معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

1401/06/30

ما سعی می کنیم در مقاله معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیرمثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی توکن های NFT بپردازیم و انواع ابزارهای کاربردی NFT رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این ابزارها فعالیت های خودتون رو انجام بدین.

بهتره بدونین امروزه روش های سرمایه گذاری زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اونها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار میگیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. یکی از این روش ها نیز سرمایه گذاری در بازار توکن های غیر مثلی یا توکن های NFT هست. به این ترتیب، شما می تونین وارد بازار توکن های غیر مثلی شده و با خرید و فروش این توکن ها سود زیادی به دست بیارین.

بازار توکن های غیر مثلی امروزه به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل شده که شما می تونین وارد این بازار شده و اقدام به خرید و فروش NFT کنین. توکن های NFT ویژگی های زیادی دارن که از جمله از این ویژگی ها می تونیم به خصوصیات ظاهری این توکن ها اشاره کنیم. این توکن ها ظاهری جذاب و متفاوت دارن که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران قرار بگیرن.

بهتره بدونین افراد مشهور و سلبریتی زیادی وارد حوزه توکن های غیر مثلی شده و توکن های NFT رو خریدن. برای مثال جاستین بیبر خواننده مشهور یکی از توکن های مجموعه کریپتوپانک ها رو خریداری کرد و عکس اون توکن رو بر روی پروفایل خودش قرار داد.

برای اینکه در بازار توکن های غیر مثلی فعالیت داشته باشین، باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و انواع ابزارهای مورد نیاز رو بشناسین. به همین منظور ما سعی میکنیم در مقاله معرفی بهترین ابزارهای کاربردیNFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی توکن هایNFT بپردازیم و انواع ابزارهای کاربردیNFT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: ان اف تی NFT چیست؟

توکن NFT چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن هایNFT رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این توکن ها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که توکن NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که توکن NFT نوعی خاصی از دارایی های دیجیتالی یا رمزنگاری شده هستن که قابل معاوضه نیستن و شما نمی تونین اونها رو با همدیگه معاوضه کنین. بلکه فقط می تونین توکن های غیرمثلی رو خرید و فروش کنین. همچنین توکن های غیرمثلی یا NFT بر روی بلاک چین اتریوم ساخته و جابجا میشن.

اینکه صاحب یه توکن چه کسی هست در بلاک چین ثبت میشه و همه سیستم هایی که به بلاک چین متصل هستن به اطلاعات اون توکن دسترسی دارن و کسی امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت شده رو نداره.

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

جالب اینجاست که بدونین توکن غیر قابل تعویض یا NFT نوعی دارایی دیجیتال هست که در قراردادهای هوشمند در بلاک چین اجرا میشه. این بلاک چین به طور معمول بلاک چین اتریوم هست، ولی نسخه های توکن غیر قابل تعویض رو میشه بر روی بلاک چین های دیگه هم اجرا کرد. مفهوم توکن غیر قابل معاوضه برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد و اولین پروژه های توکن غیر قابل معاوضه در استاندارد ERC-20 آغاز به کار کردن و طی دو سال بعد استانداردهای بیشتری معرفی شد. توسعه دهنده ها در حال حاضر در حال توسعه توکن غیرمثلی بر روی پروتکل های ERC-20 در بلاک چین اتریوم هستن، چون توکن های ERC-20 منحصر به فرد هستن.

توکنNFT مفهوم خاصی هست که حتی ویتالیک بوترین نابغه دنیای کریپتوکارنسی و مغز متفکر تیم توسعه دهنده اتریوم هم نتونسته بود اون رو پیش بینی کنه. او اعتراف کرد که ظهور حوزه دیفای برای او عجیب نبود و منتظر چنین مفهومی بود. ولی نتونسته بود توکن NFT یا همون توکن غیرمثلی رو تصور کنه. اکنون نیز می بینیم که NFT روز به روز کاربرد بیشتری پیدا می کنند.

ویژگی توکن های NFT چیست؟

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

همونطور که گفتیم، توکن های غیر مثلی دارای ویژگی ها و خصوصیات زیادی هستن که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و افراد قرار بگیرن و به دارایی های منحصر به فردی تبدیل بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT، به بررسی ویژگی توکن های NFT بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• غیر قابل تعویض بودن

یکی از ویژگی توکن های NFT که باعث میشه تا منحصر به فرد بشن این هست که غیر قابل تعویض هستن و شما نمی تونین اونها رو با سایر توکن هایNFT معاوضه کنین، بلکه فقط می تونین توکن های غیر مثلی رو خرید و فروش کنین. در حالی که ارزهای دیجیتال معروفی مثل بیت کوین و اتریوم تعویض پذیر هستن و شما می تونین این توکن ها رو با هم معاوضه کنین.

