هشدار رابرت کیوساکی در خصوص تورم شدید در ایالات متحده

1401/01/28
هشدار رابرت کیوساکی در خصوص تورم شدید در ایالات متحده

نویسنده معروف، رابرت کیوساکی، نسبت به تورم فزاینده و افزایش کاذب نقدینگی بازار هشدار داده است. او می گوید بزرگترین حباب اقتصادی در راه است. وی ماه پیش به سرمایه گذاران توصیه کرده بود طلا، نقره و بیت کوین بخرند. کیوساکی ضمن اینکه اعلام کرد رکود اقتصادی عظیم در راه است، دولت ایالات متحده، وال استریت و فدرال رزرو را دزد خواند.
علاوه بر این، کیوساکی در اوایل ماه آوریل از وارونگی بازار رپو نیز خبر داده است. رپو معکوس، یک توافق کوتاه مدت برای خرید اوراق بهادار به منظور فروش مجدد آنها با قیمت کمی بالاتر است. رپو معکوس برای استقراض کوتاه مدت و وام، اغلب یک شبه استفاده می شود. بانک های مرکزی برای افزودن پول به عرضه پول یا عرضه بیش از حد پول از طریق عملیات بازار باز از مخازن بازپرداخت معکوس استفاده می کنند. آخرین باری که این اتفاق در ایالات متحده افتاده در سال 2008 بوده است.

رکود اقتصادی و سقوط بازار سهام

براساس استدلال تعدادی از اقتصاددانان و تحلیلگران، رکود اقتصادی در اقتصاد ایالات متحده حتمی است، زیرا فدرال رزرو همچنان به مبارزه با بالاترین تورم در بیش از 40 سال اخیر ادامه داده است.
قابل ذکر است، فدرال رزرو به دنبال کنترل تورم از طریق تأثیرگذاری بر نرخ بهره می باشد. زمانی که تورم خیلی بالا باشد، فدرال رزرو معمولا نرخ های بهره را افزایش می دهد تا اقتصاد را کند کند و تورم را پایین بیاورد.
جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان چیس نیز اظهار داشت که ریسک سوق اقتصاد بسمت رکود توسط فدرال رزرو در حال افزایش است. لری سامرز، وزیر خزانه داری سابق نیز گفت که رکود اقتصادی محتمل ترین نتیجه برای اقتصاد ایالات متحده است.
در اکتبر سال گذشته، جک دورسی، مدیر عامل شرکت بلاک و مدیر عامل سابق شرکت توییتر، پیش بینی کرد که به زودی تورم فوق العاده در ایالات متحده و جهان رخ خواهد داد. اخیراً، ریکاردو سالیناس پلیگو، سومین میلیاردر ثروتمند مکزیک نیز در مورد تورم شدید دلار هشدار و خرید بیت کوین را توصیه کرده است.
علاوه بر این، کیوساکی  با پیش ‌بینی سقوط عظیم بازار سهام در ماه اکتبر، اظهار داشت که پس از سقوط سهام، ایالات متحده به رکود جدیدی فرو خواهد رفت.
ماه گذشته، کیوساکی با اعلام اینکه دلار آمریکا در شرف سقوط است و بدهی ملی آمریکا از سقف گذشته است به سرمایه گذاران توصیه کرد طلا، نقره، بیت کوین، اتریوم و سولانا بیشتری بخرند.
براساس اظهارات کیوساکی دولت بنام تنظیم قوانین تمام ارزهای دیجیتال را مصادره خواهد کرد. با این وجود، او پایان دلار آمریکا را پیش‌ بینی و خاطرنشان کرد که جنگ روسیه و اوکراین باعث ایجاد ارز دیجیتال به عنوان پناهگاه امن ‌تری نسبت به پول فیات دولت شده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هشدار رابرت کیوساکی در خصوص تورم شدید در ایالات متحده
سوال امنیتی :3+73 = ?