نظر رئیس صندوق بین المللی پول در مورد سیاست ارزهای دیجیتال در هند

1401/02/04
نظر رئیس صندوق بین المللی پول در مورد سیاست ارزهای دیجیتال در هند

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین ‌المللی پول، در کنفرانس مطبوعاتی صندوق بین ‌المللی پول از رویکرد دولت هند در قبال ارزهای دیجیتال قدردانی کرد. براساس اظهارات کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین ‌المللی پولIMF، هند کشوریست که در بهبود وضعیت اقتصاد جهانی نقش مهمی دارد، این کشور در خط مقدم ارزهای دیجیتال قرار دارد و با تنظیم قوانین مربوط باعث کاهش ریسک دارایی ‌های دیجیتال برای مردم و مشاغل هندی شده است.
رئیس صندوق بین ‌المللی پول روز دوشنبه، 18 آوریل با وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان ملاقات و در خصوص مقررات ارزهای دیجیتال تبادل نظر کرده اند. طبق گزارش ‌ها، مقامات وزارت دارایی هند با صندوق بین ‌المللی پول و بانک جهانی در مورد سیاست ‌های مربوط ارزهای دیجیتال رایزنی کرده ‌اند. هم اکنون دولت هند در خصوص تنظیم قوانین مربوط با دارایی ‌های دیجیتال لایحه های مربوط به ارزهای دیجیتال را به پارلمان ارائه کرده است.
دولت هند از اول آوریل بدون جبران زیان، کسر مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال 30 درصدی خود را آغاز کرده است که متعاقباً حجم معاملات دیجیتال در صرافی ‌های سراسر هند کاهش یافت. همچنین 1 درصد مالیات دیگر کسر شده در مبدا،TDS نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

نظرات وزیر دارایی هند در نشست صندوق بین المللی پول در خصوص ارزهای دیجیتال

وزیر دارایی هند در نشست هفته گذشته صندوق بین ‌المللی پول نگرانی ‌های خود را در مورد خطرات ارزهای دیجیتال مطرح و اظهار داشت: بزرگ‌ ترین خطر ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، جنبه پولشویی و استفاده از ارز دیجیتال برای تأمین مالی تروریسم است و همچنین تنظیم ماهرانه و سریع مقررات دیجیتال ضروری است. وزیر دارایی هند افزود که امکان ندارد یک کشور به تنهایی این کار را انجام دهد و حتما به کمک جهانی نیاز خواهد داشت.
براساس اظهارات مشاور مالی و مدیر دپارتمان بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین ‌المللی پول، تنظیم دارایی‌ های دیجیتال قطعاً در دستور کار هند قرار دارد. در همین حال، بانک مرکزی هند RBI، در حال توسعه و راه اندازی روپیه دیجیتال می باشد که در سال مالی جاری معرفی خواهد شد.
در اوایل ماه آوریل، T. Rabi Sankar، معاون بانک مرکزی اعلام کرد که بانک مرکزی در حال توسعه و راه ‌اندازی ارز دیجیتال به شیوه ‌ای درجه‌ بندی ‌شده می باشد. نارندرا مودی، نخست وزیر هند قبلا توضیح داده است که روپیه دیجیتال شکل دیجیتالی روپیه فیزیکی است و توسط RBI تنظیم خواهد شد. مودی افزود روپیه دیجیتال بخش فین‌ تک را متحول خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نظر رئیس صندوق بین المللی پول در مورد سیاست ارزهای دیجیتال در هند
سوال امنیتی :9+53 = ?