کاردانو امکان راه اندازی زنجیره های جانبی را فراهم می کند!

1401/10/26
کاردانو امکان راه اندازی زنجیره های جانبی را فراهم می کند!

کاردانو امکان پیاده سازی زنجیره های جانبی سفارشی را فراهم می کند! اره درست شنیدن، تعجب نکنین! زنجیره جانبی نوعی بلاک چین هست که در کنار زنجیره اصلی به فعالیت خودش ادامه میده. به عبارت دیگه، اگه زنجیره اصلی زنجیره مادر باشه، سایدچین یا زنجیره جانبی، زنجیره فرزند میشه. ایده چنین مفهومی برای اولین بار در سال 2014 مطرح شد و در حال حاضر یکی از موثرترین روش ها برای افزایش کارآمد زنجیره های اصلی شبکه بلاک چین در نظر گرفته میشه. الان نیز طی خبری، کاردانو می خواد امکان پیاده سازی سایدچین ها رو فراهم کنه. در ادامه همراه ما باشین تا این خبر رو بررسی کنیم.

کاردانو و سایدچین؛ آشنایی با این مفاهیم

دو عبارتی که در این خبر بیان شده و باید باهاشون آشنا بشین، کاردانو و سایدچین هست. ارز دیجیتال کاردانو با نماد اختصاری ADA یکی از پروژه های مستعد دنیای ارزهای دیجیتال هست. از نظر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، یه رقیب قدرتمند برای اتریوم، ایاس و سایر پلتفرم های قرارداد هوشمند هست. این ارز بعد از ظهوری درخشان نگاه ها رو به سمت خودش خیره کرد و تونست افراد زیادی رو مشتاق به خرید کاردانو و سرمایه گذاری کنه.

زنجیره جانبی یا سایدچین هم شامل یه شبکه بلاک چین هست که به صورت دو طرفه به زنجیره اصلی بلاک چین گره می خوره. فناوری زنجیره جانبی در بلاک چین برای افزایش مقیاس پذیری و قابلیت همکاری با بلاک چین های دیگه یه موضوع مهم هست. بلاک چین های برتر مثل بیت کوین و اتریوم در طول تاریخ فعالیت خودشون همیشه از عدم مقیاس پذیری رنج بردن. با وجود پلتفرم های مختلف و موارد استفاده گوناگون کاربران برای انجام تراکنش در بلاک چین مجبور هستن بین سرعت و هزینه یکی رو انتخاب کنند.

کاردانو امکان راه اندازی زنجیره های جانبی را فراهم می کند!

تیم توسعه دهنده بلاک چین کاردانو اواخر این ماه یه بسته نرم افزاری رو منتشر می کنه که قابلیت یپاده سازی و اجرای زنجیره های جانبی سفارشی یا سایدچین ها رو برای توسعه دهنده ها فراهم می کنه. این خبر در 12 ژانویه(22 دی) توسط شرکت مهندسی بلاک چین اینپوت اوتپوت گلوبال اعلام شد که توسط چارلز هاسکینسون تاسیس شده هست. این بسته نرم افزاری همچنین به توسعه دهنده های زنجیره های جانبی این امکان رو میده تا در کنار سایر ویژگی های اختصاصی، مکانیسم اجماع خودشون رو انتخاب کنند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاردانو امکان راه اندازی زنجیره های جانبی را فراهم می کند!
سوال امنیتی :7+85 = ?