مقایسه شبکه هارمونی و اتریوم؛ بررسی تفاوت آنها

1401/12/04
مقایسه شبکه هارمونی و اتریوم؛ بررسی تفاوت آنها

مقایسه شبکه هارمونی و اتریوم؛ بررسی تفاوت دو رقیب سرسخت! با این رمزارزها اشنایی دارین؟ می دونین هارمونی و اتریوم چه تفاوت هایی باهم دارن؟ به نظر شما سرمایه گذاری در هارمونی می تونه پرسود باشه یا اتریوم؟ شما ترجیح میدین از کدوم شبکه برای خرید ارز دیجیتال خودتون استفاده کنین؟ کارمزد شبکه هارمونی پایین تر هست یا اتریوم؟ چرا هارمونی به عنوان رقیب جدی برای اتریوم محسوب میشه؟

بعد از افزایش کارمزدهای اتریوم، رقیبان اتریوم از جمله سولانا و ترا ضمن پردازش سریع تر تراکنش ها، کارمزد کمتری رو هم دریافت کردن و همچننین تونستن از بازار کریپتوکارنسی ها سهم ارز دیجیتال اتریوم رو دریافت کنند. شبکه هارمونی هم رقیب جدیدتری در این زمینه برای شبکه اتریوم محسوب میشه که تفاوت های زیادی با ارز دیجیتال اتریوم و شبکه اون داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه شبکه هارمونی و اتریوم، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال هارمونی و اتریوم به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت های هارمونی با اتریوم بپردازیم تا با این شبکه ها آشنایی داشته باشین.

شبکه هارمونی چیست؟

شبکه هارمونی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شبکه هارمونی یا Harmony رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این بلاک چین به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که شبکه هارمونی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هارمونی نوعی بلاک چین لایه دوم با بهره گیری از مکانیزم EPoS به شمار میره. لایه دوم بودن به این معنی هست که هارمونی روی بلاک چین اتریوم توسعه داده شده. شبکه هارمونی برای تایید تراکنش ها و ساخت بلاک های جدید از مکانیزم یا اثبات سهام موثر استفاده می کنه. ارز دیجیتال ONE هم رمزارز بومی بلاک چین هارمونی هست.

جالب اینجاست که بدونین هارمونی نوعی پلتفرم غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین هست که امکاناتی برای ایجاد، هاستینگ، مدیریت و استفاده از برنامه های غیرمتمرکز با حداکثر مقیاس پذیری و قابلیت عملکرد متقابل ایجاد می کنه. این پلتفرم روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و هدف اون محدودیت های کنونی این زنجیره هست. این پلتفرم به این منظور طراحی شد تا پلی بین مقیاس پذیری و غیرمتمرکزسازی باشه. شعار اون تمرکززدایی در مقیاس هست و روی اشتراک گذاری اطلاعات و ایجاد بازارهایی از توکن های قابل تعویض و غیرقابل تعویض تمرکز داره.

آشنایی با شبکه اتریوم (Ethereum)

آشنایی با شبکه اتریوم

پلتفرم های بلاک چین زیرساختی رو فراهم می کنند که به کاربران خودشون اجازه میده به بلاک چین، بازارهای NFT و قراردادهای هوشمند دسترسی داشته باشن. پلتفرم های بلاک چین از نظر نحوه استخراج بلاک ها و نحوه الگوریتم اجماع اثبات سهام اون ها موارد استفاده متفاوتی دارن. اتریوم نوعی پروژه متن باز هست که توسط توسعه دهنده روسی به اسم ویتالیک بوترین ایجاد شده. این بلاک چین عملکرد اصلی خودش رو در حوزه اسمارت کانترکت ها ارائه میده که اون رو برای برنامه های مالی غیرمتمرکز دیفای و پرداخت های جهانی عالی می کنه.

