بررسی مجدد قوانین نظارتی بر صرافی Upbit در کره جنوبی

1401/02/01
بررسی مجدد قوانین نظارتی بر صرافی Upbit در کره جنوبی

کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی، KFTC در حال بررسی مجدد و دقیق قوانین تنظیمی بزرگترین صرافی کره جنوبی، Upbit، تحت مقررات "تجارت بزرگ" می باشد. براساس گزارش کره هرالد، طبقه بندی مجدد Dunamu به عنوان یک تجارت بزرگ احتمالا Upbit را تحت قوانین سختگیرانه دولتی قرار خواهد داد.
Dunamu  مالک و راه انداز Upbit در میان سایر پلتفرم های سرمایه گذاری است. در طول ارزیابی سالانه کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی، KFTC  مشاغل با کل دارایی بیش از 5 تریلیون وون برابر با 4.03 میلیارد دلار را مورد بررسی قرار داده و مقرراتی تحت عنوان مقررات انحصاری را به این قوانین اضافه کرده است. براساس گزارش رسانه ها، مقررات اضافی شامل افشای اطلاعات در مورد معاملات عمده درون شرکتی، تصمیمات هیئت مدیره و سهامداران، همراه با اعلام تضاد قانونی «ناعادلانه» برای طرف ‌های مرتبط خواهد بود.
براساس اظهارات منابع، کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی،KFTC احتمالاً می تواند دونامو را به عنوان یک "کسب و کار غیر مالی" طبقه بندی و سپرده های کاربران در Upbit را به عنوان دارایی های خود شرکت بیان کند. در حال حاضر، کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی، KFTC شرکت های خدمات دیجیتال را به عنوان مشاغل مالی طبقه بندی نمی کند.
قانون مقررات انحصاری و تجارت عادلانه نیز شرایطی را برای مشاغل بزرگ برای ترویج رقابت در بازارها تعریف کرده است. در حال حاضر، پنج صرافی برتر شامل Upbit، Bithumb، Coinone، Korbit و Gopax بر بازار ارزهای دیجیتال در کره جنوبی تسلط دارند.

معرفی پادمان های AML کره جنوبی

تحت نظر دولت مون جائه این، کره جنوبی تغییرات نظارتی را برای اجرای پادمان های ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم(AML/CFT) در بخش دیجیتال ایجاد کرده است. با نگاهی به حجم معاملات از سپتامبر 2021 علی‌رغم تأییدیه‌های نظارتی سایر صرافی ‌ها Upbitپیشرو بازار بوده است.
طبق داده‌ های دولتی، دونامو در حال حاضر دارایی نزدیک به 10.4 تریلیون وون تا پایان سال 2021 داشته است، بنابراین، دونامو به عنوان شرکت های مشمول محدودیت در سرمایه گذاری متقابل دسته بندی و از فعالیت های خاص منع می شود. و براساس گزارش ها، فدراسیون بانک ‌های کره جنوبی،KFB درخواست تایید فعالیت های بانک های کره جنوبی از دولت ریاست جمهوری کره جنوبی را کرده است.
شرکت های غیر دیجیتال دیگر مانند پلتفرم تجارت الکترونیک Tmon و برند هتل لوکس Ananti نیز در حال ورود به فضای ارزهای دیجیتال هستند. براساس گزارشات، پلتفرمTmon امکان استفاده ارز مجازی مانند پول نقد دیجیتال را برای کاربران خود فراهم می کند که احتمالا این تغییرات Upbit را از عنوان پیشرو بازار ارزهای دیجیتال خارج خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی مجدد قوانین نظارتی بر صرافی Upbit در کره جنوبی
  • سلام.یک تجارت جهانی که تمام جهانیان در کنار هم .هم سرمایه گذاری خواهند کرد. و هم سود مشارکتی با هم در کنار کل جهانیان.

سوال امنیتی :1+32 = ?