بررسی امکان راه اندازی بلاک چین در عربستان سعودی

1401/02/03
بررسی امکان راه اندازی بلاک چین در عربستان سعودی

پادشاهی عربستان سعودی در پی امکان اجرای فن آوری بلاک چین در عربستان صعودی و همچنین اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال و تنظیم قوانین مربوط به آن می باشد. یک مقام رسمی اعلام کرد پادشاهی عربستان سعودی برای موفقیت اجرای پروژه های مبتنی بر بلاک چین به افراد متخصص این حوزه نیاز خواهند داشت.
در گزارشی به نقل از یک مقام دولتی آمده است که عربستان سعودی در حال بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور و همچنین توسعه راه حل های بلاک چین می باشد. علاوه بر این، براساس این گزارش، در مجلس مشورتی (پارلمان) عربستان سعودی در مورد فن آوری ‌های وب 3 و نحوه استفاده و تنظیم قوانین مربوط به آن جلساتی برگزار شده است.

رویکرد وزارت دیجیتال و فن آوری عربستان صعودی

براساس اظهارات شاهزاده بندر بن عبدالله آل مشاری، دستیار وزیر کشور در امور فن آوری در آنلاک مدیا، عربستان سعودی قبل از ارائه راه حل های مبتنی بر بلاک چین، باید این فن آوری توسعه داده و قوانین مرتبط با آن توسط پارلمان ارائه شود. وی افزود: جلسات متعدد و وبینارهایی بسیاری در مورد راه اندازی بلاک چین در دولت انجام شده است، اما به نظر من، همه این مطالعات و مقررات نمی توانند راه حل هایی را بر روی بلاک چین ایجاد کنند، مگر اینکه افراد متخصص و بااستعداد در این نهادها جذب شوند که بتوانند راه حل های بلاک چین، وب 3 و ارزهای دیجیتال را توسعه دهند.
در همین حال، با پیشنهاد آل میشاری، دستیار وزیر کشور در امور فن آوری، پادشاهی عربستان صعودی در کنار جذب متخصصان بلاک چین، دانشگاه ‌هایی را نیز برای توسعه بلاک چین و وب 3 در سطح کشور با همکاری دانشگاههای کریپتو جهانی راه اندازی خواهد کرد.

پذیرش ارزهای دیجیتال در عربستان

هم اکنون دولت عربستان هنوز تصمیمی در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال اتخاذ نکرده است، براساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است: بیش از نیمی از ساکنان این کشور معتقدند که باید از ارزهای دیجیتال برای پرداخت استفاده شود. براساس گزارشات رسانه Bitcoin.com، با گسترش پرداخت های دیجیتال شهروندان عربستان صعودی، سهولت ارسال وجوه به آن سوی مرزها و هزینه کم جابجایی وجوه را به عنوان دلایل خود برای پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان پرداخت اعلام می کنند.
مرجع پولی عربستان سعودی (SAMA)، بانک مرکزی پادشاهی، در ژوئن 2020 اعلام کرد که 50 میلیارد ریال سعودی برابر با 13.3 میلیارد دلار به بخش نقدینگی بانکی به عنوان سرمایه فن آوری بلاک چین تزریق نموده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی امکان راه اندازی بلاک چین در عربستان سعودی
سوال امنیتی :3+33 = ?