اتریوم با ویژگی قرارداد هوشمند خودش صنعت پرداخت رو کاملا متحول کرده. با استفاده از قراردادهای هوشمند می تونین امور مالی خودتون رو بدون هیچ واسطه ای مستقیم انجام بدین. زمانی که شرایط مندرج در قرارداد هوشمند برآورده شد، اسمارت کانترکت بدون نیاز به یه موسسه مالی برای شروع و تایید تراکنش های پرداخت فرایند پرداخت رو شروع می کنه. اتریوم همچنین محافظت در برابر کلاهبرداری ها رو ارائه میده، چون تاریخچه تراکنش های بلاک چین قابل تغییر و دستکاری نیست.

مقایسه شبکه هارمونی و اتریوم

مقایسه شبکه هارمونی و اتریوم

با افزایش استقبال از فناوری بلاک چین، خیلی از پلتفرم های جدید با سرعتی بالا در حال پیدایش هستن که هر کدوم از اون ها ویژگی های خاص خودشون رو دارن. یکی از نمونه ها هارمونی هست که به کاربران کمک می کنه تا به صورت یکپارچه بین شبکه های بلاک چین منتقل بشن. گفته شد که هارمونی در حال جذب خیلی از توسعه دهنده ها و کاربران هست، چون هزینه های گس کمتری رو نسبت به اتریوم دریافت می کنه و دارای یه مدل اثبات سهام موثر هست که تمرکز سهام رو از بین میبره.

از طرف دیگه، گزینه های زیادی مثل بلاک چین اتریوم وجود داره که بیشتر از 6 سال هست که عملیاتی شده، دارای اندازه شبکه بزرگتر هست و برای استقرار سریع مناسب هست. این پلتفرم های بلاک چین بسته به موارد استفاده در زمان کار با برنامه های غیرمتمرکز، محدودیت ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. در شبکه اتریوم، هزینه گس خیلی زیاد هست که برای توسه فناوری های خاص محدودیت های زیادی رو ایجاد می کنه. شبکه اتریوم قادر به پشتیبانی از برنامه های غیرمتمرکز نیست، چون دارای قابلیت مقیاس پذیری محدود هست.

تفاوت هارمونی با اتریوم در ساخت Dapp

تفاوت هارمونی با اتریوم در ساخت Dapp

همونطور که گفتیم، شبکه اتریوم و هارمونی از برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp ها هم پشتیبانی می کنند و توسعه دهنده ها می تونن برای ساخت و توسعه برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp های خودشون استفاده کنند. البته توجه داشته باشین که شبکه های هارمونی و اتریوم در ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز تفاوت های زیادی با هم دارن که با توجه به این موارد مورد استفاده قرار می گیرن. به همین منظور ماسعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت هارمونی با اتریوم در ساخت Dapp ها بپردازیم تا بهترین شبکه رو برای ساخت برنامه غیرمتمرکز انتخاب کنین.

  • یکی از تفاوت های هارمونی با اتریوم در ساخت Dapp ها یا برنامه های غیرمتمرکز، در کدنویسی قراردادهای هوشمند یا اسمارت کانترکت هاست. قرارداد هوشمند هسته اصلی یه Dapp هست. قرارداد هوشمند چیزی هست که برنامه های غیرمتمرکز رو از برنامه های کاربردی وب متمایز می کنه.
  • یکی دیگه از تفاوت های هارمونی با اتریوم در ساخت Dapp ها اتصال گره به بلاک چین هست. برای اینکه برنامه غیرمتمرکز شما بتونه بلاک چین رو بخونه و بهش دسترسی پیدا کنه، باید از یه گره استفاده کنین. برای اتصال به یه گره هم می تونین از یه API مشتری استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه شبکه هارمونی با اتریوم، اطلاعاتی در مورد شبکه هارمونی یا اتریوم به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت هارمونی با اتریوم بپردازیم تا با این شبکه ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، به دلیل افزایش کارمزدهای شبکه اتریوم، بلاک چین های زیادی برای بطرف کردن این مشکل به وجود اومدن که هارمونی هم یکی از این پروژه هاست. هارمونی شبکه بلاک چینی هست که مقیاس پذیری بالا و کارمزد تراکنش های پایینی داره و شما می تونین تراکنش های خودتون رو در این شبکه انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد مقایسه شبکه هارمونی و اتریوم؛ بررسی تفاوت آنها
سوال امنیتی :7+69 = ?