سیستم ردیابی تراکنش های ارز دیجیتال راه اندازی می شود!

1401/11/11
سیستم ردیابی تراکنش های ارز دیجیتال راه اندازی می شود!

 سیستم ردیابی تراکنش های ارز دیجیتال راه اندازی می شود! بله، تعجب نکنین، درست شنیدین! همونطور که می دونین، ارزهای دیجیتال ماهیت غیرمتمرکزی دارن و تراکنش های اون ها قابل شناسایی و ردیابی نیست، ولی طی خبری که تازه منتشر شده، سیستم ردیابی تراکنش های ارز دیجیتال توسط کره جنوبی راه اندازی میشه که باعث شده تا بحث های زیادی در رابطه با این موضوع به وجود بیاد. در ادامه همراه ما باشین تا با جزئیات این خبر بیشتر مطلع بشین و بدونین که چه کاری می خواد انجام بشه!

راه اندازی سامانه رصد تراکنش های رمزارزی

طبق خبری که تازه منتشر شده، وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرده که قصد داره یه سیستم ردیابی تراکنش های ارز دیجیتال رو برای مقابله با ابتکارات پولشویی و بازیابی وجوه مرتبط با فعالیت های مجرمانه راه اندازی کنه. این سیستم قراره در سال 2023 ساخته بشه!

بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری کره جنوبی اسم این سامانه رو سیستم رهگیری ارزهای مجازی اعلام کرده که علاوه بر کارکردهای گفته شده، می تونه منابع تراکنش های ارز دیجیتال رو شناسایی کرده و قبل از وقوع جرم مالی اون ها رو مسدود کنه. گفته میشه این سیستم قراره تا قبل از تموم شدن نیمه اول سال 2023 میلادی در نظر داره یا سیستم موازی مستقل دیگه در این زمینه رو هم طی نیمه دوم همین سال راه اندازی کنه.

کارشناسان و متخصصین حوزه ارزهای دیجیتال این باور رو دارن که در حال حاضر 2 میلیون کره ای یا تقریبا 4 درصد از جمعیت کل کشور کره جنوبی ارز دیجیتال دارن و بر اساس داده های دولتی، بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده در یک سوم معاملات غیر قانونی در این کشور نقش دارن. برای برطرف کردن این چالش، وزارت دادگستری کره جنوبی، سیستم ردیابی تراکنشات ارزهای دیجیتال رو در نیمه اول سال جاری برای تقویت ردیابی پولشویی و بازیابی درآمدهای مجرمانه با استفاده از ارزهای دیجیتال معرفی می کنه. طبق گزاش Khgames یه رسانه محلی، سیستم نظارت بر ارزهای دیجیتال برای نظارت تاریخچه تراکنش ها، استخراج داده های مربوط به تراکنش ها و تایید منبع پول نقد قبل و در زمان انتقال مورد استفاده قرار می گیره.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد سیستم ردیابی تراکنش های ارز دیجیتال راه اندازی می شود!
سوال امنیتی :7+72 = ?