مدیر عامل کوین بیس: در دادگاه از استیکینگ دفاع خواهیم کرد!

1401/11/27
مدیر عامل کوین بیس: در دادگاه از استیکینگ دفاع خواهیم کرد!

 مدیر عامل کوین بیس: دردادگاه از استیکینگ دفاع خواهیم کرد! برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی کوین بیس مدتی پیش در توییتی جنجالی از شایعاتی مبنی بر ممنوعیت سپرده گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا به دست کمیسیون بورس یا SEC خبر داد و در روز دوشنبه 13 فوریه در حساب توییتر خودش اعلام کرد که این صرافی با خوشحالی از سرویس استیک ارز دیجیتال خودش در دادگاه در برابر اوراق بهادار بودن دفاع می کنه. همین موضوع هم باعث شد تا کاربران صرافی کوین بیس امیدوار بشن. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آشنایی با صرافی کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس نوعی پلتفرم معاملاتی و سرمایه گذاری ارز دیجیتال هست که در سال 2012 راه اندازی شده و امکان خرید، فروش و تبادل بیش از 150 ارز دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و دوج کوین رو برای کاربران و معامله گران فراهم کرده. این صرافی یه شرکت بزرگ با بیش از 98 میلیون کاربر و 256 میلیارد دلار دارایی روی پلتفرم خودش هست. کوین بیس از بالای 100 کشور جهان کاربرد داره و مشتریان اون تقریبا در هر فصل 309 میلیارد دلار در اون حجم معامله دارن. این صرافی دارای یه اکوسیستم رمزارزی قدرتمند با پشتیبانی از 13 هزار موسسه مالی هست.

دفاع کوین بیس از خدمات استیکینگ و انتقاد از SEC

به نقل قول از Forkast صرافی ارز دیجیتال کوین بیس که در بازار سهام نزدک معامله میشه، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال متمرکز در ایالات متحده آمریکاست. سهام این شرکت در روز جمعه با کاهشی 2.5 درصدی به 57.09 دلار رسید. آرمسترانگ با به اشتراک گذاری پستی که توسط پل گرووال، مدیر حقوقی صرافی کوین بیس نوشته بود، افزود: خدمات استیکینگ کوین بیس اوراق بهادار نیستن. ما با خوشحالی از این موضوع در دادگاه دفاع می کنیم!

گرووال در اون مطلب اشاره کرد که ساخت یه استیک ارزهای دیجیتال بر اساس قوانین اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا و آزمون هاوی کمیسیون بورس و SEC اوراق بهادار شناخته نمیشه. به گفته اون، خدمات استیکینگ هیج کدوم از مولفه های آزمون هاوی رو براورده نمی کنه. چون این محصولات غیرمتمرکز هستن و به نیت سرمایه گذاری نیستن و کاربران همواره مالکیت دارایی های خودشون رو حفظ می کنند که باعث میشه از شکل سرمایه گذاری خارج بشه. 

گرووال اضافی کرد که اعمال قوانین اوراق بهادار بر روی استیک ارزهای دیجیتال مانع دسترسی مصرف کننده های آمریکایی به چنین سرویس هایی خواهد شد و اون ها رو به سمت پلتفرم های خارجی که تحت نظارت نهادهای قانون گذار نیستن، سوق میده. هفته گذشته SEC صرافی کراکن رو به دلیل عدم اخذ مجوز برای محصولات استیک ارزهای دیجیتال خود به پرداخت 30 میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد مدیر عامل کوین بیس: در دادگاه از استیکینگ دفاع خواهیم کرد!
سوال امنیتی :3+70 = ?