انتشار آمار تورم ایالات متحده و احتمال افزایش بهره 100 واحدی

1401/06/23
انتشار آمار تورم ایالات متحده و احتمال افزایش بهره 100 واحدی

 هر گونه شکی که فدرال رزرو در هفته آینده نرخ ها را 75 واحد پایه افزایش خواهد داد، پس از  انتشار آمار تورم آگوست ایالات متحده از بین رفته است. اکنون اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را حتی تا 100 واحد پایه در ماه سپتامبر افزایش دهد.

با انتشار آمار تورم قیمت مصرف کننده، CPI در ایالات متحده در ماه آگوست در روز سه شنبه 13 سپتامبر، کارشناسان اقتصادی اظهار داشتند که هرگونه تردیدی مبنی بر اینکه فدرال رزرو در هفته آینده نرخ بهره پایه خود را کاهش دهد یا ثابت نگه دارد کاملا از بین رفته است.

ایان شفردسون، اقتصاددان ارشد ایالات متحده در این خصوص اظهار داشته است که مقامات فدرال رزرو  پیش از این اعلام کرده ‌اند که تا زمانی که شواهد قانع ‌کننده ‌ای مبنی بر کاهش فشار تورم مرکزی مشاهده نکنند، روند صعودی افزایش نرخ بهره را کاهش نخواهند داد. به گفته وی؛ احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در هفته آینده با انتشار داده های جدید تورم کاملا ضعیف شده است.

براساس گزارش ابزار دیده بان فدرال رزرو، گروه CME سرمایه گذارانی که در بازارهای آتی صندوق های فدرال معامله می کنند، با احتمال 20 درصدی افزایش 100 واحد پایه در هفته آینده قیمت گذاری کرده اند. با این حال شفردسون معتقد است که احتمال افزایش نرخ بهره بسیار بالاتر از پیش بینی کارشناسان CMEمی باشد.

کارشناسان اقتصادی Nomura نیز افزایش 100 واحدی در ماه سپتامبر را پیش بینی نموده اند. دایان سوانک، اقتصاددان ارشد KPMG هم در مصاحبه با به وال استریت ژورنال اظهار داشته که گزارش نرخ تورم آگوست، احتمال افزایش 100 واحدی نرخ بهره را بیش از 50 درصد افزایش داده است.

بهبود اندک تورم و ادامه روند نزولی بازارهای مالی

تورم اصلی در ماه آگوست برخلاف تخمین کارشناسان پس از افزایش 0.3 درصدی در ماه جولای، 0.6 درصد کاهش یافته و نرخ تورم سالانه 8.3 درصد در ماه آگوست اعلام شده است. این رقم نسبت به 8.5 درصد ثبت شده در ماه جولای و نرخ تورم 9.1 درصد در ژوئن کاهش یافته است.

سهام ایالات متحده پس از انتشار نرخ تورم کاهش یافته است، برای مثال سهام داوجونز شاهد افت 3.94 درصدی و S&P500 نیز 4.32 درصد کاهش یافته است. قیمت بیت کوین بدلیل همبستگی با سهام ایالات متحده نیز بیش از 8 درصد کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، انتشار گزارش CPI احتمالا به معنای یک موضع تهاجمی طولانی تر فدرال رزرو خواهد بود که ظاهرا یک محرک منفی برای قیمت دارایی های پرخطر از جمله سهام و ارزهای دیجیتال است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد انتشار آمار تورم ایالات متحده و احتمال افزایش بهره 100 واحدی
سوال امنیتی :1+84 = ?