بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ در سال 2023

1401/12/08
بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ در سال 2023

بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ در سال 2023؛ دوست دارین با این پلتفرم ها آشنا بشین؟ آیا می دونین منظور از ییلد فارمینگ (Yield Farming) در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ به نظر شما از چه روش هایی برای کشت سود میشه استفاده کرد؟ بهترین پلتفرم های کشت سود کدامند؟ کسب درآمد از دیفای با ییلد فارمینگ چجوری ممکن میشه؟ ییلد فارمینگ با استیکینگ چه تفاوتی داره؟

در سال های اخیر، اکوسیستم دیفای در جایگاه موتور متحرک نوآوری بلاک چین قرار گرفته. افراد در هر نقطه از دنیا فقط با دسترسی به اینترنت و ایجاد کیف پول دیجیتال می تونن با برنامه های غیرمتمرکز تعامل داشته باشن. بدون اینکه هیچ متولی یا واسطه ای در کار باشه. همین مسئله باعث شده تا استقبال کاربران در سراسر دنیا از اکوسیستم دیفای روز به روز افزایش پیدا کنه. یکی از مفاهیم جدید که در این حوزه مطرح شده، ییلد فارمینگ هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ در سال 2023، اطلاعاتی در مورد ییلد فارمینگ یا Yield Farming به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پلتفرم های کشت سود بپردازیم تا بتونین با استفاده از این پلتفرم ها سود به دست بیارین.

ییلد فارمینگ چیست؟

ییلد فارمینگ

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ییلد فارمینگ یا Yield Farming رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ییلد فارمینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ییلد فارمینگ در امور مالی غیرمتمرکز کاربرد داره و هدف اصلی اون صرافی های غیرمتمرکز و سیستم های وام دهی در دیفای هستن. این پلتفرم ها برای ارائه خدمات به کاربران نیاز به تامین نقدینگی خودشون رو دارن و افرادی که ییلد فارمینگ می کنند وظیفه تامین نقدینگی در این پلتفرم ها رو بر عهده دارن و می تونین سود زیادی از این کار به دست بیارن.

جالب اینجاست که بدونین ییلد فارمینگ به معنی کشت سود هست و منظور از کشت سود هم اینه که افراد می تونن توکن های خودشون رو با سایر افراد به اشتراک بذارن یا به اون ها وام بدن و در ازای اون پاداش بگیرن. همه پاداش ها هم در قالب ارزهای دیجیتال پرداخت میشه. نوآوری هایی مثل استخر نقدینگی که در صرافی های غیرمتمرکز اعمال شدن، نقش بسزایی در رونق گرفتن کشت سود بین کاربران داشتن. ابداع روش ییلد فارمینگ به سال 2020 برمی گرده. خیلی از کارشناسان باور دارن که ییلد فارمینگ دلیل اصلی افزایش ارزش بازار دیفای از 500 میلیون دلار به 10 میلیارد دلار در طول سال 2020 هست.

بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ کدامند؟

بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ

سود حاصل از پروژه های ییلد فارمینگ به این بستگی داره که کدوم پلتفرم رو انتخاب کنین. به دلیل اینکه بیشتر پروژه ها سود در بلند مدت رو پیشنهاد میدن و هر کدوم ریسک های خاص خودشون رو دارن، احتمال داره مطالعه و انتخاب بهترین گزینه برای شما سخت باشه. پلتفرم های زیادی وجود دارن که شما می تونین با استفاده از این پلتفرم ها ییلد فارمینگ کرده و سود به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ بپردازیم تا سود به دست بیارین.

1.پلتفرم Aqru

یکی دیگه از بهترین پلتفرم ها برای ییلد فارمینگ، پلتفرم Aqru هست که سرمایه گذاران می تونن با استفاده از این پلتفرم در فرایند کشت سود شرکت کرده و سود زیادی به دست بیارن. کاربران در زمان باز کردن یه حساب کاربری در این پلتفرم این فرصت رو دارن که APY 7% در بیت کوین و اتریوم کسب کنند که جزو جذاب ترین نرخ بهره ای در دارایی های رمزنگاری هست. پلتفرم Aqru برخلاف خیلی از سایت های ییلد فارمینگ به کاربران این امکان رو میده تا بتونن بدون نیاز به قفل کردن توکن های خودشون بازده بالایی به دست بیارن.

2.پلتفرم Crypto.com

یکی دیگه از بهترین پلتفرم ها برای ییلد فارمینگ، پلتفرم Crypto.com هست و افرادی که به دنبال بالاترین نرخ بهره ممکن در بازار ارزهای دیجیتال هستن می تونن از این پلتفرم استفاده کنند. بدون اینکه در مورد افزایش قیمت ها نگران باشن، گزینه مناسبی هست. این پلتفرم به کاربران این امکان رو میده تا در زمان واریز استیبل کوین هایی مثل USDC و تتر به حساب خود بتونن تا 14 درصد APY کسب کنند. همچنین متغیرهای خاصی وجود داره که مشخص کننده APY های دقیقی هست که به افراد پرداخت میشه.

3.پلتفرم BlockFi

BlockFi هم یکی دیگه از بهترین پلتفرم ها برای ییلد فارمینگ هست که کاربران می تونن با استفاده از این پلتفرم کشت سود انجام داده و سود به دست بیارن. پلتفرم BlockFi یکی از بهترین صرافی های رمزنگاری خدمات مختلفی رو در رابطه با سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ارائه میده. از نظر سود این پلتفرم هم در استیبل کوین ها و هم در دارایی های دیجیتال سنتی، APY های معقولی رو به کاربران ارائه میده. با توجه به مورد اول این امکان برای افراد وجود داره که با واریز تتر به حساب BlockFi خود APY تا 9.25 دریافت کنند.

4.پلتفرم آوه (Aave)

یکی دیگه از بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ، پلتفرم آوه یا Aave هست. نرخ سود در این پروتکل طبق وضعیت فعلی بازار و به شکل الگوریتمیک مشخص میشه. افرادی که اقدام به ارائه وام به سایر افراد می کنند، در ازای وام دهی وجوه خودشون aToken به دست میارن. حال این توکن ها بلافاصله بعد از واریز به پلتفرم شروع به تولید سود می کنند. پلتفرم آوه به عنوان یه پروتکل وام دهی و وام گیری غیرمتمرکز بیشترین کاربرد رو در اکوسیستم ییلد فارمینگ داره و افراد زیادی در این پلتفرم سرمایه گذاری کردن.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال آوی چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ در سال 2023، اطلاعاتی در مورد ییلد فارمینگ یا Yield Farming به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پلتفرم ها برای کشت سود در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بتونین در این پروتکل ها ییلد فارمینگ کرده و سود به دست بیارین. همونطور که گفتیم، ییلد فارمینگ فرایند قفل کردن توکن ها در پلتفرم های تعیین شده برای دریافت سود هست. خیلی از افراد با استفاده از روش ییلد فارمینگ به صورت سالانه سودهای زیادی به دست میارن. البته توجه داشته باشین که سوددهی ییلد فارمینگ به پلتفرم هایی که انتخاب می کنین بستگی داره. بنابراین، باید بهترین پلتفرم رو برای این کار انتخاب کنین.


نظرات کاربران در مورد بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ در سال 2023
سوال امنیتی :7+83 = ?