد خیلی بالایی نصیب کاربر ها کنن. حالا بریم با هر کدوم از این نوع ارز های دیجیتال پر درامد اشنا بشیم تا بتونیم به انتخاب درستی از بهترین نوع ارز برای سرمایه گذاری برسیم. 

بیت کوین

بیت کوین اولین و بزرگترین ارز دیجیتال هست که از امنیت فوق العاده ای برخوردار هستش. این نوع ارز یکی از سود اورترین ارزهای دیجیتال شناخته میشه که می تونین روی اون سرمایه گذاری کنین و به درامد خیلی خوبی برسین. بیت کوین با روی کار اومدن ارز اتریوم، محبوبیت خودش رو از دست داد. اما هنوزم یکی از بهترین و شناخته شده ترین ارز هایی هستش که میشه بهش فکر کرد. 

اگه دنبال این هستین که بتونین یه سرمایه گذاری طولانی مدت روی ارز دیجیتال هدفتون داشته باشین، بهتره به سمت ارز دیجیتال بیت کوین برین. این نوع ارز رو به اسم پادشاه ارز ها میشناسن. این نوع ارز دارای ویژگی ها و مزیت های خیلی جالبی هستش که می تونه توجه هر کاربری رو به سمت خودش جلب کنه. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟به عنوان مثال، با استفاده از بیت کوین، برای انجام معامله ها دیگه نیازی به وجود واسطه ها ندارین. تراکنش های مالی با سرعت خیلی بالایی انجام میشن و کارمزد پایینی دارن. این ارز روی پلتفرم آنلاین قرار داره و به صورت فیزیکی نیست و فقط یه کد رمزنگاری شده هستش. 

یکی دیگه از ویژگی های جالب بیت کوین، خاصیت ضد تورمی اون هستش. جالبه بدونین که بیت کوین فقط می تونه تا 21 میلیون واحد استخراج بشه. با توجه به محاسباتی که انجام شده تا سال 2140 کل بیت کوین استخراج شده و تموم میشن. 

مورد بعدی که باعث افزایش محبوبیت استفاده از ارز بیت کوین شده، داشتن شفافیت و ناشناس بودن اون هستش. اما بهتره بدونین که این نوع ارز از نوع ارز های غیرمتمرکز هستش یعنی هیچ واسطه ای برای انجام تبادلات نیاز نداره و کاملا به صورت ناشناس انجام می شه. علاوه بر این، تحت کنترل هیچ نهاد یا سازمانی نیستش. 

بهتره بدونین که هیچ نوع مالیاتی به ارز بیت کوین تعلق نمیگیره. درواقع این نوع ارز تنها ارزی هستش که در مدت کوتاهی تونست به بالاترین سود دهی برسه و باعث رشد بازار ارز دیجیتال بشه. جالبه بدونین ارز بیت کوین نقدینگی بالایی داره و تونسته حجم زیادی از بازار رو به خودش اختصاص بده. شما می تونین هرموقع که خواستین اونو بفروشین و به فیات یا همون دلار و یورو و...تبدیل کنین. 

خرید و فروش بیت کوین 

در این قسمت از مقاله کدام ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری باید داشته باشیم؟ نوبت میرسه به نحوه خرید و فروش بیت کوین. بهترین راه برای خرید بیت کوین، صرافی ها و پلتفرم های ارزون ارز دیجیتال هستش. برای اینکار می تونین تو یه سایت یا یه صرافی معتبر و شناخته شده حساب باز کنین تا بتونین به معامله بیت کوین اقدام کنین. صرافی های بایننس و صرافی کوین بیس از جمله بهترین صرافی ها برای خرید و فروش بیت کوین به شمار میان. 

بهتره بدونین که استفاده از صرافی های خارجی برای کاربرهای ایرانی ممکن نیستش چون به خاطر وجود تحریم ها مسدود هستن و در صورتی که بتونین حساب باز کنین، حسابتون مسدود میشه. پس در انتخاب صرافی بیت کوین نهایت دقت رو داشته باشین. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟صرافی OTC اینانس یکی از بهترین صرافی های ایرانی هستش که از بیش از 700 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و دارای مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی هستش. کاربران ایرانی می تونن با خیال راحت در صرافی اینانس ثبت نام کنن و بعد از احراز هویت، به خرید و فروش ارز های دیجیتال و انجام معامله اقدام کنن. 

