استفاده افغان ها از استیبل کوین برای محافظت در مقابل طالبان

1401/02/07
استفاده افغان ها از استیبل کوین برای محافظت در مقابل طالبان

افغانستان در حال حاضر یکی از 20 کشور برتری است که به طور گسترده ارزهای دیجیتال را پذیرفته است. افغان ها برای محافظت از ثروت خود در برابر طالبان به کوین های دیجیتال روی آورده اند. ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات اند، از این رو افغان ها به جای ارز دیجیتال بیت کوین به استیبل کوین اعتماد کرده اند.
بیشتر شهروندان افغانستان از ترس طالبان دارایی ‌های خود مانند جواهرات و پول نقد را در زیر زمین یا زیر تخت ‌ها و بالش ‌های خود پنهان می کرده اند، اما اکنون، گزینه ذخیره در ارزهای دیجیتال کار را برای افغان ها راحت تر کرده است. کاربران افغان ارزهای دیجیتالِ تحت ظلم جنگ ‌های داخلی، دارایی‌ های خود را در استیبل کوین ذخیره و در آمد خود را افزایش داده اند. ایالات متحده نیز در مجموع 9 میلیارد دلار ذخایر ارزی افغانستان را به حالت تعلیق درآورده است که کار را برای افغان ها سخت تر نموده است.

کارگزاران  ارزهای دیجیتال در افغانستان

عمدتاً به این دلیل که انتقال مستقیم وجوه بانکی به صرافی های دیجیتال مانند بایننس تقریباً غیرممکن است، تعداد کمی از کارگزاری های ارزهای دیجیتال در شهرهای بزرگ افغانستان فعالیت می کنند و همچنین تحریم های بانکی تراکنش های مالی را برای شهروندان افغان کاملاً دشوار کرده است.
کارگزاران مستقر در افغانستان نیز در حال پیاده سازی سیستم Hawala هستند که در آن دلارهای آمریکا را به موسسات وابسته خود در ترکیه، ایالات متحده و سایر نقاط جهان ارسال می کنند. از سوی دیگر، مخاطبین صرافی های دیجیتال وجوه دیجیتال را به حساب های بایننس خود ارسال می کنند. بدین ترتیب کاربران افغانی می توانند ارزهای دیجیتال خود را با پول نقد مبادله کنند.

استیبل کوین بهتر از بیت کوین

کاربران افغان به دنبال تجارت یا سرمایه گذاری در بیت کوین نیستند، افغان ها بدلیل امنیت و ثبات استیبل کوین‌ ها را ترجیح می ‌دهند. همچنین از آنجایی که استیبل کوین ها با دلار پشتیبانی می ‌شوند کار نقد کردن را راحت تر می کنند. با این حال، استیبل کوین ‌ها مانند هر دارایی دیجیتالی دیگر نیز ریسک های مربوط به خود را دارند.
پذیرش ارزهای دیجیتال با تهاجم طالبان به شدت افزایش یافته است. برخی نیز از انتقال ارز دیجیتال به پاکستان یا سایر کشورهای مجاور استفاده می کنند. مردم دیگر ثروت خود را به صورت پول نقد یا طلا ذخیره نمی کنند. راه هوشمندتر برای حفاظت از دارایی ها ذخیره آن روی ارزهای دیجیتال می باشد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد استفاده افغان ها از استیبل کوین برای محافظت در مقابل طالبان
سوال امنیتی :3+45 = ?