دیدگاه مشاور ارشد اقتصادی شرکت آلیانز در مورد ارزهای دیجیتال

1401/01/30
دیدگاه مشاور ارشد اقتصادی شرکت آلیانز در مورد ارزهای دیجیتال

محمد الاریان، اقتصاددان، اقتصاد ایالات متحده، بازارها و واکنش فدرال رزرو به تورم را در مصاحبه ای با CNBC در روز دوشنبه مورد بحث قرار داده است. محمد الاریان، رئیس کالج کوئینز، دانشگاه کمبریج و مشاور ارشد اقتصادی در آلیانز، اظهار داشت واکنش به موقع فدرال رزرو به تورم باعث می شود قیمت ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین بالاتر رود.
براساس توضیحات وی، تورم بالا و عدم مطابقت تصمیمات فدرال رزرو با مارکت و تاخیر تصمیمات فدرال رزرو و کاهش تورم منظم از جمله مشکلات امروز اقتصاد ایالات متحده است. وی خاطرنشان کرد که بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس روز دوشنبه، 18 آوریل اعلام کرد که احتمال رکود اقتصادی در دو سال آینده 35 درصد می باشد که این عدد به طرز معنا داری نگران کننده است.

احیای ارزش 

از مشاور ارشد اقتصادی آلیانز در مورد چشم انداز بلندمدت بازار ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در هفته های گذشته و آتی سوال شد. او اظهار داشت: کاهش ارزش کنونی بازارهای دیجیتال در زمانی اتفاق افتاده که طلا افزایش یافته و تقریباً به 2000 دلار رسیده است. با اینکه ویژگی ادعا شده ارزهای دیجیتال کنترل تورم است ولی اخیراً ارزهای دیجیتال این ویژگی خود را بروز نداده اند. همچنین براساس توضیحات وی، ارزهای دیجیتال بر خلاف طلا، از تمام تزریق ‌های نقدینگی سود فراوانی برده اند.
وی در ادامه توضیح داد: بازیابی ارزش ویژگی خوبی ست که در سهام، اوراق قرضه و ارزهای دیجیتال وجود دارد. همچنین وی افزود: بازار اکنون در حال تطبیق خود با الگوی بازیابی و احیای ارزش ارزهای دیجیتالی است که در آن نقدینگی فراوان و قابل پیش بینی نیست.

هدف افزایش تورم فدرال رزرو و بازار ارزهای دیجیتال

از الاریان همچنین در مورد اینکه چه چیزی فدرال رزرو را مجبور به تغییر هدف تورمی خود می کند و این هدف چه خواهد بود، سؤال شد، وی در پاسخ گفت: آنچه فدرال رزرو را مجبور به تغییر هدف می‌ کند این است که با تأخیر به هدف خود نمی ‌رسند و اعتبارش به خطر می ‌افتد.
همچنین نگرانی بزرگ فدرال رزرو اینست که سخت گیری و فشار بیش از حد، اقتصاد را نه تنها به سمت رکود کوتاه مدت بلکه به رکود بلندمدت سوق خواهد داد. همچنین ما باید سیاست پولی انقباضی را در سال گذشته آغاز می کردیم و اکنون شاهد عواقب تأخیر فدرال رزرو هستیم که اگر به موقع توسط فدرال رزرو اعمال می شد قیمت ارزهای دیجیتال بالاتر از زمان فعلی می بود.
سیاست پولی انقباضی، سیاستی است که توسط بانک مرکزی برای کاهش حجم نقدینگی در اقتصاد اعمال می ‌شود.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد دیدگاه مشاور ارشد اقتصادی شرکت آلیانز در مورد ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :2+78 = ?