دور زدن قوانین سخت گیرانه بانک مرکزی هند با ایجاد کانال پرداخت P2P

دور زدن قوانین سخت گیرانه بانک مرکزی هند با ایجاد کانال پرداخت P2P

نوشته شده در : 1401/01/29

صنعت ارزهای دیجیتال هند به دنبال راه‌ هایی برای دور زدن محدودیت ‌های دولتی و بانکی است تا به تقاضای فزاینده برای دارایی ‌های دیجیتال در کشور پاسخ دهد. از این رو تعدادی از صرافی‌ های ارزهای دیجیتال هند به عنوان بخشی از تلاش‌ های مداوم برای دور زدن محدودیت ‌های اعمال‌ شده توسط بانک ‌ها و شرکت ‌های پرداخت، تراکنش ‌های همتا به همتا یا P2P را تسهیل کرده اند.
بدین ترتیب با دریافت سفارش خرید در صرافی، صرافی ارز دیجیتال خریدار را مستقیماً با فروشنده مرتبط می کند. سپس خریدار می تواند با استفاده از یک بانک یا پلتفرم پرداخت از کیف پول فروشنده ارز دیجیتال را به کیف پول خریدار انتقال دهد.

محدودیت پرداخت های دیجیتال هند

اقدام محدودیت پرداخت های دیجیتال هند در پاسخ به محدودیت‌ های اخیر اعمال شده بر پلتفرم‌ های پرداخت هندی در 18 آوریل صورت گرفته است. بانک مرکزی هند در رابطه با پرداخت دیجیتال به صرافی ‌های دیجیتال هشدار داده است.
صرافی ارز دیجیتال کوین بیس تنها چند روز پس از راه اندازی سیستم پرداخت کوین بیس در هند، به دلیل فشار بانک مرکزی هند مجبور به تعلیق همکاری خود با صرافی ها شده است. صرافی های ارز دیجیتال در هند  قصد داشتند سرویس پرطرفدار رابط پرداخت‌ های یکپارچه،UPI را افتتاح کنند، اما با مخالفت تنظیم‌کننده ‌های مالی ایالتی روبرو شده اند.
هفته گذشته، صرافی هندی CoinSwitch Kuber نیز سپرده گذاری و برداشت ارزهای دیجیتال از طریق شبکه پرداخت در پلتفرم خود را متوقف کرده است. این امر هندی ‌ها را با کاهش تعداد گزینه‌ های فیات برای مبادله پرداخت مواجه کرده است و بانک ‌ها نیز قوانین نظارتی سخت تری را اعمال کرده اند.

دور زدن قوانین بانک مرکزی هند

برخی از صرافی ها به روش های مختلف پرداخت متوسل شده اند و وجوه را مستقیماً در حساب های بانکی خود از مشتریان دریافت می کنند. بدین ترتیب پس از واریز وجه، صرافی به کیف پول دیجیتال کاربر اعتبار می‌ دهد تا آنها را قادر به خرید دارایی‌ های دیجیتال کند.
براساس اظهارات یک وکیل  دیجیتال، این روش علاوه بر جریمه های دولتی می تواند برای مبادلات نیز مشکل ساز باشد، وی گفت: با پذیرش مستقیم وجوه از خریداران و عدم نظارت نهادی مشکلات بسیاری برای هر دو طرف معامله بوجود خواهد آمد. همچنین سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال در حال حاضر شروع به انتقال وجوه به خارج از کشور برای استفاده در مبادلات بین ‌المللی کرده ‌اند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد دور زدن قوانین سخت گیرانه بانک مرکزی هند با ایجاد کانال پرداخت P2P
سوال امنیتی :8+48 = ?