استیبل کوین بایننس توسط شرکت رقیب هدف قرار گرفته است!

1401/11/26
استیبل کوین بایننس توسط شرکت رقیب هدف قرار گرفته است!

استیبل کوین بایننس توسط شرکت رقیب هدف قرار گرفته است! همونطور که می دونین، استیبل کوین ها ارزهای رمزپایه ای هستن که ارزش اون ها به دارایی های دیگه متصل هست. ارز دیجیتال BUSD هم نوعی استیبل کوین هست که توسط Paxos و بایننس تاسیس شده و یکی از معدود استیبل کوین هایی هست که با استاندارد نظارتی سختگیرانه NYDFS مطابقت داره. شرکت Circle که صادرکننده استیبل کوین دیگه ای هست، بر روی استیبل کوین بایننس شکایتی رو مطرح کرده. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آشنایی با استیبل کوین BUSD

ارز دیجیتال BUSD نوعی استیبل کوین با پشتوانه فیات هست که با همکاری Paxos منتشر شده. هر توکن BUSD دارای پشتوانه ذخیره دلار آمریکا در نسبت یک به یک هست. یعنی به ازای هر BUSD در گردش، 1 دلار در حساب بانکی به عنوان ذخیره نگهداری میشه و قیمت اون همراه با دلار آمریکا در حال نوسان هست. ثبات نمودار قیمتی دلار بایننس یکی از نوشنه های مهم برای جلب اعتماد کاربران و تریدرهای ارز دیجیتال هست. بایننس و پکسوس با بعضی از بزرگترین بانک های دنیا همکاری کردن تا ذخیره لازم برای پشتیبان گیری از همه توکن های در گردش رو به وجود بیارن. شما می تونین بااستفاده از استیبل کوین بایننس یا BUSD معاملات خودتون رو انجام بدین.

شکایت شرکت سیرکل (Circle) بر علیه استیبل کوین BUSD

طبق داده های منتشر شده توسط بلومبرگ، اداره خدمات مالی ایالات نیویورک یا NYDFS، قبل از سرکوب استیبل کوین بایننس یا BUSD شکایتی رو از طرف شرکت سیرکل(Circle) یه صادرکننده استیبل کوین دیگه در رابطه با سوء مدیریت ذخایر بایننس دریافت کرده. همچنین بر اساس گزارشات، شرکت سیرکل طی شکایتی در پاییز 2022 به NYDFS هشدار داده که ذخایر صرافی بایننس برای پشتیبانی از توکن هاش از جمله استیبل کوین BUSD کافی نیست. یه شخص آشنا به این موضوع گفته که تیم شرکت سیرکل این اطلاعات رو از طریق داده های بلاک چین ارز دیجیتال BUSD به دست اورده و تونسته این ادعا رو بکنه.

هم اکنون اعلام شده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) ایالات متحده با این ادعا کرده که استیبل کوین بایننس یه اوراق بهادار ثبت نشده هست و قصد شایت از صادرکننده اون یعنی شرکت پکسوس رو داره و NYDFS هم به این شرکت دستور داده تا صدور استیبل کوین های BUSD رو متوقف کنه. در مقابل شرکت پکسوس هم در پاسخ به این ادعاها گفته که استیبل کوین بایننس طبق قوانین فدرال یه اوراق بهادار نیست.

تیم Circle همچنین گفته که آماده هست تا در صورت نیاز در این مورد طرح دعوی کنه. توجه داشته باشین که رقابت و اختلاف بین شرکت بایننس و سیرکل از سپتامبر سال گذشته تا الان وجود داشته. در اون زمان تیم Binance با اجرای سیاست های جدید هر گونه ذخیره USDCD و بعضی از استیبل کوین های دیگه در پلتفرم خودش رو به صورت خودکار به BUSD تبدیل کرده و باعث شده تا سهم سیرکل در بازار کاهش پیدا کنه.

مقاله پیشنهادی: تتر بهتر است یا BUSD؟

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد استیبل کوین بایننس توسط شرکت رقیب هدف قرار گرفته است!
سوال امنیتی :8+44 = ?