راه اندازی رمز ارز بانک مرکزی مکزیک تا 3 سال آینده

1401/02/04
راه اندازی رمز ارز بانک مرکزی مکزیک تا 3 سال آینده

به گفته رودریگز،CBDC بانک مرکزی ضمن گسترش گزینه های پرداخت موجود، مشارکت مالی بیشتر را برای شهروندان امکان پذیر می کند. همچنین براساس برنامه های ارائه شده توسط کارشناسان، مکانیسم های اتوماسیون جدیدی را برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای پرداخت به کار خواهند گرفت.
ارز دیجیتال با ایجاد ابزارهای پرداخت با هدف شمول مالی، گسترش گزینه‌ های پرداخت ‌های سریع، ایمن، کارآمد و قابل تعامل در اقتصاد و اجرای عملکردهای مکمل برای ابزارهای پرداخت موجود، مانند مکانیزم ‌های اتوماسیون، قابلیت برنامه‌ ریزی و نوآوری را در مسیر پذیرش ارزهای دیجیتال تسهیل خواهد بخشید.
افزایش خدمات ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی زمان اعلام شده قبل را کمی به تعویق می اندازد. براساس گزارش Cryptopotato در 31 دسامبر 2021، کشور مکزیک در نظر داشت سال 2024 راه اندازی CBDC خود را انجام دهد.

تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی مکزیک

اگرچه رئیس‌جمهور مکزیک، امکان پذیرش بیت‌ کوین یا هر ارز دیجیتال را به‌عنوان ارز قانونی در این کشور رد کرده است اما بانک مرکزی مکزیک اکنون در حال ارائه لایحه های مربوط به تنظیم مقررات به پارلمان می باشد.
رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که بانک مرکزی و زیر مجموعه های آن در حال بررسی امکان تنظیم استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور برای محافظت از شهروندان در هنگام انجام تراکنش‌ های دیجیتال می باشند. هم اکنون تراکنش ‌های دیجیتال توسط بانک مکزیک محافظت و تنظیم نمی ‌شوند.
این بدان معناست که اگرچه مکزیک در حال راه اندازی CBDCخود می باشد، با این حال نمی خواهد از نظر مقررات صنعت دیجیتال نیز عقب بماند، همچنین این اقدام به دولت کمک خواهد کرد تا مالیات بیشتری دریافت کند.

مقایسه CBDC ها با ارزهای دیجیتال

رئیس بانک مرکزی مکزیک موقعیت مطلوب بانک را در قبال مقررات آتی صنعت دیجیتال را مشخص کرده است، براین اساس CBDCها توسط دولت حمایت می شوند. همچنین او تاکید کرد که ارزهای رمزپایه به دلیل ماهیت غیرمتمرکزشان، بسیار متفاوت از CBDC ها خواهند بود که به شهروندان اجازه می دهد تا کنترل کامل بر پول خود داشته باشند.
از سوی دیگر، وی افزود کهCBDCجدید قرار نیست جایگزین ارز سنتی یا اسکناس های در گردش باشد اما می تواند یک جایگزین استراتژیک برای ابزار پرداخت فعلی باشد. همچنین بانک مکزیک با بانک تسویه حساب های بین المللی در راستای توسعه CBDC خود همکاری می کند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد راه اندازی رمز ارز بانک مرکزی مکزیک تا 3 سال آینده
سوال امنیتی :4+98 = ?