معرفی 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه اوراکل

1401/12/05
معرفی 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه اوراکل

بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه اوراکل؛ دوست دارین با این رمزارزها آشنا بشین؟ اصلا می دونین اوراکل در ارزهای دیجیتال به چه معناست؟ اوراکل در بلاک چین چه کاربردی داره؟ آیا سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال اوراکل کار پرسودی هست؟ به نظر شما آیا اوراکل ها در برنامه های غیرمتمرکز هم به کار برده میشن؟

امروزه ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارن که هر کدوم از اون ها در زمینه های خاصی فعالیت می کنند. یکی از این زمینه ها هم اوراکل هست. اوراکل ها نقش مهمی در بازار کریپتوکارنسی ها ایفا می کنند، چون تونستن معضل اتصال بلاک چین به منابع داده های خارجی رو برطرف کنند. با توسعه سریع و مداوم سیستم های بلاک چین، انواع بیشتری از پروژه های بلاک چین ایجاد شده که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه اوراکل، اطلاعاتی در مورد اوراکل یا Oracle به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه اوراکل بپردازیم تا با این رمزارزها آشنا بشین.

اوراکل ارز دیجیتال چیست؟

اوراکل ارز دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اوراکل یا Orecle رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اوراکل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اوراکل منبعی هست از داده ها که بلاک چین رو تغذیه می کنه و در لحظه اطلاعاتی رو در مورد دارایی ها در اختیار بلاک چین قرار میده. اوراکل های بلاک چین خود منبع اطلاعات نیستن، بلکه لایه هایی هستن که اطلاعات درون زنجیره ای از رویدادهای جهان واقعی رو تایید می کنند و داده های تجمیعی رو از طریق قراردادهای هوشمند در اختیار بلاک چین قرار میدن تا در راستای اهداف صحت سنجی به کار برن.

جالب اینجاست که بدونین اوراکل ها بلاک چین ها رو به سیستم های خارجی متصل می کنند و به اسمارت کانترکت ها این امکان رو میدن تا بسته به ورودی ها و خروجی های دنیای واقعی اجرا بشن. اوراکل راهی برای اتصال به سیستم های قدیمی موجود، منابع داده و محاسبات پیشرفته به اکوسیستم وب 3 میده. در واقع اوراکل های بلاک چین، سیستم های کامپیوتری هستن که داده های خارجی رو به یه بلاک چین ارسال می کنند. سپس بلاک چین می تونه از این داده ها برای تکمیل خودکار تراکنش ها استفاده کنه.

بیشتر بخوانید: آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد

نقش اوراکل در امور مالی غیرمتمرکز(DeFi)

نقش اوراکل در امور مالی غیرمتمرکز

اوراکل ها برای اکوسیستم دیفای ضروری هستن. چون بیشتر عملیات دیفای برای اجرای اسمارت کانترکت هوشمند به داده های دنیای واقعی متکی هستن. در نتیجه این وابستگی و نیاز به خدمات اوراکل در امور مالی متمرکز زیرساخت های اساسی زیادی در اطراف این فرایند فنی ساخته شده که باعث میشه پایگاه داده ها بتونه اطلاعات قیمتی رو به صورت مداوم و بی وقفه با کمی تاخیر بین همدیگه مبادله کنند. در یه سال گذشته شاهد این بودیم که دیفای یا همون امور مالی غیرمتمرکز به یکی از جذاب ترین ترندهای جهان ارزهای دیجیتال تبدیل شده. ارزش کلی بلوکه شده این صنعت در کمتر از 9 ماه از 23 میلیارد دلار به 84.3 میلیارد دلار رسیده.

توجه داشته باشین که رشد سریع و جذب انبوه ارزش کلی پروژه های دیفای مدیون اوراکل هست، چون تونسته برای این صنعت بی وقفه اطلاعات دقیق فراهم کنه. پیدایش اوراکل های بلاک چین تونسته به اعتبار و دقت داده های مورد نیاز پروتکل ها و برنامه های دیفای کمک زیادی کنه.

