انتشار اولین چارچوب قانونی دیجیتال در ایالات متحده

انتشار اولین چارچوب قانونی دیجیتال در ایالات متحده

نوشته شده در : 1401/06/27

جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده، به دلیل افزایش محبوبیت دارایی های دیجیتال با تصویب فرمان اجرایی «تضمین توسعه مسئولانه دارایی‌ های دیجیتال» اولین قدم برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و کنترل بیشتر مارکت را برداشته است. در ادامه آژانس های اجرایی فدرال با بررسی تمامی جوانب موجود گزارش مشترکی را ارائه کرده اند.

گزارش مشترک آژانس های فدرال، شامل 9 گزارش جداگانه است که به رئیس جمهور ارائه شده است. این داده ها با ارزیابی تمامی موانع نظارتی، پیشنهاداتی را در راستای توسعه نظارت بر دارایی های دیجیتال ارائه نموده است. همچنین در گزارش اخیر به نوسانات مارکت دیجیتال اشاره شده و افزوده است که کاهش قیمت بیت کوین احتمالا روند توسعه نظارتی فدرال را تغییر خواهد داد.

به گفته کارشناسان دیجیتال کاخ سفید، نوسانات یکی از نگرانی های اصلی مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال است. همانطور که در گزارش های اخیر به آن اشاره شده، نوسانات مشکلات بسیاری را در سراسر صنعت ایجاد کرده است. این امر باعث ایجاد مقررات پراکنده ای درخصوص دارایی های دیجیتال شده و به نیاز به یک چارچوب نظارتی قوی اشاره کرده است.

از سوی دیگر به گفته کارشناسان احتمال آغاز نوسانات صعودی همزمان با ادغام اتریوم وجود دارد و ممکن در ادامه روند ادغام قیمت اتریوم و ارزهای وابسته به اکوسیستم آن و بیتکوین نیز افزایش یابد و نیاز به تنظیم مجدد مقررات وجود داشته باشد.

مفاد چارچوب پیشنهادی ارزهای دیجیتال

در بیانیه ای از دولت بایدن نقل شده است که با توجه نوسانات مارکت دیجیتال، دارایی های دیجیتال خطرات مالی بزرگی را برای مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و مشاغل مرتبط ایجاد می کنند. چارچوب پیشنهادی به طور خاص شامل هفت بخش است که حمایت از مصرف کنندگان و محافظت از سرمایه معامله گران مهمترین بخش آنرا تشکیل داده است.

چارچوب پیشنهادی اخیر، علاوه بر حمایت از مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و مشاغل شامل: ارتقاء دسترسی به خدمات مالی ایمن و مقرون به صرفه، تقویت ثبات مالی، پیشبرد نوآوری مسئول، تقویت رهبری مالی جهانی و رقابت پذیری، مبارزه با تأمین مالی غیرقانونی و بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده، CBDC است.

به گفته کارشناسان احتمالا مقررات پیشنهادی دیجیتال بار دیگر CFTC را در تقابل با SEC قرار خواهد داد. با این حال، در بیانیه کاخ سفید به لزوم همکاری سازمان ‌های دولتی مختلف برای رشد فضای ارز دیجیتال اشاره شده است.

همچنین کاخ سفید از کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا، CFTC صریحا درخواست کرده تا تحقیقات و اقدامات اجرایی را علیه فعالیت های غیرقانونی در صنعت دیجیتال را شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهند.

این گزارش همچنین از اداره حمایت مالی مصرف کننده و کمیسیون تجارت فدرال خواسته است تا فعالیت های غیر قانونی صنعت را جریمه نمایند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد انتشار اولین چارچوب قانونی دیجیتال در ایالات متحده
سوال امنیتی :3+73 = ?