صرافی اینانس، کیف پول دیجیتالی نداره. یعنی شما برای ذخیره دارایی هاتون نیاز به کیف پول دارین تا بتونین با امنیت کامل اونارو ذخیره کنین تا از شر کلاهبردار ها و هکر ها درامان باشین.از ویژگی های صرافی اینانس، پشتیبانی فعالش هست. 

علاوه بر این، برای انجام مبادله ها، نیازی به واسطه نداره. به هنگام انجام تراکنش های مالی کارمزد پایینی دریافت می کنه و رابط کاربری اسونی داره. یعنی افراد تازه کار و مبتدی هم به راحتی می تونن از صرافی اینانس برای خرید و فروش ارز دیجیتال و انجام مبادله استفاده کنن. 

ارز دیجیتال اتریوم 

ارز دیجیتال اتریوم رو میشه دومین ارز دیجیتال محبوب بازار دیجیتال دونست. اتریوم ملکه ارز های دیجیتال شناخته میشه که روز به روز به تعداد کاربرهای اون اضافه می شه. در واقع، این نوع ارز دیجیتال جایگزین بیت کوین هستش که عملکرد ها و فرایند هایی فراتر از بیت کوین داره. 

اتریوم نوعی ارز دیجیتال هستش که روی بستر انلاین پلتفرم بلاک چین توسعه پیدا کرده و خدمات زیادی رو برای کاربرانش ارائه میده. انجام قرار دادهای هوشمند، داشتن برنامه های غیر متمرکز و... از جمله خدمات این نوع ارز شناخته میشن. تیم پروژه و شهرت این نوع ارز، دو عامل مهمی هستن که باعث افزایش محبوبیت اتریوم در بازار ارز دیجیتال شدن. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟وجود دو نفر از اشخاص مهم در برنامه توسعه اتریوم، ویتالیک بوترین و چارلز هاسکینسون باعث افزایش اعتماد به این نوع ارز دیجیتالی شده.از بهترین ویژگی های اتریوم اینه که مثل بیتکوین، قدرت نقد شوندگی بالایی داره و شما هر موقعی که نیاز باشه میتونین داراییتون رو به فیات تبدیل کنین.وجود قرار دادهای هوشمند هم یکی دیگه از ویژگی های منحصر به فرد اتریوم هستش.

این نوع از ارز دیجیتال ویژگی های زیادی دارن که باعث محبوبیت زیاد اون در بین کاربران شده. یکی از مزیت های قراردادهای هوشمند در ارزهای دیجیتال اینه که موقع انجام تبادل و مبادله ارزهای دیجیتال، نیازی به حضور شخص ثالث و واسطه ندارین.

جالبه بدونین با روی کار اومدن توکن های NFT در اتریوم، ارزش این ارز بیشتر از قبل افزایش پیدا کرده. 
البته که هر نوع ارز دیجیتالی در کنار داشتن مزایای عالی، معایبی رو هم به همراه داره. مثلا داشتن کارمزد بالا هنگام انجام تراکنش های مالی یکی از معایب ارز دیجیتال اتریوم هستش. 

خرید و فروش ارز دیجیتال اتریوم

برای اینکه بتونین در دنیای ارز دیجیتال، رمز ارز اتریوم رو مبادله کنین، نیاز به طی مراحل مختلفی دارین. اول از همه باید یه کیف پول مناسب برای نگهداری ارز اتریوم داشته باشین. برای نگهداری این نوع ارز، دو نوع کیف پول سرد و کیف پول گرم داریم که شما می تونین با توجه به هدف سرمایه گذاری، میزان امنیت کیف پول و نوع فعالیت، سرد یا گرم بودن کیف پول خود را انتخاب کنید.

ارز دیجیتال چی بخریم؟شاید براتون سوال پیش بیاد که کیف پول سرد و کیف پول گرم چی هستش؟ کیف پول سرد به والت های سخت افزاری و کیف پول گرم به والت های نرم افزاری گفته میشه. دومین مرحله برای خرید و فروش اتریوم، مراجعه به یه صرافی مطمئن هستش. برای اینکار باید در صرافی های آنلاین ثبت نام کنین. 

در انتخاب صرافی نهایت دقت رو داشته باشین و به ویژگی های مختلفی مثل نوع خدمات، میزان اعتبار، کارمزد پایین، رابط کاربری اسان دقت کنین. بعد از شروع فعالیت در صرافی، حساب کاربری تون رو باید شارژ کنین و سپس با توجه به روش های مختلف خرید و فروش اتریوم، نسبت به معامله اون اقدام کنین. 

