ضبط 5.8 میلیون دلار از هکرهای کره شمالی توسط صرافی بایننس

1401/02/03
ضبط 5.8 میلیون دلار از هکرهای کره شمالی توسط صرافی بایننس

براساس اظهارات چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، تیم صرافی بایننس توانسته است 5.8 میلیون دلار از هکرهای کره شمالی که ماه گذشته 600 میلیون دلار از بازی درآمدزایی Axie Infinity سرقت کرده بودند، ضبط نماید. بلافاصله پس از سرقت، رگولاتورهای ایالات متحده هکرها را از گروه لازاروس، نهاد حملات سایبری کره شمالی مرتبط با رژیم شناسایی کرده اند.
چانگ پنگ ژائو،CZ  در ارائه جزئیات خبر اعلام کرد که صرافی بایننس توانسته 5.8 میلیون دلار را از هکرهایی که بخشی از وجوه دزدیده شده را به بایننس منتقل کرده و آن را در 86 حساب کاربری پخش کرده بودند، بازیابی کند. هویت حساب های کاربری مشخص نشده است.
اخیراً، براساس گزارش شرکت امنیتیPeckShield ، مشخص شده است که چگونه هکرها 7.5 درصد از وجوه دزدیده شده را از طریق  تورناندو کش، پروتکل میکسر اتریوم وظیفه مخفی کردن تراکنش ‌ها را بر عهده دارد، شستشو داده‌ اند. تلاش ‌های هکرها احتمالا اکنون به سمت تبدیل دارایی‌ های دزدیده شده به پول فیات از طریق صرافی ‌های متمرکز مانند بایننس تغییر کرده باشد.
تیم Axie قبلاً گفته بود که از نزدیک با صرافی ‌های ارزهای دیجیتال برای ردیابی وجوه دزدیده شده همکاری می کند. در اوایل ماه آوریل نیز، بایننس یک دور سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری را با سازنده بازی، Sky Mavis، با هدف جبران خسارت قربانیان هک انجام داده است.
بررسی هک مرتبط با Axie Infinity
وزارت خزانه داری ایالات متحده در 16 آوریل گروه هکر کره شمالی لازاروس را به سرقت بیش از 600 میلیون دلار ارز دیجیتال از یک پل نرم افزاری تورناندو کش مورد استفاده برای بازی محبوب Axie Infinity مرتبط و آدرس کیف پول اتریوم مرتبط با گروه هکری را به لیست تحریم های خود اضافه نموده است.
به گفته سخنگوی وزارت خزانه داری، برای یافتن کیف پول های در معرض تهدید تحریم های ایالات متحده با FBI همکاری نموده اند. اف ‌بی ‌آی در بیانیه ‌ای اعلام کرد که تحقیقات نشان داده است که گروه‌های هکری Lazarus Group و APT38 که هر دو با کره شمالی مرتبط هستند.
سخنگوی وزارت خزانه داری افزود که تحریم های ثانویه احتمالا علیه افراد حامی رهبر کره شمالی که سعی در حمایت از طریق پولشویی، جعل کالا یا ارز، قاچاق انبوه پول نقد یا قاچاق مواد مخدر هستند، اعمال خواهد شد. همچنین سخنگوی وزارت خزانه داری گفت که این وزارتخانه به دنبال انتشار دستورالعمل های امنیت سایبری دیجیتال برای کمک به محافظت در برابر فعالیت های غیرقانونی است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ضبط 5.8 میلیون دلار از هکرهای کره شمالی توسط صرافی بایننس
سوال امنیتی :4+40 = ?