• کمیاب بودن

یکی دیگه از ویژگی های توکن های NFT که باعث میشه تا قیمت اون ها بالا باشه این هست که کمیاب هستن. توسعه دهنده های این توکن ها توانایی تولید اون ها با تعداد بالا رو دارن، ولی ترجیح این افراد تولید توکن NFT به تعداد محدود و نادر و منحصر به فرد موندن این توکن هاست.

• غیر قابل تقسیم بودن

یکی دیگه از ویژگی های توکن های NFT غیر قابل تقسیم بودن این توکن هاست. بهتره بدونین توکن غیر مثلی رو نمیشه به بخش های کوچیک تر تقسیم کرد و عملا برخلاف سایر ارزهای دیجیتال معروف قابلیت بخش پذیری رو ندارن. NFT همیشه یه توکن یکپارچه باقی می مونه.

مقاله پیشنهادی: توکن NFT چیست؟

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT:

همونطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، توکن های NFT یکی از پرسودترین بخش های بازارهای دیجیتال هستن. این صنعت تا مدتی پیش مورد استقبال افرادی زیادی قرار نگرفته بود، ولی با قیمت دار شدن برخی از توکن های غیر مقلی توجه افراد زیادی رو به سمت خودش جلب کرد.

در ادامه قصد داریم تا بهترین ابزارهای کاربردی NFT رو برای شما معرفی کنیم تا توکن های غیر مثلی درستی رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین. چون با استفاده از این ابزارها می تونین NFT ها رو تحلیل کرده و بر روی توکن خوبی سرمایه گذاری کنین. 

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

در پیدا کردن ترندترینNFTها زمانی که توکن ها در کف قیمتی خودشون باشن و پیدا کردن نهنگ هایNFT به شما کمک می کنند. ابزارهای معرفی شده در این مقاله می تونن برای سرمایه گذاران بسیار مفید باشن. برخی از این ابزارها برای تحلیلNFTها هستن و برخی دیگه نیز برای معامله، پیدا کردن ترندها، شناسایی نهنگ های توکن های غیرمثلی و دنبال کردن اونها، پیدا کردنNFTهایی که با کف قیمت به فروش میرسن و موارد دیگه هستن.

• کریپتو اسلم(CryptoSlam)

یکی از بهترین ابزارهای کاربردی NFT، سایت کریپتو اسلم یا CryptoSalm هست که شما می تونین با استفاده از این سایت اطلاعات و داده های زیادی در مورد توکن های غیر مثلی به دست بیارین. بهتره بدونین این ابزار عالی برای آنالیز و بررسی کالکشن ها یا مجموعه های توکن های غیر مثلی روی بلاک چین اتریوم هست. این وبسایت آمار، چارت ها و امکانات مفید دیگه رو برای کاربران ارائه میده که کاربران این امکان رو داشته باشن تا دید عمیق تری نسبت به پروژه های بی همتای بلاک چین یا شبکه اتریوم به دست بیارن. بنابراین، اگه قصد دارین تا توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین، می تونین از این سایت کمک بگیرین.

• هایپراسپیس(HyperSpace)

یکی دیگه از بهترین ابزارهای کاربردی NFT، سایت هایپراسپیس یا HyperSpace هست. جالب اینجاست که بدونین سایت هایپراسپیس ابزاری همه کاره هست که شما می تونین با استفاده از این سایت پروژه های غیر مثلی یا NFT شبکه بلاک چین سولانا رو دنبال، ترید و تجزیه و تحلیل کنین و بهترین توکن های غیر مثلی مبتنی بر شبکه سولانا رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین.

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

همچنین یکی از ویژگی های بسیار خوب این سایت، امکان دیدن رتبه هر کدوم از توکن های NFT یه کلکسیون مشخص هست. این ویژگی مشخصا زمانی مورد استفاده قرار می گیره که یه پروژه NFT به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و قیمت اون ها خیلی پایین تر از قیمت واقعی هست.

• نانسن(Nansen)

یکی دیگه از انواع ابزارهای کاربردی NFT، سایت نانسن یا Nansen هست. شما می تونین با استفاده از سایت نانسن هزینه گس یا کارمزد تراکنش ها و روند معاملات نهنگ های توکن های غیر مثلی یا NFT رو مشاهده و تجزیه و تحلیل کنین. همچنین در داشبورد Discovery این سایت شما می تونین میزان سودهای ناشی از مینت و ترید کردن توکن های NFT رو مشاهده کنین. در حقیقت این ابزار رایگان به شما امکان میده تا مسیر جریان پول رو دنبال کنین.