شما می تونین از طریق صرافی ها، یا به طور مستقیم، و یا از طریق وب سایت ها و کانال های تلگرامی به خرید و فروش رمز اتریوم بپردازین. 

رمز ارز سولانا

سولانا یکی از رمز ارز های نو ظهور و محبوبی هستش که از نوع برنامه های غیرمتمرکز بوده و برای پروژه هایی مثل NFT و DEFI توسعه پیدا کرده. سولانا ادعا کرده که می تونه بیش از 50 هزار تراکنش مالی رو در چند ثانیه انجام بده بدون اینکه کارمزد زیادی دریافت کنه. اگه این ادعا درست باشه میشه گفت پس به مرور زمان می تونه جای بیت کوین و اتریوم و دیگر ارز ها رو بگیره. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟از ویژگی های خوب و جالب ارز سولانا این هستش که از برنامه های غیرمتمرکز و قرارداد های هوشمند حمایت می کنه. شاید براتون سوال باشه که برنامه های غیرمتمرکز و قرارداد های هوشمند چی هستن؟ 

در قرارداد های هوشمند نیازی به حضور واسطه نیست. معامله بین خریدار و فروشنده به صورت خودکار انجام میشه و هیچ عاملی نمی تونه در این معامله دخالت کنه. برنامه های غیرمتمرکز، برنامه هایی هستن که تحت نظارت هیچ نوع سازمان و نهادی نبوده و نمیشه بعد از پیاده سازی اون در بلاک چین، تغییراتی اعمال کرد. 

این نوع ارز، ویژگی های خاصی داره. به عنوان مثال امکان مسدودیت یا مصادره برای حساب کاربری شما وجود نداره چون تمامی اطلاعات، با شفافیت کامل ارائه میشن. 

نحوه خرید ارز سولانا 

برای خرید ارز سولانا می تونین از صرافی های متمرکز مثل FTX، بایننس، کوین بیس و صرافی های غیرمتمرکز مثل رادیوم، orca، saros و ... استفاده کنین. وحود کیف پول برای ذخیره ارز سولانا یکی از مهم ترین پایه ها و اساس خرید این نوع رمز ارز هستش. شما می تونین برای ذخیره ارز سولانا از کیف پول هایی مثل فانتوم والت و solflare استفاده کنین. 

ارز دیجیتال بایننس کوین 

اکثر شما، بایننس کوین رو یه صرافی دیجیتالی می دونین، اما بهتره به یاد داشته باشین که صرافی بایننس کوین یه رمز ارز اختصاصی به همین اسم داره که تونسته توی مدت کوتاهی به یکی از بهترین ارز های دیجیتال تبدیل بشه. جالبه بدونین که بایننس کوین بعد از بیت کوین، اتریوم تتر، چهارمین جایگاه رو در میان بهترین ارز های دیجیتال به خودش اختصاص داده. 

این نوع ارز رو میشه با هر رمز ارز دیگه ای مبادله کرد. یکی از ویژگی های بایننس کوین اینه که اگه در صرافی بایننس نسبت به خرید وفروش این ارز اقدام کنین، تخفیف زیادی در کارمزد شامل حالتون میشه. این نوع رمز ارز با بلاک چین های بایننس چین و بایننس اسمارت چین سرو کار داره که هرکدوم ویژگی های متفاوتی دارن. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟

یکی از مزیت های عالی استفاده از بایننس کوین، پشتیبانی از قرارداد های هوشمند هستش. از این نوع ارز می تونین برای خرید انلاین در فروشگاه ها، پرداخت هزینه سفر، انجام قرارداد های هوشمند و وام دهی استفاده کنین. 

خرید ارز بایننس کوین

همونطور که می دونین اولین قدم در خریداری ارز دیجیتال، استفاده از یه کیف پول مناسبه. بهترین والت برای ذخیره و نگهداری ارز های بایننس کوین، تراست ولت هستش که امنیت فوق العاده عالی داره و می تونه از دارایی شما در برابر هر گونه سرقت حساب محافظت کنه. 

شما می تونین به طور مستقیم این نوع ارز رو از سایت های ایرانی با ریال و کارت بانکی خریداری کنین و یا اینکه از صرافی های ایرانی، ارز دیجیتال دیگه از خریداری کرده و اونو در صرافی های خارجی به بایننس کوین تبدیل کنین. 

