بررسی وضعیت پذیرش بیت کوین در السالوادور تا به امروز

1401/02/07
بررسی وضعیت پذیرش بیت کوین در السالوادور تا به امروز

السالوادور در ماه های اخیر به کانون پذیرش ارز بیت کوین تبدیل شده و براساس نظرسنجی تنها از طرف معدودی از بیزینس های محلی مورد تایید قرار گرفته است. السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را در کنار دلار آمریکا پذیرفته و با اعتراضات گسترده ای در واکنش به این تصمیم روبرو بوده است. مخالفان طرح اظهار داشتند که پذیرش بیت کوین بدون زمینه قانونی و تنظیمات متناسب با آن باعث بی ثباتی اقتصادی و تورم در فقیرترین کشور آمریکای لاتین خواهد شد.
علاوه بر آن، جامعه بین ‌المللی از جمله ایالات متحده و صندوق بین ‌المللی پول از رئیس‌جمهور السالوادور خواسته است تا در تصمیم خود تجدید نظر نماید.
بر اساس نظرسنجی اخیر دفتر ملی تحقیقات اقتصادی آمریکاییNBER، پذیرش بیت کوین در السالوادور با شکست مواجه شده است. براساس این گزارش تنها 20 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی در السالوادور پس از دانلود کیف پولChivo و گرفتن پاداش اولیه 30 دلاری، به استفاده از کیف پول Chivo ادامه داده اند و تقریباً هیچ کس از سپتامبر21 کیف پول Chivo را روی رایانه خود نصب نکرده است.

دلایل عدم استقبال از قانون پذیرش بیت کوین

براساس این گزارش، مهم‌ ترین دلیل برای دانلود نکردن اپلیکیشن، ترجیح کاربران از استفاده از پول نقد و عدم اعتماد به سیستم دیجیتال یا خود بیت ‌کوین می باشد. علاوه بر این، طبق این گزارش، 89 درصد از مردم السالوادور هرگز با استفاده از این برنامه حواله ای دریافت نکرده اند و 99 درصد از پاسخ دهندگان نیز هرگز با بیت کوین پرداخت مالیاتی را انجام نداده اند.
طبق گزارش بانک مرکزی السالوادور، تنها 1.6 درصد از حواله ها از طریق کیف پول های دیجیتال در سال 2022 ارسال شده است. طبق داده‌ ها 20 درصد از بیزینس های پذیرنده بیت‌ کوین، شرکت‌ های بزرگ می باشند که بیت کوین حدود 5 درصد از کل تراکنش های آنها را تشکیل می دهد.
علیرغم قانون پذیرش اجباری بیت کوین تا آوریل، 80 درصد در السالوادور هنوز ارز دیجیتال معیار را نپذیرفته اند. به بیان دیگر، تنها 12 درصد از بیزنس های پذیرنده بیت کوین را ارسال کرده و 71 درصد از آنها تصمیم گرفتند کوین های خود را در کیف پول ذخیره کنند.
براساس ادعای رئیس جمهور السالوادور، پرداخت های بیت کوین 400 میلیون دلار در هزینه های حواله صرفه جویی می کند و به 70 درصد از افراد فاقد حساب بانکی خدمات ارائه می دهد.  از سوی دیگر، صندوق بین ‌المللی پول پس از شکست مذاکرات با وام‌ دهنده بر سر برنامه وام 1.3 میلیارد دلاری از السالوادور خواسته است تا قانون پذیرش بیت‌ کوین به‌ عنوان یک ارز قانونی را لغو کند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی وضعیت پذیرش بیت کوین در السالوادور تا به امروز
سوال امنیتی :6+49 = ?