اصلاح چارچوب نظارتی دیجیتال آرژانتین

1401/06/29
اصلاح چارچوب نظارتی دیجیتال آرژانتین

با توجه به تورم گسترده در آرژانتین؛ زمینه مناسبی برای پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در کشور بوجود آمده است. طبق گزارش رویترز با وجود هشدار بانک مرکزی در مورد ریسک سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال تجارت دیجیتال همچنان در کشور بالاست.

طبق گزارش؛ بیت کوین از آغاز تا کنون مورد استقبال شهروندان آرژانتینی بوده و اکنون با وجود کاهش 58 درصدی قیمت بیت کوین از اوج قیمتی خود معامله گران همچنان مشتاق سرمایه گذاری در آن می باشند.

به گزارش رویترز، نفوذ ارزهای دیجیتال در آرژانتین دو برابر سطح مکزیک و برزیل است و یکی از دلایل افزایش سرمایه گذاری دیجیتال، کاهش 14 درصدی پزو در برابر دلار است. طبق آخرین داده ها تورم سالانه بیش از 70 درصد بوده است. آرژانتین همچنین به دلیل کنترل سرمایه داخلی، معاملات ارز خارجی را به 200 دلار در ماه محدود کرده و انگیزه تجارت دیجیتال را افزایش داده است.

در همین راستا؛ در بندر بوئنوس آیرس اخیرا کافه Crypstation افتتاح شده که بیت ‌کوین، اتریوم و بسیاری از ارزهای دیجیتال را می پذیرد.  به گفته کارشناسان، احتمالا پذیرش ارز دیجیتال در سرتاسر آمریکای لاتین کاتالیزور روند صعودی تجارت دیجیتال در این منطقه است.

مفاد اصلاحی مقررات دیجیتال آرژانتین

تجارت ارز دیجیتال در آرژانتین ممنوع نیست و تحت مقررات دولتی قانونی است. با این وجود، دولت اخیرا اصلاحیه مقرراتی را در مورد ارزهای دیجیتال، معاملات موسسات مالی، مالیات و جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم تصویب نموده است.

طبق اصلاحیه جدید؛ با توجه به فقدان یک مرجع صادرکننده مرکزی، بیت کوین به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی نشده و تجارت ارزهای دیجیتال همانند سرمایه گذاری و تجارت در اوراق بهادار نخواهد بود. همچنین به تبعیت از کمیسیون اوراق بهادار و بورس در سایر نقاط جهان، کمیسیون ملی اوراق بهادار آرژانتین، CNVبیانیه ای در مورد عرضه اولیه کوین (ICO) صادر کرد و به سرمایه گذاران در مورد خطرات احتمالی آن هشدار داده است.

به توضیح کمیسیون ملی اوراق بهادار آرژانتین ICOها در اصل مشمول مقررات مربوط به بازار سرمایه نبوده و تنها برخی از ICO ها بسته به ساختار و ویژگی‌های خاص تحت کنترل این آژانس قرار خواهند گرفت.

تنها مقررات خاص مربوط به ارزهای دیجیتال در آرژانتین، قطعنامه UIF است که مربوط به تعهدات موسسات مالی به قانون مبارزه با پولشویی (قانون AML) است. قطعنامه UIF اکثر افراد موظف تحت قانون AML را ملزم می‌کند که همه تراکنش ‌های انجام شده با ارزهای دیجیتال را بدون در نظر گرفتن مبلغ سرمایه گذاری به صورت ماهانه گزارش دهند.

براساس قانون اصلاحی مالیات بر درآمد آرژانتین، درآمد حاصل از تجارت دیجیتال برای افراد مقیم از 12 درصد به 15 درصد  افزایش یافته است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اصلاح چارچوب نظارتی دیجیتال آرژانتین
سوال امنیتی :5+46 = ?