ارز شیبا اینو 

شیبا اینو یکی از رمز ارزهای نو ظهور هستش که اسمش رو از یه نژاد سگ ژاپنی به اسم شیبا اینو گرفته. جالبه بدونین که این نوع ارز براساس دوج کوین ساخته شده و توسعه پیدا کرده. شیبا اینو در یک سال گذشته بالاترین رشد رو به خودش اختصاص داده. یکی از دلایلی که باعث افزایش محبوبیت ارز شیبا اینو شده، حمایت افراد معروف از این نوع ارز هستش. 

علاوه بر این، میزان نقد شوندگی بالایی داره و شما می تونین هر موقعی که خواستین ارز دیجیتال خودتون رو به فیات تبدیل کنین. جالبه بدونین بیشتر صرافی ها از ارز شیبا اینو حمایت می کنن و شما می تونین در صرافی های معتبری مثل بایننس، نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا اینو اقدام کنین. 

شیبا اینو دارای بهترین تیم پروژه و سازنده هستش که باعث شده کاربران با اعتماد و اطمینان کاملی به سمت استفاده از این نوع ارز بیان. جالبه بدونین این نوع ارز، یه جامعه فعال و پشتیبان داره که در هر صورت باعث افزایش و رشد توکن شیبا اینو میشه. یکی از معایب این نوع ارز، نداشتن سیستم توکنومیک قوی هستش. 

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو 

برای خرید ارز دیجیتال شیبا اینو، می تونین اون رو از صرافی های معتبری مثل بیکی، بیت فارکس، کوین بن، mxc.com و gate.io خریداری کنین. اما این روز ها بهترین پلتفرم انلاین برای خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا اینو، صرافی یونی سواپ هستش. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟برای خرید ارز شیبا اینو از صرافی های غیرمتمرکز، اول از همه باید یه کیف پول امن برای خودتون داشته باشین. بعد از ساخت کیف پول، تعدادی ارز اتریوم از صرافی ایرانی خرید کنین. رمز ارز خریداری رو باید به کیف پولتون انتقال داده و در اونجا ذخیره کنین. بهتره کیف پول تراست والت رو به عنوان کیف پول ذخیره ارز شیبا اینو انتخاب کنین.

بعد از این مراحل، ارز شیبا اینو رو از فهرست کیف پولتون سرچ کنین و بعد از پیدا کردن اون روی گزینه more کلیک کنین. بعد از این، گزینه trade shiba رو انتخاب می کنین و در بخش مربوط به you pay، مقدار بایننس کوین و اتریوم هدف رو مشخص می کنین. در مرحله اخر، گزینه swap رو میزنین تا رمز ارز اولیه تون به شیبا اینو تغییر پیدا کنه. 

ارز دیجیتال تتر 

ارز دیجیتال تتر یکی دیگه از محبوب ترین رمز ارزهای بازار دیجیتال هستش. در واقع علاوه بر داشتن محبوبیت زیاد، از قدیمی ترین رمز ارزهای بازار دیجیتال هم شناخته میشه. تتر نوعی استیبل کوین هستش که ارزش ثابتی داره و مقام سوم رو در بازار ارز دیجیتال به خودش اختصاص داده. ارزش هر تتر برابر با یه دلار امریکا هستش.

همونطور که می دونین بازار ارز دیجیتال هر لحظه دچار نوسان هستش و عوامل زیادی روی روند صعودی اون اثر می ذارن. اینجاست که ارز دیجیتال تتر وارد میدون میشه و خودشو نشون میده. تتر یه نوع ارز استیبل کوین هستش. یعنی اینکه ارزش ثابتی داره و موقع ایجاد نوسانات به طور ثابت باقی میمونه. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟بنابراین میشه گفت تتر برای حفظ ارزش دارایی ها و کسب سود حاصل از اون ها، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستش. علاوه بر این یکی دیگه از ویژگی های این نوع ارز در اینه که یه نوع ابزار پرداخت ثابت با ارزش تغییر ناپذیر هستش.

به عنوان مثال فرض کنین که به سفر خارج از کشور رفتین و به خاطر نوسان قیمت نمی تونین از بیت کوین و یا هر نوع ارز دیگه ای برای انجام خرید هاتون استفاده کنین، اینجا ارز تتر به کمکتون میاد. این نوع ارز، کارمزد تراکنش خیلی پایینی داره چون روی 12 شبکه مختلف توسعه پیدا کرده. 

یکی از مزیت های عالی این نوع ارز دیجیتال در این هستش که نقدینگی بالایی داره و شما می تونین هرموقع که خواستین دارایی تون رو به فیات تبدیل کنین. البته این نوع ارز هم مثل تمامی ارز های دیگه، معایب زیادی داره. از معایب اصلی اتتر می تونیم به متمرکز بودن اون اشاره کنیم. 

