کلاهبرداری ارز دیجیتال در دانشگاه آکسفورد!

1401/11/23
کلاهبرداری ارز دیجیتال در دانشگاه آکسفورد!

کلاهبرداری ارز دیجیتال در دانشگاه آکسفورد! با توجه به اینکه در حال حاضر بیشترین سرمایه گذاری و معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی های آنلاین انجام می گیره، در این بازار مالی امکان کلاهبرداری ارزهای دیجیتال از حساب های سرمایه گذاران خیلی زیاد هست. به همین دلیل، راه های کلاهبرداری زیادی با پیشرفتت این فناوری به وجود اومدن که با آشنایی با راه های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال کاربران با خیال آسوده می تونن در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنند. داده ها و گزارشات نشون میده که در روزها اخیر در دانشگاه آکسفورد هم کلاهبرداری ارز دیجیتال رخ داده. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آشنایی با کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال

بلاک چین نوعی فناوری نوظهور و تازه ای برای ذخیره و ثبت اطلاعات تراکنش ها محسوب میشه. قابلیت های مثبت این فناوری بعضی وقت ها راه رو برای کلاهبرداری و سو استفاده برخی از افراد هموار کرده. برای مثال ناشناس بودن همه افراد در این شبکه یکی از نکات مثبت بلاک چین هست که افراد سودجو از اون برای مخفی شدن استفاده می کنند. به عبارت دیگه، ناشناس بودن تراکنش ها در بازار ارزهای دیجیتال باعث شده تا هکرها و سودجویان کلاهبرداری های زیادی با ارزهای دیجیتال انجام بدن. همین موضوع هم باعث میشه تا ارزهای دیجیتال توسط برخی از کشورها پذیرفته نشن و مورد تایید بانک های مرکزی قرار نگیرن.

کلاهبرداری ارز دیجیتال در دانشگاه آکسفورد

طبق خبری که به دستمون رسیده، در دانشگاه آکسفورد یه کلاهبرداری با استفاده از ارزهای دیجیتال صورت گرفته! این کلاهبرداری توسط شخص 40 ساله هلندی که در کالج سنت کراس آکسفورد تحصیل کرده رخ داده که به دلیل سرقت 2.156.000 پوند با استفاده از طرح کلاهبرداری ارز دیجیتال به 54 ماه زندان محکوم شد و باید همه ارزهای دیجیتال سرقت برده شده رو به همراه جریمه برگردونه.

جالب اینجاست که بدونین بر اساس داده های منتشر شده، کارآگاهان بریتانیایی این کلاهبرداری رو به مردی نسبت دادن که از اسم مستعار نوربرت ون دن برگ در سایت مخرب خودش و دروس دانشگاه استفاده می کرد. این شخص هنگانی که در کالج سنت کراس تحصیل می کرد، کلاهبرداری خودش رو با ارزهای دیجیتال شروع کرد. او سایتی رو با اسم جعلی راه اندازی کرد که seeds تولید می کرد. این گذرواژه ها برای استفاده از رمز ارز میوتا ضروری بودن. با این وجود یه کد مخرب به seeds متصل میشد که دسترسی این شخص به دارایی های کاربران رو امکان پذیر می کرد.

فرد 40 ساله هلندی شروع به سرقت ارزهای دیجیتال کرد اون ها رو به حساب خودش واریز کرد. اون در ژانویه 2018 با استفاده از صرافی بیتفینکس ذخایر ارز دیجیتال MIOTA خودش رو به ارز دیجیتال مونرو تبدیل کرد. برخی از سرمایه گذاران آسیب دیده دارایی های گم شده خودشون رو در سال 2018 به پلیس آلمان گزارش دادن. پلیس آلمان هم با همکاران انگلیسی خود تحقیقاتی رو شروع کرد. مقامات این شخص رو در شب کریسمس 2020 در هلند دستگیر و دو سال بعد اون رو به 54 ماه زندان محکوم کردن.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کلاهبرداری ارز دیجیتال در دانشگاه آکسفورد!
سوال امنیتی :1+58 = ?