رد اظهارات رویترز درخصوص ارائه داده های کاربران توسط بایننس به روسیه

1401/02/03
رد اظهارات رویترز درخصوص ارائه داده های کاربران توسط بایننس به روسیه

روز جمعه، 22 آوریل رویترز گزارش ویژه ای را منتشر و ادعا کرد صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، ظاهراً با درخواست دولت روسیه برای ارائه اطلاعات شخصی کاربران در مورد کمک های بیت کوین مرتبط با آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، منتقد سرسخت پوتین در سال گذشته موافقت کرده است.
پس از آن بایننس در تلاش برای ارائه شفافیت، با انتشار بیانیه ‌ای در وبلاگ رسمی خود، با رد ادعاهای مطرح شده توسط رویترز، اظهار داشت که مقاله منتشر شده توسط یکی از معتبرترین و مورد اعتمادترین خبرگزاری ها با اعتبار این رسانه تناقض دارد. همچنین بایننس به سوالات خبرنگاران این خبرگذاری پاسخ داده است.

بیانیه بایننس در خصوص ادعای رویترز

بایننس در وبلاگ رسمی خود موضع خود را مشخص و هرگونه ادعای مبنی بر به اشتراک گذاری داده های کاربران از جمله الکسی ناوالنی با آژانس های تحت کنترل FSB روسیه و تنظیم کننده های روسیه را رد کرد. بایننس اظهار داشت: تعامل بایننس با روسیه قبل از جنگ، هیچ تفاوتی با سازمان های بین المللی دیگر نداشته است. مانند هر شرکت بلاک چین دیگری که در روسیه فعالیت می کند، قبل از جنگ با اوکراین، درخواست بایننس از روسیه ایجاد یک چارچوب نظارتی موثر ارزهای دیجیتال بوده است، تلاشی که بایننس در بازارهای فعال دیجیتال خود انجام می دهد، به محض شروع جنگ، فعالیت بایننس در روسیه متوقف و به شدت تحریم ها را علیه روسیه اجرا کرده است. امروز بایننس تنها صرافی ارز دیجیتال در جهان است که آخرین تحریم های ارائه شده اتحادیه اروپا علیه کاربران روسی را اجرا می کند.
بایننس افزود: با اهدای 10 میلیون دلار کمک های بشر دوستانه به اوکراین حسن نیت خود را نشان داده است که این اقدام توسط میخایلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین، به رسمیت شناخته شده و مورد قدردانی قرار گرفته است.
در خصوص موضوع عدم اشتراک گذاری داده ها، روسیه با کشورهای دیگر تفاوتی ندارد و بایننس به تعهدات قانونی خود عمل می کند. لازم به ذکر است هر دولت یا سازمان مجری قانون در جهان می تواند با کسب مجوز جهانی داده های مرتبط با کاربر را از بایننس درخواست نماید و بایننس این حق را دارد که درخواست ‌های کشور یا مجری قانونی را رد کند.
همچنین بایننس هیچ گونه توافقی با دولت روسیه در این خصوص منعقد نکرده و به دنبال کمک به دولت روسیه برای تحقیق درباره الکسی ناوالنی نبوده است.
بایننس به عنوان پیشرو بازار ارزهای دیجیتال، همیشه تیتر اخبار بوده است. همچنین بایننس در رابطه با ادعای رویترز اظهار داشت که شکایتی رسمی به رویترز تحت کد سرمقاله خود می ‌نویسد و مفاد این شکایت نامه را عمومی خواهند کرد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رد اظهارات رویترز درخصوص ارائه داده های کاربران توسط بایننس به روسیه
سوال امنیتی :4+68 = ?