نحوه خرید ارز دیجیتال تتر

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال چی بخرم؟ نوبت میرسه به نحوه خرید و فروش تتر. برای خرید تتر، نیاز به نصب کیف پول مناسب برای ذخیره دارایی های خریداری شده دارین. بعد از انتخاب بهترین کیف پول، باید به سراغ بهترین نوع صرافی های ارز دیجیتال برین تا بتونین با سرعت عالی و کارمزد کم نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال تتر اقدام کنین. صرافی داخلی اینانس یکی از صرافی هایی هستش که کاربران ایرانی می تونن از اون برای خرید و فروش ارز تتر استفاده کنن. 
 
یادتون باشه کیف پولی که برای ذخیره ارز تتر استفاده میکنین، قابلیت پشتیبانی داشته باشه. بهتره کیف پول رو فقط از فروشگاه ها و سایت های معتبر خریداری کنین که امنیت بالاتری دارن و می تونن اطلاعاتتون رو به خوبی و با امنیت بالا حفظ کنند. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟

کیف پول هایی با رابط کاربری اسان و دارای کلید خصوصی تهیه کنین. یاتون نره کیف پول دارای ویژگی های بک اپ گیری داشته باشه. رمز عبورتون رو فراموش نکنین زیرا در غیر اینصورت دیگه نمیتونین وارد حسابتون بشین.

برای اینکه بتونین یه صرافی معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال تتر پیدا کنین بهتره یه سر به وبلاگ صرافی ها بزنین. مطمئنا اونایی که کارشون کلاهبرداریه هیچ هزینه ای برای ایجاد وبلاگ صرف نمیکنن.علاوه بر این، صرافی های معتبر دارای شبکه های اجتماعی هستن. میتونین با خوندن نظرات و تعداد کامنت ها به خوب بودن یا نبودنش پی ببرین. 

صرافی انتخاب شده باید امنیت کامل رو داشته باشه تا از هر گونه سرقت اطلاعات حساب کاربران دور بمونه. باید رابط کاربری اسونی داشته باشه. یعنی حتی افراد مبتدی و تازه کار هم بتونن ازش استفاده کنن. حجم معاملات صرافی اهمیت زیادی داره، هرچقدر که حجم این نوع معامله ها زیاد باشه یعنی صرافی قابل اعتماد تر هستش. کوتاه ترین زمان ممکن برای احراز هویت رو داشته باشه و کارمزد پایینی از کاربرها دریافت کنه. 

ارز دیجیتال کاردانو 

کاردانو یکی از رمز ارزهایی هستش که در بازار ارز دیجیتال وجود داره. جالبه بدونین که این نوع ارز از نوع ارز های متن باز هستش و توسط چارلز هاسکینسون توسعه پیدا کرده. چارلز هاسکینسون یکی از بنیان گذاران اصلی ارز اتریوم هستش بنابراین طبیعیه که اتریوم و کاردانو از بعضی جهات شبیه هم باشن. 

همونطور که میدونین اتریوم یکی از بهترین رمز ارزهای دیجیتال هستش اما با این حال دارای عیوب زیادی هم بود. وجود مشکلاتی مثل کند بودن سرعت انجام تراکنش ها، داشتن کارمزد های بالا و... باعث شد که تیم توسعه دهنده به سمت ایجاد رمز ارزهای دیگه ای با قابلیت های مشابه اما بدون نقص بره. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟کار با بسیاری از ارزهای دیجیتال محبوب نیاز به سخت افزارهایی دارن که انرژی زیادی هدر میدن. اما کاردانو برخلاف این نوع رمز ارزها، بلاک چین پایدار تر و مقیاس پذیر تری داره. برای همین بهش عنوان رمز ارز دوست دار محیط زیست رو دادن. چون باعث اتلاف و هدررفت انرژی نمیشه. 

یکی از مزیت های عالی کاردانو این هستش که تراکنش های مالی رو با سرعت بالایی انجام میده و در مقابل کارمزد خیلی کمی دریافت می کنه. تیم توسعه دهنده این نوع رمز ارز، هر لحظه به دنبال ارتقای اون هستش. بنابراین میشه گفت، بروز رسانی های متعددی داره. 

یکی از عیوب این نوع ارز اینه که نقدینگی خیلی کمی داره و به سختی میتونین داراییتون رو به فیات تبدیل کنین. بهتره بدونین با اینکه کاردانو یکی از بهترین رمز ارزها هستش اما سرمایه گذاری در اون با خطرهایی همراهه. 

