معرفی سیستم جدید نظارت بر استیبل کوین ها!

1401/11/28
معرفی سیستم جدید نظارت بر استیبل کوین ها!

معرفی سیستم جدید نظارت بر استیبل کوین ها! بهتره بدونین بانک مرکزی در حال توسعه تحقیقات CBDC خودش هست و در عین حال پلتفرمی رو برای نظارت بر ترازنامه های استیبل کوین توسعه می دهد. بانک تسویه بین المللی (BIS) امسال از طریق بازوی تحقیق و توسعه خود بر روی آزمایش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تمرکز می کنه و همچنین پروژه جدیدی رو برای نظارت بر استیبل کوین ها راه اندازی می کنه. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آیا استیبل کوین ها به آخر خط رسیده اند؟

در تحلیلی در 14 فوریه، مارکوس تیلن، سرپرست تحقیقات Matrixport اظهار داشت که بررسی اخیر پکسوس و استیبل کوین BUSD اون، یه حمله مستقیم به خود استیبل کوین ها نیست. اون میگه که شرکت پکسوس به اندازه کافی در نظارت بر توکن خود، سختگیرانه عمل نکرده و تعهد خودش برای انجام ارزیابی ریسک متناسب و دوره ای و همچنین بررسی دقیق مشتریان BUSD رو نقض کرده. اون اضافی کرد که این موضوع به خوبی خودش به نظر نمیره در مورد استیبل کوین ها باشه.

مقاله پیشنهادی: ارز دیجیتال پکس PAX چیست؟

معرفی سیستم جدید نظارت بر استیبل کوین ها

جالب اینجاست که بدونین بانک تسویه حساب های بین المللی یا BIS در حال توسعه و راه اندازی نوعی پروتکل نظارتی برای اطمینان از وجود پشتوانه و ذخایر کافی برای استیبل کوین هاست. این بانک روز سه شنبه در زمان رونمایی از برنامه کاری خودش در سال 2023 گفت که این پروژه که Pyctrial نام داره، ابزارهای تکنولوژی رو برای کمک به تنظیم کننده ها برای ایجاد چارچوب ها و سیاست داده محور بررسی می کنه.

استیبل کوین نوعی ارز رمزنگاری شده هست که قیمت اون به ارزش دارایی ها یا پشتوانه اون مثل ارزهای فیات یا طلا گره خورده و توانایی اون برای حفظ این پیوند به قدرت ترازنامه اون بستگی داره. با وجود اینکه بانک های مرکزی در سراسر دنیا بیشتر نسبت به پروژه هایی که نسخه های دیجیتال ارزهای فیات رو ارائه و آزمایش می کنند، بی اعتنا هستن. این پروژه مربطو به استیبل کوین ها اولین پروژه هست و نشون دهنده افزایش نگرانی تنظیم کننده هاست. با اینکه ارزهای بانک مرکزی از نظر برخی بانک های مرکزی نسبت به ارزهای بی ثبات خصوصی ایمن تر هستن، ولی استیبل کوین ها ثبت بیشتری به نسبت دلار یا یورو رو نشون میده و همچنین بستر برنامه های مربوط به سیستم مالی غیرمتمرکز رو تشکیل میدن، چیزی که تنظیم کننده ها هنوز راه نظارت بر اون رو پیدا نکردن.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد معرفی سیستم جدید نظارت بر استیبل کوین ها!
سوال امنیتی :7+98 = ?