• آیسی تولز(IceTools)

سایت آیسی تولز یا IceTools نیز یکی دیگه از قدرتمندترین ابزارهای کاربردی توکن های غیر مثلی و پلتفرم های تحلیل آمار و دیتا برای توکن های NFT مبتنی بر شبکه بلاک چین اتریوم هست. این ابزار رایگان از آمارها و معیارهای دقیقی برخوردار هست. همچنین میشه از نسخه پولی این ابزار برای تحلیل و آنالیز پورتفولیوی توکن های NFT خود استفاده کرد. این سایت رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی از خدمات و امکانات این سایت استفاده کنین و بهترین توکن های NFT رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین.

• موبی(Moby)

یکی دیگه از انواع ابزارهای کاربردی NFT، سایت موبی یا Moby هست. بهتره بدونین سایت موبی نوعی ابزار دنبال کننده کیف پول یا Wallet Tracker هست که به کاربران امکان تهیه لیست شخصی از کیف پول های مورد نظر و دنبال کردن فعالیت های اون ها رو فراهم می کنه. برخی از سرمایه گذاران ترجیح میدن فعالیت های سرمایه گذاران موفق رو دنبال کنند. 

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

زمانی که یه ادرس رو در لیست خودتون قرار می دین، به محض انجام خرید یا فروش توسط این ادرسی که زیر نظر دارین، برای شما یه اعلان فرستاده میشه و شما از فعالیت این آدرس مطلع میشین. این کار به شما اجازه میده تا بتونین پروژه های با پتانسیل رشد رو خیلی زود تشخیص داده و روی اون ها سرمایه گذاری انجام بدین. البته توجه داشته باشین که این ابزار فقط برای کاربران حرفه ای طراحی شده.

• واتس مینتینگ(WhatsMinting)

یکی دیگه از انواع ابزارهای کاربردی NFT، سایت واتس مینتینگ یا WhatsMinting هست. این سایت نوعی اسکنر مخصوص توکن های غیر مثلی هست که فعالیت توکن های غیر قابل تعویض مینت شده رو به صورت زنده و لحظه ای نمایش میده.

این امکان برای شناسایی برخی پروژه ها که در سکوت و بدون تبلیغات فعالیت خودشون رو آغاز می کنند، بسیار عالی هست و می تونن با استفاده از این سایت پروژه های جدید رو پیدا کنند.

• HowRare

یکی دیگه از انواع ابزارهای کاربردی NFT، سایت HowRare هست. این سایت نیز نوعی ابزار فوق العاده هست که تقویمی از تاریخ عرضه توکن های غیر مثلی مبتنی بر بلاک چین سولانا در آینده رو در اختیار کاربران قرار میده.

این سایت همچنین امکان جستجوی توکن های غیر مثلی بر اساس میزان کمیابی اون ها رو نیز ارائه میده و شما می تونین با شناسایی این توکن ها بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری روی اون ها بگیرین.

• رریتی تولز(Rarity Tools)

سایت رریتی تولز(Rarity Tools) نیز یکی دیگه از انواع ابزارهای کاربردی NFT هست که یکی از پرکاربردترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل توکن های غیر مثلی محسوب میشه. 

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

این ابزار یه تقویم با جزئیات هست که کالکشن ها و مجموعه های NFT شبکه بلاک چین اتریوم که در آینده عرضه میشن رو نشون میده. یکی از کاربردی ترین امکانات این سایت، انتخاب فیلتر برای رتبه بندی توکن های NFT های مشخص در یه مجموعه یه کالکشن هست که شما می تونین توکن های رتبه بالای یه مجموعه رو مشاهده کنین.

• NFTScooring

یکی دیگه از انواع ابزارهای کاربردی NFT، سایت ان اف تی اسکورینگ هست. بهتره بدونین یکی از مهم ترین فاکتورهایی که میزان موفقیت یه پروژه NFT رو مشخص می کنه، میزان هایپ اون در شبکه های اجتماعی هست.

همچنین سایت ان اف تی اسکورینگ ابزاری خلاقانه برای بررسی و دنبال کردن کاکلشن های NFT در توییتر و دیسکورد هست. با این ابزار جالب امکان تشخص فرصت های مناسب وجود داره و شما می تونین با شناسایی این فرصت ها بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بر روی توکن های غیر مثلی بگیرین.

مقاله پیشنهادی: کاربردهای توکن NFT چیست؟ 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم درمقاله معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی توکن های NFT بپردازیم و انواع ابزارهای کاربردی NFT رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این ابزارها فعالیت های خودتون رو انجام بدین.

همونطور که گفتیم، ابزارهای معرفی شده در این مقاله می تونن برای سرمایه گذاران بسیار مفید باشن. برخی از این ابزارها برای تحلیل NFT ها هستن و برخی دیگه نیز برای معامله، پیدا کردن ترند ها، شناسایی نهنگ های توکن های غیر مثلی و دنبال کردن اون ها، پیدا کردن NFT هایی که با کف قیمت به فروش میرسن و بسیاری موارد دیگه هستن.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT
سوال امنیتی :9+97 = ?