ورود توکن های NFT به شبکه بیت کوین؛ خوب یا بد؟!

1401/11/11
ورود توکن های NFT به شبکه بیت کوین؛ خوب یا بد؟!

 ورود توکن های NFT به بلاک چین بیت کوین؛ خوب یا بد؟! با گسترش فعالیت و علاقه افراد مختلف به حوزه ارز دیجیتال و کسب درآمد از اون، مفهوم جدیدی به اسم NFT به وجود اومده که امروزه به عنوان یه ارز دیجیتال غیر قابل معاوضه و انحصاری طرفداران زیادی پیدا کرده. اخیرا نیز یه پروتکل توکن های NFT در بلاک چین اصلی بیت کوین راه اندازی شده که باعث شده این سوال در بین سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال پیش بیاد که این اتفاق خوبه یا بد؟! در ادامه همراه ما باشین تا با جزئیات این خبر بیشتر مطلع بشین.

آشنایی با توکن های NFT

توکن غیرمثلی یا NFT نوعی دارایی دیجیتال منحصر به فرد هست. برخلاف بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال که مثلی هستن و واحدهای تعویض پذیر دارن، هر واحد NFT دارای ویژگی های خاصی هست که اون رو از دارایی های دیگه متمایز می کنه. همچنین NFT یه قرارداد هوشمند هست که با استفاده از پلتفرم های اپن سورس تنظیم و برای ایمن سازی اون به صورت دیجیتال استفاده میشه. برخی از اشکال محبوب NFT ها شامل Jpegs، GIF و فیلم هستن. ولی در اصل هر دارایی دیجیتالی با توجه به خواست سازنده و طراح اون امکان تبدیل شدن به NFT رو داره.

وارد شدن توکن های NFT به بلاک چین بیت کوین!

طبق خبری که تازه منتشر شده، یه پروتکل توکن های غیرمثلی NFT در شبکه بیت کوین به وجود اومده که فعالان و کاربران بازار ارزهای دیجیتال رو به سر اینکه آیا این پروژه برای شبکه بیت کوین خوب هست یا نه، دچار اختلاف نظر کرده. بر اساس داده های به دست اومده و تحقیقات انجام شده، این پروتکل که Ordinals نام داره، توسط شخصی به اسم کیسی رودارمور یه مهندس نرم افزار در تاریخ 21 ژانویه در بلاک چین اصلی بین کوین راه اندازی شده. این پروتکل به ایجاد نسخه بیت کوین NFTها این امکان رو میده تا در این بلاک چین با اسم Digital Artifacts شناخته بشن.

با این وجود، معرفی پروتکل توکن های غیرمثلی NFT یا همون Ordinals، طرفداران ارز دیجیتال بیت کوین رو به دو دسته تقسیم کرده. بعضی از افراد باور دارن که این پروژه موارد استفاده مالی بیشتری رو برای شبکه بیت کوین فراهم می کنه. برخی هم معتقد هستن که این پروتکل بیت کوین رو از شبکه معرفی شده توسط ساتوشی ناکاموتو به عنوان یه سیستم نقدی همتا به همتا دور می کنه.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ورود توکن های NFT به شبکه بیت کوین؛ خوب یا بد؟!
سوال امنیتی :9+49 = ?