کاهش40 درصدی لونا از اوج قیمتی اخیر

1401/06/23
کاهش40 درصدی لونا از اوج قیمتی اخیر

ارز دیجیتال فورک شده اکوسیستم ترا، لونا از 9 سپتامبر حدود 300 درصد افزایش یافت و امروز در 14 سپتامبر در عرض چند ساعت با بیش از 40 درصد افت به پایان رسید و اکنون بیش از یک سوم از اوج اخیر خود کاهش یافته است. این روند صعودی در نتیجه پیشنهاد اعمال مالیات 1.2 درصدی بر روی تمام تراکنش ‌ها بوده که به لونا کلاسیک اجازه می ‌دهد تا به یک ارز دیجیتال کاهنده تبدیل شود.

بدون شک، سقوط لونا در ماه می و ژوئن کل جامعه ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده است. مقایسه دو رویداد ذکر شده نشان دهنده  هبستگی لونا و دیگر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم همبستگی بوده است، با این حال احتمالا این ارتباط یک همبستگی قیمتی نبوده، بلکه روی احساسات سرمایه گذاران تاثیر گذاشته است.
پس از آخرین بحران بازار پس از سقوط استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا در چند ماه گذشته قیمت بیت کوین و سایر ارزهای پیشرو بازار بیش از دو برابر کاهش یافته است. همچنین با توجه به شاخص های فنی لونا، افزایش اخیر قیمتی احتمالا آخرین صعود ارز در کوتاه مدت بوده و احتمالاتاثیر نزولی دیگری بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

طبق تحلیل کارشناسان، افزایش قیمت لونا خطر برگشت را به همراه داشته و پس از افزایش غیرمنتظره قیمت لونا کاهش یافته است. با این حال، در روند صعودی اگر لونا به افزایش قیمت خود ادامه دهد، می تواند به بالاترین سطوح قیمتی خود برسد. اما وضعیت لونا در حال حاضر امیدوارکننده نیست و درست پس از پایان روند صعودی، سقوط کرده است.

نوسانات کوین های وابسته به اکوسیستم ترا

کوین های دیگر در اکوسیستم ترا نیز در روزهای اخیر افت و خیزهای مشابهی را تجربه کرده ‌اند. به عنوان مثال، قیمت لونا کلاسیک از اوج هفته گذشته خود 43 درصد کاهش یافته است. با این حال، لونا کلاسیک در یک هفته 33 درصد افزایش داشته است.

همزمان، قیمت ترا کلاسیک USD که قبلاً یک استیبل کوین الگوریتمی به نام UST بوده است در یک روز بیش از 10 درصد کاهش یافته است، اما با این حال، همچنان در هفته گذشته نزدیک به 54 درصد و در 30 روز گذشته 61 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که رشد ارز دیجیتال لونا کلاسیک در هفته‌ های اخیر تدریجی ‌تر از لونا بوده است و در بحبوحه ابتکارات جامعه برای بازسازی و توسعه اکوسیستم از هم پاشیده رخ داده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش40 درصدی لونا از اوج قیمتی اخیر
سوال امنیتی :9+59 = ?