مقاله پیشنهادی: بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه سلامت

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه اوراکل کدامند؟

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه اوراکل

همونطور که گفتیم، اوراکل تونسته مجموعه بزرگی از توکن ها رو در اکوسیستم ارزهای دیجیتال فراهم کنه، ولی ممکنه خیلی از کاربران و معامله گران با این توکن ها آشنا نبوده و روند فعالیت این توکن ها رو ندونن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال حوزه اوراکل بپردازیم و توضیح بدیم که چجوری در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند. همچنین شما با آشنایی با ارزهای دیجیتال حوزه اوراکل می تونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین.

·چین لینک (Chainlink)

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه اوراکل، چین لینک یا Chainlink هست که در سال 2017 تاسیس شد و به عنوان یه لایه انتزاعی بلاک چین، اتصال قراردادهای هوشمند جهانی رو امکان پذیر می کنه. از طریق یه شبکه اوراکل غیرمتمرکز چین لینک به بلاک چین ها اجازه میده تا به طور ایمن با تامین داده های خارجی، رویدادها و روش های پرداخت تعامل داشته و اطلاعات مهم خارج از زنجیره مورد نیاز قراردادهای هوشمند پیچیده رو فراهم کنند تا یه ساختار غالبی رو فراهم کنند.

·ارز دیجیتال Augur

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه اوراکل، رمزارز Augur هست که دارای اوراکل غیرمتمرکز و غیرقابل اعتماد هست که بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده. همچنین اولین برنامه غیرمتمرکز اصلی هست که با استفاده از اتریوم توسعه پیدا کرده و اون رو به اثبات اصلی این فناوری تبدیل می کنه. مفهوم Augur مبتنی بر کسب درآمد از پاسخ های صحیح هست، کاربران در مورد نتایج رویدادهای آینده حدس می زنن.

·ارز دیجیتال RLC

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه اوراکل، رمزارز RLC هست که دارای پلتفرمی ابری غیرمتمرکز و منبع باز هست که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا میشه. ارز دیجیتال RLC این قابلیت رو فراهم می کنه تا برنامه های غیرمتمرکز دسترسی درخواستی به منابع و فن آوری های رایانه ای در iExec cloiud رو داشته باشن. ارز دیجیتال RLC این قابلیت رو فراهم می کنه تا بلاک چین از Dapp ها به صرفه و با عملکرد بالا مثل سرورها و میزبانی وب بهره مند بشن. همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

·بند پروتکل (Band Protocol)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه اوراکل، بند پروتکل یا Band Protocol هست که شبکه ای متبنی بر پاداشه که بر بستر بلاک چین اجرا میشه و به کاربران بابت داده های دنیای واقعی پاداش میده. این پروتکل در راستای ارائه برنامه های غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین و عرضه داده های دقیق با عملکرد همزمان طراحی شده. این پروژه همانند پلی هست که میان مجموعه داده های خارجی و بلاک چین پیوند برقرار می کنه.

·تلور (Tellor)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه اوراکل، تلور یا Tellor هست که به طرفین این امکان رو میده تا مقادیری داده های برون زنجیره ای مثل نرخ BTC/USD درخواست کنند. سپس ماینرها برای افزودن این داده ها به منابع داده های درون زنجیره ای با همدیگه رقابت می کنند و این منابع در دسترس همه قراردادهای هوشمند اتریوم قرار می گیره. ارز دیجیتال تلور با استفاده از الگوریتم سنتی گواه اثبات کار دسترسی حداکثری به امنیت و عدم تمرکز رو در نظر داره. فروش خصوصی و عمومی توکن TRB امکان پذیر نیست و در عوض این توکن ها توسط ماینرها استخراج میشن.

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه اوراکل، اطلاعاتی در مورد اوراکل یا Oracle به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال حوزه اوراکل بپردازیم تا با این رمزارزها اشنا شده و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین. همونطور که گفتیم، اوراکل نقش مهمی در دنیای کریپتوکارنسی ها و فناوری بلاک چین بر عهده داره و خیلی از توسعه دهنده ها از اوراکل ها برای ساخت و توسعه برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp ها استفاده می کنند. از جمله از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه اوراکل می تونیم به بند پروتکل، تلور، چین لینک و... اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد معرفی 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه اوراکل
سوال امنیتی :3+45 = ?