خرید ارز کاردانو

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال چی بخرم؟ نوبت میرسه به نحوه خرید ارز کاردانو. برای خرید ارز کاردانو کافیه که به صرافی های دیجیتال مراجعه کنین. قبل از خرید، بهتره که نرم افزار کیف پول کاردانو رو روی تلفن همراهتون داشته باشین.این کیف پول ها رایگانن و امنیت بالایی دارن. اما اگه دنبال نرم افزارهای مطمعن تری هستین بهتره از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنین. 

قبل از انتخاب صرافی مورد نظر برای خرید این نوع ارز، در مورد اون تحقیقات لازم رو انجام بدین تا بتونین بهترین صرافی رو انتخاب کنین. این روزها کاربران ایرانی از صرافی های حارجی کاردانو برای خرید و فروش اون استفاده می کنن اما اگه هزینه خرید این نوع ارز به ریال خیلی زیاد باشه می تونین یه کار دیگه انجام بدین.

شما می تونین در این صورت از صرافی داخلی، ارز دیجیتال دیگه ای مثل بیت کوین یا تتر بخرین و بعد اونو با استفاده از یه صرافی بین المللی به کاردانو تبدیل کنین. 

خب تا اینجای مقاله با انواع ارزهای دیجیتال محبوب اشنا شدیم که میتونین با توجه به توضیحات این مقاله، از بین اونا بهترین نوع ارز رو انتخاب کنین و روی اون سرمایه گذاری داشته باشین. ولی یه سوالی که ممکنه براتون پیش بیاد اینه که چه دلیلی برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال دارم؟ بریم بخش بعدی تا شما رو با دلایلی سرمایه گذاری روی بهترین نوع ارز دیجیتال اشنا کنیم.

دلایل سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال

جالبه بدونین که با روی کار اومدن بازار ارز دیجیتال، سیستم مالی سنتی دچار تغییر و تحولات بزرگی شد تا جاییکه به مرور زمان، ارز دیجیتال داره جای بازار سنتی رو میگیره. با اینکه این نوع سیستم، یه سیستم مالی نوظهور و خیلی جدیده اما قدرت نقدینگی خیلی خوبی داره و به شما این امکان رو میده که هر لحظه قادر به تبدیل ارز به فیات باشین. 

ارز دیجیتال چی بخریم؟با استفاده از بازار ارز دیجیتال، تنوع زیادی در سرمایه گذاری براتون ایجاد میشه چون این بازار، رمز ارزهای خیلی متفاوتی داره که تحت تاثیر تورم نیستن و حتی در صورت ایجاد مشکل، برگشت سرمایه در این بازار خیلی راحت از بازار سنتی هستش. 

 بازار ارز دیجیتال، سیستم غیرمتمرکز شناخته میشه، امنیت بالایی داره که به هیچ کدوم از مرزهای سیاسی محدود نمیشه و شما می تونین در هر نقطه از دنیا از این نوع رمز ارزها استفاده کنین. جالبه بدونین که دنیای ارز دیجیتال دارای بیش از 20 هزار رمز ارز هستش. یعنی 20 هزار حق انتخاب برای سرمایه گذاری دارین. 

مقاله پیشنهادی: ارز دیجیتال ملی چیست؟

سخن پایانی 

دنیای ارز دیجیتال، پر از رمز ارزهای متفاوتی هستش که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. در پاسخ به ارز دیجیتال چی بخرم؟ باید بگیم که قبل از سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال، باید در مورد هرکدوم از اونا اطلاعات کافی داشته باشین تا بتونین به سوال توی ذهنتون، ارز دیجیتال چی بخرم؟ جواب خوب و قانع کننده ای داشته باشین.

ما تو این مقاله سعی کردیم شما رو با انواع ارز های دیجیتال محبوب بازار ارز اشنا کرده و در مورد هرکدوم اطلاعات مفیدی ارائه کنیم تا شما بتونین بهترین انتخاب رو از میان چند هزار ارز دیجیتال داشته باشین. علاوه بر این، نکات مهم هنگام انتخاب بهترین نوع ارز و دلایل سرمایه گذاری روی این نوع رمز ارزها رو هم توضیح دادیم تا با اگاهی کامل به دل بازار های دیجیتالی بزنین و به درامد زایی خوبی برسین. 


نظرات کاربران در مورد کدام ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری باید داشته باشیم؟
سوال امنیتی :4+66 = ?