اعلام ممنوعیت جدید شرکت های دیجیتال در تایلند

اعلام ممنوعیت جدید شرکت های دیجیتال در تایلند

نوشته شده در : 1401/06/24

با گسترش تجارت دیجیتال همزمان با بلوغ مارکت دیجیتال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند اقدامات جدیدی را در رابطه با عملکرد اپراتورهای ارز دیجیتال آغاز کرده است. طبق گزارش رسانه های محلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند، SEC به دنبال تحریم و ممنوعیت اپراتورهای دیجیتال از ارائه خدمات دیجیتال به کاربران است.

تصمیم اعمال محدودیت اخیر کمیسیون در پی مشکلات نقدینگی صرافی ها در اوایل سال جاری اتخاذ شده و طبق بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند؛ این اقدامات در راستای محافظت از سرمایه گذاران خرد صورت گرفته است. همچنین اخیرا چندین شرکت سرمایه گذاری و وام دهی دیجیتال که وعده نرخ بهره بالاتر را به سپرده گذاران داده اند در پی سقوط شدید مارکت دیجیتال با ورشکستگی مواجه شده اند.

آخرین وضعیت مقررات دیجیتال در تایلند

تجارت ارزهای دیجیتال در تایلند قانونی است و بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال جهانی مستقر در کشور های آسیایی تایلند و سنگاپور می باشند. با این حال، در پاسخ به افزایش نظارت دولت بر صنعت ارزهای دیجیتال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند دستورالعمل‌ های جدیدی را برای تبلیغات ارائه دهندگان خدمات دیجیتال اعلام کرده است.

به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، مقررات جدید شامل تبلیغاتی است که به وضوح بیانگر ریسک ‌های سرمایه‌ گذاری است و ارزیابی منصفانه ای از ریسک و بازده احتمالی را ارائه می‌کند. طبق اعلامیه کمیسیون؛ مقامات نظارتی نیز باید اطلاعاتی در مورد شرایط تبلیغات داشته باشند. همچنین اپراتورها 30 روز فرصت خواهند داشت تا قوانین خود با مقررات جدید تطبیق دهند.

ارائه دهندگان خدمات دیجیتال همچنین ملزم به ارائه اطلاعات مربوط به تبلیغات و هزینه ها، از جمله استخدام اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان همراه با شرایط و چارچوب های زمانی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار بوده اند.

مقامات نظارتی تایلند همچنین به کاربران اینترنتی تایلند هشدار داده اند که مراقب کلاهبرداران آنلاینی باشند که پول و هویت آنلاین کاربران را می دزدند. به گفته پلیس سلطنتی تایلند، RTP این اقدام بخشی از یک کمپین آگاهی عمومی علیه کلاهبرداری های نوین است.

پذیرش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم در طول همه گیری ویروس کرونا به طور قابل توجهی در تایلند افزایش یافت. پس از پاندمیک نیز با وجود روند نزولی مارکت و کاهش قیمت بیت کوین همچنان افراد مشتاق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بوده اند. طبق گزارش بانک دیجیتال، پذیرش ارزهای دیجیتال در تایلند با افزایش تقریباً شش برابری حجم تراکنش در کمتر از پنج ماه گذشته رونق گرفته و افزایش چند برابری نسبت به اوج قیمتی 2021 ثبت کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اعلام ممنوعیت جدید شرکت های دیجیتال در تایلند
سوال امنیتی :2+75 = ?