تحریم شرکت ماینینگ Bitriver روسیه توسط ایالات متحده

1401/02/01
تحریم شرکت ماینینگ Bitriver روسیه توسط ایالات متحده

دولت ایالات متحده روز 20 آوریل شرکت استخراج ارز دیجیتال روسی Bitriver را به عنوان بخشی از تلاش خود برای مسدود کردن شرکت ‌های روسی از دسترسی به شبکه مالی جهانی در پی تهاجم روسیه به اوکراین، به فهرست تحریم ‌های خود اضافه کرده است.
دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری،OFAC که فهرست تحریم های ایالات متحده را کنترل می کند، Bitriver و 10 شرکت تابعه آنرا به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری اضافه کرده و دلیل این تحریم ها را فعالیت های Bitriver و شرکت های تابعه در بخش فن آوری دیجیتال و اقتصاد روسیه عنوان کرده است. Bitriver بزرگترین ارائه دهنده خدمات میزبانی جهانی برای استخراج ارزهای دیجیتال سبز می باشد که در سال 2017 توسط ایگور رونتز تأسیس و دفتر مرکزی آن در زوگ قرار دارد.

تحریم های بیشتر علیه شرکت های ماینینگ روسی

خزانه داری ایالات متحده همچنین در حال انجام اقداماتی علیه شرکت های استخراج ارزهای دیجیتال روسیه می باشد. این شرکت ها با راه اندازی فارم های ماینینگ ارزهای دیجیتال سرور گسترده ای که ظرفیت استخراج ارز دیجیتال در سطح بین المللی را دارد را در راستای اهداف کمک به روسیه برای درآمدزایی از منابع طبیعی می فروشند. روسیه در استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل منابع فراوان انرژی دارای مزیت نسبی است.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است: با وجود منابع انرژی طبیعی در روسیه، شرکت های ماینینگ روسی به تجهیزات کامپیوتری وارداتی و پرداخت های فیات متکی هستند که آنها را در برابر تحریم ها آسیب پذیر می کند. برخلاف برخی تحریم ‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، OFAC هیچ آدرس ارز بیت ‌کوین یا سایر آدرس ‌های کیف پول ارزهای دیجیتال مرتبط با شرکت‌ های تحریم‌ شده را فهرست نکرده است.
پس از حمله روسیه به اوکراین در پایان فوریه، ایالات متحده الیگارش‌ های روسیه و مشاغل مهم آنرا تحریم کرده است، به این امید که جریمه ‌های مالی احتمالا ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه را متقاعد کند که نیروهایش را از اوکراین خارج کند. همچنین در ادامه تحریم ها بانک های روسیه از شبکه ارتباطات بین المللی بانک سوئیفت مسدود شده اند.
یکی از شرکای Bitriver، En+، نیز با اولگ دریپاسکا، میلیاردر روسی که او نیز در سال 2018 توسط ایالات متحده تحریم شد، مرتبط می باشد. هرچند پس از اینکه دریپاسکا دارایی های خود را کاهش داد، تحریم ها از شرکت او برداشته شد. Bitriver تاکنون به درخواست رسانه ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تحریم شرکت ماینینگ Bitriver روسیه توسط ایالات متحده
سوال امنیتی :4+71 = ?