نرخ تورم آمریکا اعلام شد!

1401/11/26
نرخ تورم آمریکا اعلام شد!

نرخ تورم آمریکا اعلام شد؛ تاثیر آن بر قیمت ارزهای دیجیتال چه بود؟! بهتره بدونین شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI تغییرات قیمت پرداختی مصرف کننده ها رو به صورت ماهانه نشون میده. اداره آمار کار آمریکا شاخص CPI رو به عنوان میانگین وزنی قیمتی برای سبد غذایی و خدمات نشون دهنده کل هزینه های مصرف کننده محاسبه می کنه. اواخر روز گذشته هم اداره آمار کار ایالات متحده آمریما با انتشار گزارش ماهانه خود، نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه رو اعلام کرد و بازار ارزهای دیجیتال نوسانی شد. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

نرخ تورم چیست؟

جالب اینجاست که بدونین تورم به عنوان شاخصی برای سنجش کارایی اقتصاد کشورهاست. به همین دلیل برای مقایسه قابلیت های اقتصادی یه کشور نرخ تورم رو به همراه شاخص های دیگه مثل شاخص تولید ناخالص داخلی هم محاسبه کرده و بین کشورهای مختلف رتبه بندی می کنه. به این ترتیب، میشه تورم رو پدیده ای دونست که ناشی از عدم تناسب بین حجم پول در گردش یا عرضه خدمات و کالا به وجود میاد. اگه تورم بالا باشه، بانک مرکزی کشور نرخ بهره رو افزایش میده و بالا بردن نرخ بهره باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال یا دارایی های پرریسک پایین بیاد. بنابراین، افزایش نرخ تورم به معنی کاهش قیمت ارزهای دیجیتال هست.

آمریکا نرخ تورم در ماه ژانویه را اعلام کرد!

بر اساس اخباری که منتشر شده، اواخر روز گذشته یعنی 25 بهمن اداره آمار کار آمریکا با انتشار گزارش ماهانه خودش، نرخ تورم آمریکا رو در ماه ژانویه اعلام کرد. با وجود افزایش اندک شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI در ماه ژانویه، ارز دیجیتال بیت کوین تونست با یه رشد تقریبا 3 درصدی دوباره به بالای 22 هزار دلار برگرده.

توجه داشته باشین که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در 5 روز گذشته و با وجود نگرانی های زیادی سرمایه گذاران و معامله گران درباره اقدامات نظارتی اخیر آمریکا در رابطه با استیکینگ و استیبل کوین BUSD و همچنین اقدامات بانک مرکزی این کشور برای مبارزه با تورم، زیر 22 هزار دلار باقی مونده بود.

طبق داده های منتشر شده، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژانویه 0.5 درصد افزایش پیدا کرد که مطابق با پیش بینی اقتصاددان ها بود. ولی تورم سالانه بالاتر از حد انتظار بود و برابر با 6.4 درصد گزارش شد. انتظار میرفت که این عدد برابر با 6.2 درصد باشه. با توجه به این اطلاعات، انتظار میره که فدرال رزرو در جلسات بعدی کمیته بازار آزاد فدرال بار دیگه نرخ بهره رو افزایش بده که همین موضوع باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کنه.

واکنش سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال بعد از انتشار شاخص CPI نوسانات قابل توجهی رو به دنبال داشت. در ابتدا قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرد، ولی خخیلی زود 700 دلار افزایش پیدا کرد و خودش رو به قیمت 22.300 دلار رسوند.قیمت ارز دیجیتال اتریوم هم در همون لحظه نزدیک به 5 درصد افزایش پیدا کرد و به بالای 1.555 دلار رسید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نرخ تورم آمریکا اعلام شد!
سوال امنیتی :2+72 = ?