چرا معامله گران بازار ارزهای دیجیتال شکست می خورند؟

1401/12/21

چرا معامله گران بازار ارزهای دیجیتال شکست می خورند؟! هرچند فعالیت در بازارهای مالی به یادگیری نیاز داره، ولی آشنا بودن به تکنیک ها شرط لازم موفقیت در بازار هست. چیزی که اهمیت داره، اصول و نظم شخصی هست. معامله گری شغلی بسیار پر ریسک هست و طیف وسیعی از معامله گران و تریدرها در معاملات خودشون شکست می خورن. رولف یا Rolf یکی از معامله گران مشهور بازار هست که دلایل شکست تریدرها رو عنوان کرده!

معامله گری فرصتی هست که بیشتر مردم از اون برای کسب درآمد اضافی استفاده می کنند. با این حال، ترید ارزهای دیجیتال عمدتا به دلیل نوسانات شدیدی در این بخش می تونه خطرناک باشه. در نتیجه، آگاهی از برخی اشتباهات رایج در بین معامله گران که بهای سنگینی برای اون ها در پی داره مهم هست. تخمین شده میشه که 95 درصد از معامله گران پول های خودشون رو از دست میدن، ولی چرا؟! به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا معامله گران بازار ارزهای دیجیتال شکست می خورند؟ اطلاعاتی در مورد آموزش ترید ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ترید ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که به معامله رمزارزها، ترید ارز دیجیتال گفته میشه و هدف از اون کسب سود در بازه های زمانی مختلف هست. انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش وجود داره که هر شخص می تونه به دلخواه با یکی از اون ها شروع به معامله کنه. متاسفانه بیشتر مقالات و کتاب ها نسبت به تفاوت ترید با استخراج بی توجه هستن. در حالی که هدف از سرمایه گذاران کسب ثروت در یه بازه زمانی طولانی با خرید و نگهداری یکسری دارایی هاست.

جالب اینجاست که بدونین منظور از ترید بیت کوین، خریداری این رمزارزها با قیمت پایین تر و سپس به فروش رسوندن اون با قیمت بالاتر هست. ولی مقصود از سرمایه گذاری این هست که بیت کوین رو برای مدت طولانی نگهداری کنیم و در زمان نیاز با قیمت بالاتر به فروش برسونیم. تریدر ارز دیجیتال مجبوره که قیمت بیت کوین یا رمزارزهای مورد نظر خودش رو پیش بینی کنه. بنابراین، برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال لازم هست اخبار و حوادث این حوزه رو پیگیری کنه. همچنین نمودارهای مختلف قیمت، روند قیمت ارز دیجیتال رو در بازار دنبال کنه. تریدر برای اینکه مهارت کافی در معاملات رو پیدا کنه، زمان، سرمایه و تلاش زیادی رو باید صرف کنه.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف ترید ارزهای دیجیتال

دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال کدامند؟

دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، معامله گری فرصتی هست که بیشتر افراد از اون برای کسب سود استفاده می کنند. با این حال، ترید ارزهای دیجیتال عمدتا به دلیل نوسانات شدید در این بخش می تونه خطرناک باشه. خیلی از تریدرها در زمان انجام معاملات خودشون شکست می خورن و سرمایه های خودشون رو از دست میدن. شما هم ممکنه شکست خورده و کل دارایی های خودتون رو از دست بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم.

  • استفاده از اهرم های بالا

یکی از دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال، استفاده از اهرم های بالا هست. بهتره بدونین صرافی های ارز دیجیتال پیشرو در حوزه فیوچرز به تازگی میزان اهرم های معاملات خودشون رو کاهش دادن. به طوری که حداکثر اهرمی که کاربران می تونن از اون استفاده کنند، فقط 20 برابر مبلغ واریز شده در یه موقعیت معاملاتی هست. قبل از این معامله گران می تونستن از اهرم های 100 هم استفاده کنند. استفاده از اهرم های بالا می تونه دو نتیجه برای تریدرها به همراه داشته باشه. یکی اینکه ممکنه سود زیادی به دست بیارن و نتیجه دوم اینکه ممکنه چند برابر سرمایه خودشون ضرر کنند و امید خودشون رو از دست بدن.

  • مدیریت ضعیف ریسک

یکی دیگه از دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال، مدیریت ضعیف ریسک هست. معامله گران به طور معمول خطرات احتمالی رو زمان سرمایه گذاری ارزیابی می کنند. به این ترتیب، اون ها می تونن اقداماتی رو برای جلوگیری از ضررهای احتمالی بگیرن. یکی از راه های مدیریت ریسک، استفاده از استاپ لاس یا حد ضرر هست. اجرای درست استاپ لاس می تونه تریدرها رو از ضررهای احتمالی در امان بداره.

مقاله پیشنهادی: انواع روش های مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال

  • تصمیم گیری های هیجانی و احساسی

تصمیم گیری های هیجانی و احساسی هم یکی دیگه از دلایل شکست معامله گران ارزهای دیجیتال هست. تصمیمات هیجانی از روی احساسات تاثیر زیادی بر نحوه تجارت معامله گران می ذاره. به همین دلیل، تصمیمات عجولانه و خرید ارزهای دیجیتال روی قله و همینطور سرمایه گذاری در شرایط حباب بازار باعث شکست شما میشه. به این ترتیب، تصمیم برای فروش ارزهای دیجیتال در زمان ترکیدن حباب بازار برای جلوگیری از ضررهای بیشتر همیشه برای معامله گران آماتور چالش و مشکل ساز هست.

  • نداشتن برنامه و نظم معاملاتی

یکی دیگه از دلایل شکست معامله گران ارزهای دیجیتال، نداشتن برنامه و نظم معاملاتی هست. جالب اینجاست که بدونین داشتن یه برنامه معاملاتی نوشته شده اولین قدم برای شروع ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست. چیزی که شاید بیشتر از 90 درصد تریدرها بهش توجه ندارن. باید تصمیم ها رو از ذهن درگیر خارج کرد و به روی کاغذ یا صفحه به نمایش آورد. تا زمانی که برنامه معاملاتی نداشته باشین، تصمیم گیری های شما هر لحظه می تونه همگام با احساسات شما تغییر کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا معامله گران بازار ارزهای دیجیتال شکست می خورند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین. همونطور که گفتیم، سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال قطعا بهترین فرصت برای میلیونر شدن هست، ولی به همون اندازه که این بازار جذاب و پرسود هست، به همون اندازه هم می تونه شما رو به زمین بزنه. بنابراین، قبل از وارد شدن به بازار حتما آموزش های لازم رو ببینین تا محتمل ضررهای سنگین نشین.


نظرات کاربران در مورد چرا معامله گران بازار ارزهای دیجیتال شکست می خورند؟
سوال امنیتی :8+59 = ?