کاهش 13 درصدی دامیننس اتریوم

1401/06/28
کاهش 13 درصدی دامیننس اتریوم

در طول 35 روز گذشته، اتریوم به دلیل توسعه فرایند ادغام مقدار قابل توجهی از تسلط بازار را از دست داده است. در 14 آگوست سال جاری، دامیننس اتریوم حدود 19.5 درصد بوده اما تنها سه روز پس از انتقال به اثبات سهام، 13 درصد کاهش یافته و به 16.8 درصد رسیده است.

ارزش بازار اتریوم در ماه گذشته پس از رسیدن به 1996 دلار در هر واحد بسیار کاهش یافت. در آن زمان، ارزش بازار اتریوم 239.74 میلیارد دلار بود و تسلط اتریوم بر بازار از 1.225 تریلیون دلار بوده است. دامیننس بیت کوین در بازار در آن زمان با تقریباً 38.2 درصد تسلط حدود 470.79 میلیارد دلار بوده است.

طبق گزارش کوین گکو، در حالی که تسلط بیت کوین در بازار تقریبا ثابت مانده است، تسلط اتریوم بر بازار پس از کاهش ارزش اتریوم از 239 میلیارد دلار به 166.64 میلیارد دلار، 16.8 درصد کاهش یافته است.

اتریوم با وجود پیش بینی افزایش قیمت پس از ادغام، در 24 ساعت گذشته ضررهای قابل توجهی را ثبت کرد. اتریوم در روز دوشنبه 19 سپتامبر 2.4 درصد و در هفت روز گذشته 22.4 درصد کاهش یافته است. قیمت بیت کوین نیز همزمان کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان فرایند ادغام حداقل سود را برای اتریوم به ارمغان آورده است. طبق داده سال به روز  (YTD)؛ اتریوم 59.6 درصد کاهش یافته است و در 30 روز گذشته 25.4 درصد از دست داده است.

دلایل کاهش ارزش اتریوم

علیرغم ادغام موفقیت ‌آمیز شبکه اتریوم، آلت ‌کوین با بیش از 7 درصد کاهش به زیر آستانه 1500 دلار سقوط کرده است. کاهش اندک قیمت اتریوم مورد انتظار کارشناسان بوده است. اتریوم همچنان همبستگی خود با بازار سهام به ویژه نزدک را نشان داده است.

با این حال، علاقمندان ارزهای دیجیتال درخصوص آینده قیمتی ارز خوشبین بوده و اعلام کرده اند هیچ چیز اساسا برای اتریوم تغییر نکرده است. دانیل دیزون، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شبکه Swell اظهار داشته است که اکوسیستم پس از ادغام از نظر بهره وری انرژی، تمرکززدایی و رشد در موقعیت بهتری قرار گرفته و موقعیت خود را به عنوان زنجیره بلاک چین لایه 1 تثبیت کرده است.

با این حال؛ همزمانی ادغام و داده های اخیر تورم و نگرانی سرمایه گذاران از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر باعث نوسانات نزولی کوتاه مدت در اتریوم و دیگر کوین های دیجیتال شده است. از سوی دیگر؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز در جریان تصمیم گیری اوراق بهادار، کالا یا امنیت بودن اتریوم می باشد که دیگر دلیل مهم کاهش قیمت اتریوم بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش 13 درصدی دامیننس اتریوم
سوال امنیتی :1+64 = ?